Har jeg forstået det rigtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

Faith

Ranarupta skriver:

Ved du, hvorfor prisen er så høj?
Vi betaler knap 2400 om måneden til DP.

Er privat dagpleje virkelig så meget dyrere? 

Åbenbart.. Det vidste jeg faktisk heller ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

jlp90

smillaluna skriver:

Ok. Jamen så har jeg vidst forstået det rigtigt.

En privat dagpleje i Aalborg koster omkring 1800 kr om måneden. en kommunal 2700 cirka, mens vuggestue koster 3775 kr

Anmeld

28. april 2011

Faith

dorthemus skriver:

Kæft det er dyrt!  Må jeg spørge hvorfor I har valgt en privat dp?

Da jeg i sin tid ringede til pladsanvisningen fik jeg fat i en sur gimpe som sagde at vi ikke skulle regne med at få drengene i samme dagpleje. Hun lød helt fornærmet over at vi kunne forvente det.

En god veninde af mig startede op som privat dagpleje pr. 1. januar 2011 og ville rigtig gerne have drengene, så det valgte vi at slå til på. Hun kender drengene og de er trygge ved hende, så det kunne ikke være bedre.

Anmeld

28. april 2011

dorthemus

smillaluna skriver:

Da jeg i sin tid ringede til pladsanvisningen fik jeg fat i en sur gimpe som sagde at vi ikke skulle regne med at få drengene i samme dagpleje. Hun lød helt fornærmet over at vi kunne forvente det.

En god veninde af mig startede op som privat dagpleje pr. 1. januar 2011 og ville rigtig gerne have drengene, så det valgte vi at slå til på. Hun kender drengene og de er trygge ved hende, så det kunne ikke være bedre.

Det gir fint mening så  Ville kommunen at drengene skulle gå i hver sin dp???

Anmeld

28. april 2011

Faith

Solstråle2011 skriver:

I hvilken by skal de passes? Synes godt nok det lyder vildt dyrt

Det er i Aulum ( in the middle of no where), mellem Herning og Holstebro.

Anmeld

28. april 2011

Lone Jakobsen

må hellere svare her da jeg er den dagpleje det handler om.

det beløb jeg tager er ca 24 kr dyrere end den kommunelle pr. måned. (6600kr pr. barn) dette beløb er fordi jeg selv betaler vaskeklude og solcreme, og så fordi beløbet var mere simpelt end at skulle regne med 6576. med hensyn til søskende rabbat så har jeg ikke styr på det, men normalt dækker kommunen 75 procent af en dp. løn.

man betaler forud til mig, men modtager beløbet bagud fra kommunen. så den første måned virker det som et stort beløb, men den sidste måned får man så de sidste penge tilbage.

Anmeld

28. april 2011

Faith

dorthemus skriver:

Det gir fint mening så  Ville kommunen at drengene skulle gå i hver sin dp???

Gimpen sagde at hun selvfølgelig ville forsøge at placere dem i samme dp, men hun kunne ikke love noget. Det ku vi sku ikke rigtig bruge til noget.

Anmeld

28. april 2011

Joan ( Smallie )

Her koster en dagpleje plas 6500 kr komunen giver et tilskud på 75% dog max 4826kr så forældre skal betale 1674 for en plas her.

En privat dp plas koster forældrene 1674 kr

En komunal giver vi over 2300 kr for

Det er billiger i det private dog betaler man 12 måneder mod 11 i det komunale.

Grunden til adet lyder af så meget er fordi du selv skal ligge ud for begge unger og næste gang til den 1 får du de 9300 kr og den sidste månede du har ungerne i dp har du så overskud

Anmeld

28. april 2011

dorthemus

smillaluna skriver:

Gimpen sagde at hun selvfølgelig ville forsøge at placere dem i samme dp, men hun kunne ikke love noget. Det ku vi sku ikke rigtig bruge til noget.

Hold kæft mand

Anmeld

28. april 2011

Faith

nutche skriver:

må hellere svare her da jeg er den dagpleje det handler om.

det beløb jeg tager er ca 24 kr dyrere end den kommunelle pr. måned. (6600kr pr. barn) dette beløb er fordi jeg selv betaler vaskeklude og solcreme, og så fordi beløbet var mere simpelt end at skulle regne med 6576. med hensyn til søskende rabbat så har jeg ikke styr på det, men normalt dækker kommunen 75 procent af en dp. løn.

man betaler forud til mig, men modtager beløbet bagud fra kommunen. så den første måned virker det som et stort beløb, men den sidste måned får man så de sidste penge tilbage.

Tak Lone!!! Ku jo bare ha spurgt dig.

Det er PÅ INGEN MÅDE en kritik af dig. Du fastlægger jo ikke prisen på dp. Jeg havde bare behov for at fatte det 100%. Jeg er jo ikke den hurtigste knallert på havnen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.