Vægt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2011

lukasmor

Kristinav skriver:

Åh den trang til...

Chokolade!!

Jeg er nu i uge 12, og har hele tiden virkelig haft nærmest et behov for appelsin-ALT.. Det var ikke det værste - men nu er det chokolade! Jeg kan spise det morgen, middag og aften. Har lige rørt chokolademousse sammen.. Kan ikke lade være.

Er der andre der har fået usunde laster? Må indrømme at jeg er rigtig bange for at tage på.. Havde (inden jeg begyndte på mit choko-trip) taget 6-7 kilo på. Vejede 63-64 og nu vejer jeg 70! Det kan kun ses på maven og barmen. Men åh hvor jeg frygter at skulle tage mere end nødvendigt på... 

Hvor meget tænker/tænkte i på vægt under jeres graviditet?

Du skal være forbedret på at de sidste kg. kommer sidst i graviditeten.. Jeg havde ikke engang taget på i uge 12. Først fra uge 18 begyndte vægten at stige og tog 15kg. på, så hold vægten så godt du kan først i graviditen Også selvom chokolade er GULD værd når man er gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

malenecl

puuuha... Kender det alt for godt. mmh, chokolade ..

Jeg er i dag 41+0 og har taget godt og vel 21 kg på.. Men jeg tager det ikke så tungt ..

Anmeld

8. maj 2011

Filippa & Liva

Jeg er 17+1 i dag og har slet intet taget på endnu.. Tabte mig også i 1. trimester pga. voldsom kvalme og opkastninger.

Spiser sundt og varieret og gerne rigtig meget frugt hver dag, har dog også en stor svaghed for slik og søde sager men det har ikke sat sig endnu... men mon ikke det kommer..

Anmeld

9. maj 2011

Madam Blå

Lukasmor skriver:

Du skal være forbedret på at de sidste kg. kommer sidst i graviditeten.. Jeg havde ikke engang taget på i uge 12. Først fra uge 18 begyndte vægten at stige og tog 15kg. på, så hold vægten så godt du kan først i graviditen Også selvom chokolade er GULD værd når man er gravid

Ja, det forsøger jeg også - men for søren. Bare jeg kigger på maden, så tager jeg på hihi

Jeg har spist et stykke chokolade om dagen - et enkelt stykke mørk chokolade. Det er heldigvis ikke blevet til mere Men det kommer måske..

Ellers spiser jeg sundt og motionerer - og så er der bare nogle, der hurtigt tager på under en graviditet. Og dem er jeg helt klart en del af. (Selvom jeg godt gad af være fri )

Anmeld

9. maj 2011

Madam Blå

malenecl skriver:

puuuha... Kender det alt for godt. mmh, chokolade ..

Jeg er i dag 41+0 og har taget godt og vel 21 kg på.. Men jeg tager det ikke så tungt ..

Jeg er også endelig kommet frem til at det ikke gør mig noget at tage på. Det gør min krop åbenbart bare, når jeg er gravid. Det gik lidt over gevind for mig - jeg spiste kun lige nok, til at jeg ikke var sulten, men spiste mig ikke mæt. Og spiste stort set kun frugt, grønt og rugbrød.. Og det holder bare ikke i længden. Jeg tog jo på alligevel.

Så nu er jeg kommet frem til at jeg spiser det jeg vil - og så må jeg tage mig af vægten når jeg har født Passer nogenlunde på, men hvis jeg vil have kage, så spiser jeg et stykke kage

Men jeg har været hurtig til at få rigtig mave, og en kæmpe barm. Er rykket mindst en skålstørrelse op, og min mave kunne snildt gå for at være i 6. måned. Har taget 18 cm på om mavsen..

Og forresten - VESTØV til dig

Anmeld

9. maj 2011

Madam Blå

BigBabyWish skriver:

Jeg er 17+1 i dag og har slet intet taget på endnu.. Tabte mig også i 1. trimester pga. voldsom kvalme og opkastninger.

Spiser sundt og varieret og gerne rigtig meget frugt hver dag, har dog også en stor svaghed for slik og søde sager men det har ikke sat sig endnu... men mon ikke det kommer..

Ja, hvordan er det gået med kvalmen? Er den helt ovre nu?

Jo, det skal nok komme Man må se det positive, du når måske ikke at tage for meget på i løbet af din graviditet.

Anmeld

9. maj 2011

Muffinmus

hmm, hvis du så tidligt har taget 6-7 kg på er der nu pænt store chancer for du ender på den lidt højre scala vægtmæssigt:-)

Tror selv jeg lå der omkring i uge 12, og jeg endte på + 25 kg...

Men da jeg blev gravid igen 1 år efter manglede jeg kun 2 kg, så jeg havde ikke så store problemer med at smide dem, det kom lidt af sig selv fordi noget af det var vand, det kan dit også sagtens være jo:-)

Anmeld

9. maj 2011

Madam Blå

MariaE skriver:

hmm, hvis du så tidligt har taget 6-7 kg på er der nu pænt store chancer for du ender på den lidt højre scala vægtmæssigt:-)

Tror selv jeg lå der omkring i uge 12, og jeg endte på + 25 kg...

Men da jeg blev gravid igen 1 år efter manglede jeg kun 2 kg, så jeg havde ikke så store problemer med at smide dem, det kom lidt af sig selv fordi noget af det var vand, det kan dit også sagtens være jo:-)

Ja, det ender jeg nok med. Men har nu ikke tager mere på siden uge 9 tror jeg.

Målte mig da jeg fandt ud af, at jeg var gravid - og har ikke taget nogle cm på om lår, hofter og arme. Kun barmen og maven. Men der er også kommet maaange centimeter på..

Men ja - jeg ender med at blive en stor en Og skidt med det. Må bare gøre det ekstra når jeg har født

Flot klaret at være så langt nede i vægten igen

Anmeld

9. maj 2011

Filippa & Liva

Kristinav skriver:

Ja, hvordan er det gået med kvalmen? Er den helt ovre nu?

Jo, det skal nok komme Man må se det positive, du når måske ikke at tage for meget på i løbet af din graviditet.

Nej, kvalmen er der desværre stadig..

Den har jeg stadig dagligt, det er rigtig skønt.

Anmeld

9. maj 2011

Madam Blå

BigBabyWish skriver:

Nej, kvalmen er der desværre stadig..

Den har jeg stadig dagligt, det er rigtig skønt.

Nej pyha.. Er der intet at gøre ved den? Piller, akupunktur, eller noget? Øv hvor er det træls for dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.