Sisley skriver:

du rammer altså mit cavalier-hjerte lidt når du skriver, at der efterhånden er mange problemer med racen for det passer ikke. Der er problemer i alle racer og det er der selvfølgelig også i denne, men der bliver gjort et meget stort stykke arbejde fra bl.a. raceklubbens, landbohøjskolen m.v. side for at undgå det. Det er en race der ikke er disponeret for ret mange sygdomme sammenlignet med mange andre racer - tjek evt. hundeleksikon.dk hvor der linkes til flere andre sider (de amerikanske og universitetssiderne er ret gode).
Men jeg er helt enig i at man skal undersøge hvilken familie hvalpen stammer fra, men det gælder jo alle racer.
kan jo desværre ikke undgå at ramme folk hvis man tager det til sig, ja sorry to say men det er altså sådan verdenen ser ud.. "udstiller" jo også selv racen golden retriver i min tekst selvom jeg selv har en .. og gennem mit arbejde ser jeg bare flere og flere af dem med problemer og når du står med en kunde der har to hvalpe fra to forskellige steder i danmark begge med dkk og begge hvalpe bliver aflivet på under 6 måneder grundt sygdom der relateres tilbage til avlen og ejer selv opdrætter racen og aldrig har haft problem med de andre så gør det altså også ondt..
Men beklager da meget hvis du bliver støt over det.. det var da ikke meningen.. Jeg kan jo bare sige hvad jeg ser gennem mit arbejde, har kunder fra hele danmark og møder mange CKCS og mange der er blandt af dem der har mange skavanker, men møder sku mindst lige så mange golden der f.eks lider af allergi fordi der var nogle der mente de skulle avles hvide, sådan ser verden jo desværre bare ud..
Men so sorry da, kan jo bare sige min mening til tingene.. Så var ikke for at såre dig 
Anmeld