Nej hvor er jeg ked af at høre det med din veninde. Jeg krydser ALT for at hun kommer igennem det, på en måde, som alle er tjent med. Og at de på sigt kan komme videre med forskning der gør, at vores børnebørn ikke skal frygte den sygdom, som vi gør i dag.
Men ja... Vi har tænkt over det. Vi har fundet frem til et par. Min kusine er gift med min mands bedste ven, og de har ca samme alder som os, elsker vores datter som var det deres egen, og ville altid dele sol og vind lige, mellem vores og deres kommende unger.
Vi spurgte vores forældre til råds, hvad havde de den gang haft af tanker, hvem havde de valgt osv. Og kom frem til at de ikke skulle være nogen af vores forældre, da de hurtigt vil blive gamle, og måske ikke gide at spille fodbold og lege i sandkasse hver dag.
Vi spurgte min kusine og hendes mand en aften, og det var en ganske forfærdelig dag, da man jo taler om et emne man på ingen måde kan sætte sig ind i. Vi gjorde et stort nummer ud af at fortælle at de skulle bruge alt den tid i verden de ville, til at tænke over deres beslutning, og så bare komme med et svar når de havde fundet frem til det. Svaret blev ja, og vi skrev det ind i vores datters børnetestamente.
Jg er ikke bange for at dø, men jeg er bange for at dø for tidligt. Skulle vi nu blive meget syge eller komme ud for noget forfærdeligt, ville jeg kunne sidde trygt i himlen og vide at min datter var der styr på, og hun ville efter omstændighederne få det godt.
Puha, det er aldrig sjovt at tale om noget som det her, men jeg føler at dete r vores pligt som forældre. Vi skal være vores børns advokater så længe det er muligt.
Håber i finder frem til noget rigtig godt. Og så behøver i jo ikke at sige noget til familien. Vi har gjort det, da der ALDRIG må blive noget tvivl om hvad der skal ske med bores guld, hvis der sker os noget.
Christina