Jeg har en 4 årig ruby dreng - og det er min yndlingsfarve! Bare lige for at prale lidt, er det altså den farve der er sværest at få fat i (i ren farve), men det er selvfølgelig en smagssag :-)
Det er en meget sød og dejlig hund, tilpasser sig familier rigtig godt, da de kan trives i forskelligt aktivitetsniveau, er god ved børn osv. osv. En rigtig dejlig race!
Man skal huske at det er en meget mild hund, som hurtigt bliver "ked af det". Vores er ikke glad for at være alene hjemme til trods for intens træning, hvilket nok også er årsagen til at han herhjemme altid vandrer rundt i rumpen af mig, så jeg ikke lige pludselig er gået.
Der lidt pelspleje og det skal man lige have med i baghovedet. Nogle CKCS har længere og mere tyk krøllet pels og det kræver selvfølgelig endnu mere.
Ang. racens disposition for hjertefejl - det er ikke noget opdrætteren for undersøgt på hvalpene; jeg mener man normalt scanner når de er 2 år og 4,5 år.
Husk desuden cavalierklubben.dk - de er meget hjælpsomme og har også hvalpeanvisning.
Anmeld