Marlene vs. Peter 1-0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2011

SD21

SussieThyssen skriver:

Edderkopper er nogle meget spændende og facinerende dyr, som jeg personligt holder meget af.
De er nyttedyr og tager rigtigt mange fluer, myg og andre skadedyr, samt generende småkravl..og de helt store tager endda hvepse.

Og så er danske edderkopper jo helt uskadelige, de er hverken giftige eller noget andet.
Så derfor er min mening, at der aldrig er nogen grund til at slå en stakkels edderkop ihjel, men blot fange dem og sætte dem ud i naturen.
De helt store kan godt nok bide, så det gør nas, men igen..de er ikke det fjerneste giftige for os mennesker, så lev og lad leve, er mit motto.

Her i huset er især de store jagtedderkopper freddet, for de rydder op både i levende og døde fluer i sommerhalvåret, og vi kan have nogle ordentlige krabater indendøre til tider. "Ludvig'er" kalder vi dem
Dog lige pt er deres dage ikke så kronede, for med en legesyg stor killing i huset, så bliver de oftetst spottet og splattet af Elvis, og så er der ikke med "Ludvig" tilbage inden han er færdig med dem

Kærligst
Sussie

EJ, AD SUSSIE !  

Det er ligesom mine hippie svigerforældre ! Haha.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2011

SussieThyssen

SD21 skriver:

EJ, AD SUSSIE !  

Det er ligesom mine hippie svigerforældre ! Haha.

Jamen der er nok også også en hel del hippie i mig hvad angår naturen og respekten for den og alt hvad der lever
Set med mine øjne, kan man ikke gå rundt og skrige på sund levevis, økologi osv, hvis man ikke også fører respekten, og måske netop FØRST og fremmst fører respekten, for alt levende ind på listen over sund levevis.

Anmeld

30. april 2011

SD21

SussieThyssen skriver:

Jamen der er nok også også en hel del hippie i mig hvad angår naturen og respekten for den og alt hvad der lever
Set med mine øjne, kan man ikke gå rundt og skrige på sund levevis, økologi osv, hvis man ikke også fører respekten, og måske netop FØRST og fremmst fører respekten, for alt levende ind på listen over sund levevis.

Jeg vil altså lige tilføje at det ikke var dårligt ment !

Jeg forstår dig udmærket, men det er svært at være sådan, hvis man er panisk angst for dem og det er jeg desværre. Men jeg giver dig helt ret i at man skal have respekt for alt der lever, det er bare ikke altid jeg kan

Anmeld

30. april 2011

SussieThyssen

SD21 skriver:

Jeg vil altså lige tilføje at det ikke var dårligt ment !

Jeg forstår dig udmærket, men det er svært at være sådan, hvis man er panisk angst for dem og det er jeg desværre. Men jeg giver dig helt ret i at man skal have respekt for alt der lever, det er bare ikke altid jeg kan

Angst skyldes jo oftest at man ikke kender nok til tingene og derved bliver utryg ved dem.
Hvis du nu brugte lidt tid på at sætte dig ind i hvordan de er som væsener, deres levevis, yngelpleje og den slags, så ville du blive overrasket over hvor spændende de er.
Edderkopper er omsorgsfulde mødre, kærlige bejlere og praktiske miljøforkæmpere..så alt i alt et spændende bekendtskab værd.
Og om ikke andet, så kunne du måske komme så langt, at du med sindsro ville kunne fange dem i et glas og bære dem uden for og slippe dem løs

Anmeld

30. april 2011

Benjamins'mor

Føj, hvor er den stor og ulækker!

Anmeld

30. april 2011

Vial

SussieThyssen skriver:

Edderkopper er nogle meget spændende og facinerende dyr, som jeg personligt holder meget af.
De er nyttedyr og tager rigtigt mange fluer, myg og andre skadedyr, samt generende småkravl..og de helt store tager endda hvepse.

Og så er danske edderkopper jo helt uskadelige, de er hverken giftige eller noget andet.
Så derfor er min mening, at der aldrig er nogen grund til at slå en stakkels edderkop ihjel, men blot fange dem og sætte dem ud i naturen.
De helt store kan godt nok bide, så det gør nas, men igen..de er ikke det fjerneste giftige for os mennesker, så lev og lad leve, er mit motto.

Her i huset er især de store jagtedderkopper freddet, for de rydder op både i levende og døde fluer i sommerhalvåret, og vi kan have nogle ordentlige krabater indendøre til tider. "Ludvig'er" kalder vi dem
Dog lige pt er deres dage ikke så kronede, for med en legesyg stor killing i huset, så bliver de oftetst spottet og splattet af Elvis, og så er der ikke med "Ludvig" tilbage inden han er færdig med dem

Kærligst
Sussie

Du zyyy, zuzzi

Anmeld

30. april 2011

BellaCiinea

UHA!

Kan ikke engang se på billederne 

Anmeld

30. april 2011

Trine89

Adder badder  

jeg skiger også helt vildt når jeg ser en edderkop. arg. 

Heldigvis er det sjældent jeg når at finde dem inden Katten har nuppet dem.. hehe.. Underligt nok ELSKER han at lege med dem og spise dem..  Men jah jah.. det skal han da have lov til.. 

Hvis jeg endelig skulle støde på en, jah så bliver den tager med en støvsuger.. haha

Anmeld

30. april 2011

SussieThyssen

KaMa skriver:

Du zyyy, zuzzi

Syns du det??

Hmm..anser nu mig selv for at være natur og dyreelsker og kunne ikke drømme om at gøre en edderkop eller andre væsener fortræd...verden er stor nok til os alle..og de har, som art trods alt været her længere end vi

Anmeld

30. april 2011

Kindfed

Hvad fanden er der i vandet hjemme hos jer?! Den minder mig om en mareridtsagtig telttur til Tunø, hvor de også gør en dyd ud af at opdrætte monstrøse edderkopper.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.