hvordan er det liiige med pseudotvillinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Anonym trådstarter

Nalle skriver:

Jo det er 1½ år og nedefter

Det er under 24 mdr

http://www.min-mave.dk/artikler/graviditet/generel-information-til-gravide/gravid-med-pseudotvillinger.htm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

Worldwide

4. maj 2011

Anonym

Vi har en datter på 3 mdr, og ville da bare sige at vi har nu i 2 mdr prøvet at lave en mere, såå der er stor shance for P-tvillinger hos os (som jeg kalder det)

Har ikke andet erfaring om det end hvad jeg har læst mig til, andet end at det er en rigtig rigtig go ting hvis den store af p-tillingerne er en PIGE, for havde det været en dreng kunne han få meget idt selvværd hvis lillesøster overhalede i udiklingen, og det er bevist, så på det punkt er vi heldige at den ældste af de et kommende p-tvillinger er en pige

Men held og lykke til dig/jer med projektet, håber vi begge snart får vores p-tvillinger

Er du evt fra Sjælland ?

Anmeld

4. maj 2011

celkt

uden at ville fornærme nogen...

jeg syntes ikke man skal stræbe efter at få pseudo-tvillinger...!!

Jeg har fået et sæt med 12 mnd imellem ved et 'uheld' og det er har været f****** hårdt, og er det stadigvæk. Og vi har hele tiden gået og ventet på den der 'nej, hvor de får glæde af hinanden, når de bliver større..' aha-oplevelse, men den er stadig ikke kommet, nu hvor de er 5 og 6 år gamle, de bliver faktisk bare mere og mere stride ved hinanden, jo ældre de bliver.

Jeg føler, at min den ældste er gået glip af rigtigt meget, ved at blive storebror så hurtigt, og havde jeg kunnet gøre det om idag, tror jeg ikke jeg ville have valgt at få nummer to, selvom jeg selvfølgeligt elsker hende over alt på jorden.

Jeg syntes, det er en egoistisk ting, som forældrene vælger af hensyn til egne ønsker, at få pseudotvillinger bevidst, for der er absolut ingen garanti for at de bare bliver super-tætte og får vildt meget glæde af hinanden. Og hvordan man end vender og drejer det, så går der altså noget overskud fra den ældste når man får en til så hurtigt, foruden at man om end ubevidst pålægger ham/hende noget ansvar ved at skulle være den ældste, fra de er meget små.

Så nej, er der nogen, der spørger mig, om jeg vil anbefale dem, at få to søskende tæt på hinanden, så svarer jeg, at det vil jeg ikke, jeg mener ikke der bør være mindre end 2 år imellem dem. Heller ikke af hensyn til moderens krop, (for det er HÅRDT at være non-stopgravid i to år!) eller af hensyn til forældrenes indbyrdes forhold.

Anmeld

4. maj 2011

Melbek

celkt skriver:

Jeg har fået et sæt med 12 mnd imellem ved et 'uheld' og det er har været f****** hårdt, og er det stadigvæk. Og vi har hele tiden gået og ventet på den der 'nej, hvor de får glæde af hinanden, når de bliver større..' aha-oplevelse, men den er stadig ikke kommet, nu hvor de er 5 og 6 år gamle, de bliver faktisk bare mere og mere stride ved hinanden, jo ældre de bliver.

Jeg føler, at min den ældste er gået glip af rigtigt meget, ved at blive storebror så hurtigt, og havde jeg kunnet gøre det om idag, tror jeg ikke jeg ville have valgt at få nummer to, selvom jeg selvfølgeligt elsker hende over alt på jorden.

Jeg syntes, det er en egoistisk ting, som forældrene vælger af hensyn til egne ønsker, at få pseudotvillinger bevidst, for der er absolut ingen garanti for at de bare bliver super-tætte og får vildt meget glæde af hinanden. Og hvordan man end vender og drejer det, så går der altså noget overskud fra den ældste når man får en til så hurtigt, foruden at man om end ubevidst pålægger ham/hende noget ansvar ved at skulle være den ældste, fra de er meget små.

Så nej, er der nogen, der spørger mig, om jeg vil anbefale dem, at få to søskende tæt på hinanden, så svarer jeg, at det vil jeg ikke, jeg mener ikke der bør være mindre end 2 år imellem dem. Heller ikke af hensyn til moderens krop, (for det er HÅRDT at være non-stopgravid i to år!) eller af hensyn til forældrenes indbyrdes forhold.

Men er det ikke altid egoistisk at få børn? Man vælger jo ikke at få børn for deres skyld, men for ens egen... Så en graviditet er jo en egoistisk ting..

Jeg håber af hele mit hjerte, at mine to p-tvillinger bliver de bedste venner, men gør de ikke det, er det også helt okay. Om der er 1 år eller 3 år mellem børnene - så synes jeg nu de kan være lige stride mod hinanden Tror bare ikke man skal forvente, at de bliver tætte, fordi de er søskende...

Anmeld

4. maj 2011

ekzunz

Der er 15 1/2 md. mellem min søn og datter. Det har da sikkert været hårdt på et tidspunkt, men jeg må indrømme at jeg så har lykkelig glemt det. Nu er de 6 og 5 år, og de har stor glæde af hinanden. De kan selvfølgelig også være rygende uvenner, skændes og slås som søskende nu engang gør, men som regel er det meget positivt.

Vi har også et ældre sæt pseudo-tvillinger, som nu er 15 og 16 år, og de har også altid haft utrolig stor glæde af hinanden. Nu hvor de er blevet ældre er de begyndt at få forskellige interesser, men ellers har de altid været rigtigt gode til at hygge sig sammen (og det er de altså også stadigvæk)

Jeg er også selv pseudo-tvilling, og jeg har et rigtigt tæt forhold til min storesøster.

Så herhjemme har vi kun positive erfaringer

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi har en datter på 3 mdr, og ville da bare sige at vi har nu i 2 mdr prøvet at lave en mere, såå der er stor shance for P-tvillinger hos os (som jeg kalder det)

Har ikke andet erfaring om det end hvad jeg har læst mig til, andet end at det er en rigtig rigtig go ting hvis den store af p-tillingerne er en PIGE, for havde det været en dreng kunne han få meget idt selvværd hvis lillesøster overhalede i udiklingen, og det er bevist, så på det punkt er vi heldige at den ældste af de et kommende p-tvillinger er en pige

Men held og lykke til dig/jer med projektet, håber vi begge snart får vores p-tvillinger

Er du evt fra Sjælland ?

Er ikke fra sjælland Nu må vi se hvordan det udvikler sig for os Held og lykke til jer

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

celkt skriver:

nu har vi alle forskellige grunde osv, og personligt havde jeg ikke nemt ved at blive gravid med den første, og da vi ikke har mange præventionsmuligheder, og jeg ikke vil fyldes med kemikalier, inden en nr 2, da det jo vil forsinke yderligere, vil jeg selv foretrække 2 børn med kortere mellemrum end 2 børn som måske har 5-6 eller måske endda 7 år imellem hinanden, eller at jeg feks ikke kan blive gravid igen

Anmeld

5. maj 2011

Anonym trådstarter

Mileva skriver:

Mener altså også det er 18 mdr

http://www.barneguiden.dk/default.asp?thdid=8342

om det er 18 eller 24 mdr så er dte vel stadig tæt, og giver nogle udfordringer, som jeg godt kunne tænke mig at vide hvordan andre evt har løst, feks spørgsmålet om barnevogn, da et barn på 2 jo ikke er færdig med at bruge barnevogn endnu

Anmeld

5. maj 2011

celkt

Anonym skriver:

nu har vi alle forskellige grunde osv, og personligt havde jeg ikke nemt ved at blive gravid med den første, og da vi ikke har mange præventionsmuligheder, og jeg ikke vil fyldes med kemikalier, inden en nr 2, da det jo vil forsinke yderligere, vil jeg selv foretrække 2 børn med kortere mellemrum end 2 børn som måske har 5-6 eller måske endda 7 år imellem hinanden, eller at jeg feks ikke kan blive gravid igen

det kan jeg såmænd også sagtens forstå... - og skulle jeg vælge mellem at lave et enebarn eller et hold pseudo-tvillinger, ville jeg også vælge at få dem tæt på hinanden.

Nu behøves man jo heller ikke få dem så tæt som jeg har fået, bare fordi man ønsker dem tæt på hinanden. 18 mnd imellem er helt sikkert bedre end 12...

melbek>> jo, det er da (næsten) altid forældrenes valg at få børn. Men alt andet lige er det jo ikke naturens mening at man skal få dem så tæt på hinanden. Jeg ved godt, at vi bliver gravide igen meget hurtigt nogle af os, men var vi 'dyr' ville det højst sandsynligt betyde at vores mælk forsvandt og at barn nummer et gik til... Ej, forfærdelig tanke, men altså.

Jeg syntes bare man skal lave et regnskab over hvad barn nummer et vil få, hvis man vælger at få et barn til med det samme kontra hvis man vælger f.eks. to år. Og der mener jeg altså at regnskab nummer to er mest til barnets fordel...

Men gudskelov skal der være plads til forskellige holdninger, og jeg ønsker jer begge to held og lykke med projektet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.