Har jeg forstået det rigtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

AndreasMor84

smillaluna skriver:

Jamen vi har jo 2 drenge... Og de koster 6600 kr pr stk om måneden.

Så får vi 75% refunderet fra kommunen.

Det er en privat dagpleje.

Er det mig der helt har misforstået det?

Wow det er dælme mange penge HVER måned for en privat dagpleje.. må de selv fastsætte prisen eller?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

Joan ( Smallie )

Hvis det er en privat dp de er i så skal du betale forud og de penge du får for komunen er bagud betalt.

Ja sådan forgår det i Viborg komune men ved da ikke med din.

Syntes det er en vildt underlig måde de gør det på for det bliver jo det samme i sidste ende.

Anmeld

28. april 2011

Faith

Solstråle2011 skriver:

Selvom det er bagudrettet, vil I vel stadig få pengene d. 1. på kontoen.. Hvor mange børn snakker vi om her, siden I skal af med SÅ meget.. er det ik en fejl????

Jamen det er osse det jeg ikke rigtig forstår... 9600 kr er dælme mange penge at skulle lægge ud hver måned.

Anmeld

28. april 2011

Faith

jlp90 skriver:

Hvis man vælger en privat dagpleje skal man selv betale hele beløbet også får man tilskud fra kommunen altså de 9600 . Det koster jo ikke kun det beløb vi giver at have et barn i dagpleje/vuggestue, men meget mere.

Ok. Jamen så har jeg vidst forstået det rigtigt.

Anmeld

28. april 2011

Faith

Solstråle2011 skriver:

Wow det er dælme mange penge HVER måned for en privat dagpleje.. må de selv fastsætte prisen eller?

Nej jeg tror prisen ligger fast.

Anmeld

28. april 2011

Ranarupta

smillaluna skriver:

Ved du, hvorfor prisen er så høj?
Vi betaler knap 2400 om måneden til DP.

Er privat dagpleje virkelig så meget dyrere? 

Anmeld

28. april 2011

dorthemus

Kæft det er dyrt!  Må jeg spørge hvorfor I har valgt en privat dp?

Anmeld

28. april 2011

AndreasMor84

smillaluna skriver:

I hvilken by skal de passes? Synes godt nok det lyder vildt dyrt

Anmeld

28. april 2011

AndreasMor84

Kan forstå at det åbenbart er prisen for privat dagpleje, men at man får tilskud, så den reelle pris bliver på niveau med en kommunal dagpleje - så giver det mening

Anmeld

28. april 2011

Peps

smillaluna skriver:

Mine drenge er i dag startet i dagpleje og jeg har derfor lavet en aftale med banken om at de hver den 1. i måneden overfører 13200 kr til dagplejen.

Vores egenbetaling er 3600 om måneden, det vil sige at vi får 9600 kr refunderet fra kommunen.

Men har jeg forstået det korrekt: Er refunderingen bagudrettet? Altså får jeg først de 9600 kr ind på kontoen sidst på måneden, sådan at vi i princippet selv skal lægge de 9600 kr ud hver måned?

Håber i forstår mine spørgsmål.

Det er meget forskelligt, hvordan det kører.

Hos mig foregår det sådan at forældre pr. barn overfører 5600 kr i måneden den sidste hverdag hver måned. Samme dag får forældre 4200 kr ind på kontoen fra kommunen + knap 800 kr i søskenderabat, hvis man har flere børn i pasningsordning uanset om det er kommunal eller privat.

Det vil sige at egenbetalingen er 1400 kr ialt. Og der skal en evt. søskenderabat trækkes fra.

Men om det er anderledes hvor du bor, tør jeg ikke sige noget om.

Og ja prisen svinger rigtig meget alt efter hvor man bor i landet. Det gør tilskuddet fra kommunen også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.