hvordan er det liiige med pseudotvillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2011

Anonym

hejsa!

nu har jeg selv P-tvillinger, datter er 19 mdr ældre en lillebror.

jeg ville gerne have børn tæt på hinanden af flere grunde.

1. vi havde problemer med at få datteren hun var ca 4 år undervejs.

2. de vil få stor glæde af hinanden (håber jeg)

3. så er  man over natteroderi og bleer og ingen søvn.

4. har selv en storesøster der er 10 år ældre end mig selv, vi har slet ingen kontakt med hinanden, vi kommer nærmest fra hver sin planet.

når det er sagt så er det dejligt at være mor til to små men det er skisme sååååå hårdt til tider, ingen natte søvn, og man skal huske den store,og ulve timen er hård  når man er alene (syntes jeg) og ingen af de to sover på sammetid om eftermiddagen, så man er på hele tiden, og vores datter er en som bare ikke VIL sove om aften. og da jeg var gravid med lillebror havde jeg det så slemt puha det var skisme så hårdt. og man skal huske man skal planlægge det mere syntes  jeg...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

okay har bare fundet andre steder på nette hvor der står under 18 mdr... 

Så har jeg da selv pseudotvillinger hvis det er under 24 mdr... 

Jeg så det var under 24 mdr, men uanset hvad giver det jo næsten de samme problematikker om der er 1½ eller 2 år imellem dem

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

det kan jeg såmænd også sagtens forstå... - og skulle jeg vælge mellem at lave et enebarn eller et hold pseudo-tvillinger, ville jeg også vælge at få dem tæt på hinanden.

Nu behøves man jo heller ikke få dem så tæt som jeg har fået, bare fordi man ønsker dem tæt på hinanden. 18 mnd imellem er helt sikkert bedre end 12...

melbek>> jo, det er da (næsten) altid forældrenes valg at få børn. Men alt andet lige er det jo ikke naturens mening at man skal få dem så tæt på hinanden. Jeg ved godt, at vi bliver gravide igen meget hurtigt nogle af os, men var vi 'dyr' ville det højst sandsynligt betyde at vores mælk forsvandt og at barn nummer et gik til... Ej, forfærdelig tanke, men altså.

Jeg syntes bare man skal lave et regnskab over hvad barn nummer et vil få, hvis man vælger at få et barn til med det samme kontra hvis man vælger f.eks. to år. Og der mener jeg altså at regnskab nummer to er mest til barnets fordel...

Men gudskelov skal der være plads til forskellige holdninger, og jeg ønsker jer begge to held og lykke med projektet...

helet sikkert ang forskel, men nu vælger man jo ikke altid hvor hurtigt det går og man kan jo ikke regne med det sker i 1 eller 2 forsøg

lige en kommentar ang naturens mening, for hvis det var naturens mening ikke at få børn så tæt på hinanden, ville man vel ikke kunne blive gravid næsten med det samme igen

men ja der skal være plds til alle, kan sagtens forstå man vil vente, er også kun af mine årsager vi vil lade naturen bestemme hvornår det skal være

og tak

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

Mileva skriver:

Vi har selv snakken om at påbegynde pb nr 2 snart.. L er 4 mdr, og selvom der ikke skulle meget til før jeg ventede hende, jamen så kan kroppen jo have ændret sig

Med hensyn til barnevogn har vi snakket om at anskaffe en mere, da L jo stadig vil have stor glæde af den vi har nu.

Synes slet ikke det er egoistisk at ville have børn tæt, tværtimod synes jeg det er en virkelig flot ting man tør give sig i kast med det! Held og lykke til jer,  fingre for i får hvad i ønsker

tusind tak, tankerne er lidt 2 barnevogne, og så en tvillinge klapvogn, man kan få en som egner sig til pseudotvillinger

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

Kloster skriver:

ådan er det også med min lillebror og jeg.

Fantastisk barndom, men har intet sammen som voksne.

Vores de to store drenge er der 20 mdr imellem og jeg gør/gjorde det ikke igen. Mellem nr 2 og 3 er der 4½ år. Men det er jo smag og behag.

Skal da lige indskyde til trådstarteres at ALLE børn får glæde af hinanden. Det handler om kemi og ikke aldersforskel!

VH Kloster - der mener at have erfaring med børn tæt på og børn med mellemrum

tja jo kemi spiller ind men nogle ting handler også om alder og hvor man vil være i livet i forhold til aldersforskel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.