Har tit tænkt, hvordan det ville være hvis jeg eller min mand døde fra vores børn, men har faktisk ikke overvejet, hvad man lige gør, hvis begge dør. Sidder og overvejer det og bliver vildt skræmt! Vores forældre er alle omkring de 70, så det kan der jo nærmest ikke blive tale om. Desuden bor min familie i udlandet, så medmindre vi virkelig skal til at rykke vores børn op fra alt de kender, så kan det vel heller ikke blive dem.
Min mand har godt nok en søster og svoger uden børn, men dem ville jeg aldrig overdrage forældremyndigheder, selvom de er flinke mennesker. De er alt for emotionelt handikappede og aner ikke hvad det er at vise kærlighed. Det samme er gældende for min mands bror (selv om hans kone er fantastisk!).
Så er der vennerne...... det ene par skændes konstant og er på randen af skilsmisse. Det går jo ikke. Et andet par bor så langt væk i landet, at de ikke ville være muligt for bedsteforældre at holde særlig kontakt. Et tredje par har i forvejen 3tætte børn. Vi har selv tre tætte børn og jeg kan ikke forestille mig, at de ville have overskud til det.

Jeg kunne forestille mig at min tvillingebror og hans kone ville være de bedste kandidater. Enten dem eller vores ældste barns gudmor og gudfar. Men problemet er, at ingen af dem bor i Danmark, hvor mine børn jo er ved at vokse op. Men på den anden side, så ville de alligevel blive nødt til at flytte by og skole.... men land ligefrem?
Jeg skal vist have en alvorlig snak med min mand. Selvfølgelig er det noget vi som forældre skal have besluttet og sørget for så vores familier ikke står tilbage med det ansvar, hvis vi skulle dø.
Utrolig hårde overvejelser, men nødvendige. Tak for påmindelsen!
Anmeld