Jeg har vist været udsat for en slags overgreb??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

Anonym trådstarter

muzen skriver:

puha da det  var godt nok et grimt forhold at du har været i. jeg ville ikke bare gå forbi uden lige og give en stor krammer

også vil jeg råde dig til at snakke med din læge om det så du kan få en henvisning til en prof. så du kan få snakket ud om alle de her ting :-D

Tak!  Jeg tror også jeg vil overveje samtaler med en prof. men det er lidt et skridt at tage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Anonym trådstarter

Maria. skriver:

Jeg har godt nok ikke været udsat for sådanne ting, men kender en der har.. Og vil klart sige at du har været udsat for overgreb! Er glad for at læse at du er kommet videre i dit liv! Men vil anbefale dig at gå til en psykolog og få snakket ud om tingene, hvis du ikke føler det er noget du kan dele med din mand! Det er ikke sjovt at gå med sådanne ting selv! KRAM!!

Tak for dit svar. Jeg vil overveje samtaler med en prof. tror godt det kan hjælpe mig, men det er svært at tage skridtet, syntes jeg.

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

KÆMPE kram herfra også...

vil også sige det bedste er at få en prof at snakke det igennem med...

Kan godt forstå du ikke ønsker at et gammelt forhold skal fylde i dit nye liv, men det vil det gøre uanset om du fortæller det eller ej... du vil reagerer på de ting du husker og din mand vil måske bare mærke at du bliver ked og tro det er pga ham og ikke fordi du har været igennem disse overgreb..

og jo det er overgreb... psykisk vold er oftere sværere at komme over end den fysiske vold...

Tak skal du have.

Min mand kan sagtens mærke "noget" på mig sommetider, og har det ofte med at trække mig fra de nære fysiske ting, men det er blevet meget bedre med årerne.

Jeg vil overveje samtaler med en prof!

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

Dinna88 skriver:

Hold da op. Det må være utroligt skræmmende, at de episoder kommer frem - jeg synes du skal kontakte din læge og så finde en du kan snakke med og bearbejde, men ikke en som skal grave i det. Bare en du kan bearbejde med, og så skal andre eventuelle episoder nok komme når du er klar - tror jeg.

Jeg tror også jeg har brug for en af afslutte tingene med - ikke til at grave nye ting frem for de kommer åbenbart af sig selv! Det er underligt at de gør det, man skulle jo tro jeg kunne huske det hele...

Tak for dit svar.

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

smølfine skriver:

Kæmpe kram til dig, det må være svært at bære rundt på alene. Har du tænkt på eventuelt at opsøge en psykolog og få talt det hele igennem, såå det ikke hober sig op inden i dig.

Held og lykke frem over.

Tak for dit svar!

Jeg vil overveje en prof! Er næsten sikker på at jeg gør det!

Anmeld

26. april 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg tror også jeg har brug for en af afslutte tingene med - ikke til at grave nye ting frem for de kommer åbenbart af sig selv! Det er underligt at de gør det, man skulle jo tro jeg kunne huske det hele...

Tak for dit svar.

det med at det kommer henad vejen er meget naturligt når det har været så dybe følelser og overgreb...

"opdagede" først selv det misbrug jeg havde været udsat for da jeg blev omkring 20 og det skete mens jeg var mellem 6 og 14 år...

Så det er faktisk naturligt at hjernen gemmer det væk i en boks og så pludselig i forskellige situationer kommer det op til overfladen...

mit kom som et kæmpe brag ovenpå at have været vidne til en cyklists møde med et lastbildæk og stress over ikke at kunne klare mit arbejde efterfølgende...

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Der ER overgreb du har været udsat for.

Har ikke selv oplevet den slags, men synes ikke jeg kunne læse dit indlæg uden at komme med en kæmpe krammer til dig 

Jeg håber du finder mod til at dele det med andre end os herinde. Jeg tror det er vigtigt for, at du kan ligge det bag dig.

Tror ikke at det at dele det med din mand vil forpeste Jeres forhold. Nu kender jeg ham godt nok ikke, men kunne ikke forestille mig andet, end at han vil være der for dig. 

Måske kan du åbne op for lidt af det, og så se hvordan det går? Jeg ved godt det er meget følsomt, men som sagt er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at hvis du ikke deler det med andre, så vil det spøge altid.

Min mand har svært ved at tackle det og klare sine egne tanker omkring det fordi det min ex gjorde tit var noget med sex eller andet intimt som I kunne læse. Det gør ham vred og ked og han har svært ved at få det puttet et sted hen, hvis du forstår. Derfor har jeg svært ved at fortælle ret meget om det...

Jeg tror jeg vil bede min læge om samtaler hos en prof. til at få bearbejdet det jeg kan huske og som dukker op undervejs...

Tak for dit svar!  (Og tillykke med din lille længe ventede spire! Jeg har fulgt dine indlæg længe. Altså ikke på den klamme stalker-agtige måde , men fordi du har gjort indtryk på mig i det du skriver og i jeres kamp for jeres lille mirakel!)

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

Baby-støv skriver:

puhaaa kæmpe  herfra....

sikke da en idiot...

Tak!  Ja en kæmpe idiot!

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du har været udsat for psykisk vold.

Jeg har været igennem det samme. Jeg var 16 han var 25, vi var sammen i 4 år før jeg slap væk. Han overvåger mig stadig engang imellem når han nye forhold går tabt.

Han har også udsat mig for nogle sindsyge ting. Det dukker også op i mit hovede engang imellem, men det går bedre og bedre efterhånden.

Jeg tror det bedste du kan gøre er at tale åbent og fortælle så meget som muligt om forholdet til din omgangskreds. Det hjælper at få det ud og lade omverden vide hvilken psykopat han er eller har været mod dig.

God bedring, håber du heler hurtigt, så meget som man nu kan.

Jeg har svært ved at fortælle åbent om det og ønsker ikke medlidenhed fra min familie og omgangskreds. Jeg er meget typen: Vil selv, kan selv! Hvis du forstår? Det er nok ikke altid godt men det er svært at ændre på.

Talte du med psykolog dengang? Håber din ex. snart vil lade dig være heæt. Jeg har heldigvis intet hørt eller set til min ex siden!

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Kunne simpelthen ikke gå videre i dagens tekst uden at give dig et kram på vejen!!! 

og JA det er overgreb - se at få fat i en henvisning til en psykolog, hvis det er noget du/i ikke har råd til at betale selv! 

Det vil jeg gøre! Og tak for dit svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.