Kommunerne køber dyre designermøbler...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2011

Smølf

Jeg har undret mig over det problem længe... Det startede med at jeg lagde mærke til Arne Jacobsen 7'er stole i et nyhedsindslag fra en off. Institution og siden har jeg spottet massevis af designvarer. Prøv at lægge mærke til det, når i ser nyheder... Wegner Y stole, PH kogler, svane-stole osv osv. Synes det er grotesk.

Man behøver altså ikke en lampe til 45.000 til at oplyse en kirke. Det kan godt gøres for mindre!!

Så jeg synes det er alletiders at der kommer fokus på det, og forhåbentligt vil kommunal politikerne forklare sig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Betteisen

serinasmor skriver:

kommuner køber dyre designermøbler - fordi de er lavet til at holde og ikke skulle skiftes ud hvert år... på den måde holder de, med så kraftigt et slid, i 5 år eller mere ... kommunen sparer altså penge ved at købe dyrt .. selvom det ser tosset ud ved første øjekast

Arrhh come on... jeg tror sku godt man kan finde møbler/lamper der IKKE er arkitekttegnede MEN som stadig kan holde i mange år

Anmeld

24. april 2011

MaliksMor

det bare tilgrin

Anmeld

25. april 2011

jydeinden

serinasmor skriver:

kommuner køber dyre designermøbler - fordi de er lavet til at holde og ikke skulle skiftes ud hvert år... på den måde holder de, med så kraftigt et slid, i 5 år eller mere ... kommunen sparer altså penge ved at købe dyrt .. selvom det ser tosset ud ved første øjekast

jeg tvivler stærkt på at kommunen tænker i de baner, ligesom jeg tvivler stærkt på at møblerne rent faktisk bliver der så længe at kommunen har sparet noget på det.

Anmeld

25. april 2011

Sphynxlover

Apples skriver:

her hvor jeg bor er der blevet opsat en helt alm bænk som kan lyse nogen forskellige farver i mørket ved hjælp af en lampe der lyser på den. Bænket er sat op i et af de mindre fede områder....GÆT hvad den har kostet????????????????????????

1 MILLION kr!!!!???? WHAT? I disse finanskrise tider FATTER jeg ikke hvilken idiot på kommunen der har tænkt " hmmmmm vi mangler bare lige en til bænk, og lad os da lige bruge en million på det"- jeg er målløs og dybt frustreret over det!

Hold kæft hvor er det da direkte GROTESKT

Anmeld

25. april 2011

Shibby

Designermøbler,dyre malerier,tv,playstation og computere i spjældet,Ligegyldig kunst i gaderne..Og de undre sig over hvorfor økonomien skranter og hvor pengene bliver af?  Hvis de cottede de designermøbler,de dyre malerier,hyggen og maden i spjældet og ersattede den med havregrød så ville der automatisk være flere penge i omløb..!

Tør vædde med at danskerne er ligeglade med hvilke møbler og lamper og malerier diverse har i stuerne..

Nogle gange-der undre jeg mig over hvilket syn dronningen har på det her..

Anmeld

25. april 2011

Sjl-msl-Mkl

Apples skriver:

her hvor jeg bor er der blevet opsat en helt alm bænk som kan lyse nogen forskellige farver i mørket ved hjælp af en lampe der lyser på den. Bænket er sat op i et af de mindre fede områder....GÆT hvad den har kostet????????????????????????

1 MILLION kr!!!!???? WHAT? I disse finanskrise tider FATTER jeg ikke hvilken idiot på kommunen der har tænkt " hmmmmm vi mangler bare lige en til bænk, og lad os da lige bruge en million på det"- jeg er målløs og dybt frustreret over det!

Er det ikke lige ved en legeplads, hvor bænken i første omkang var til sjov for børnene?? - men de når jo ikke rigtig og lege med lyset, eftersom de jo er gået i seng når det er mørkt, i hvert fald dem der har sjov af det.. :O

Anmeld

25. april 2011

Sjl-msl-Mkl

Shibby skriver:

Designermøbler,dyre malerier,tv,playstation og computere i spjældet,Ligegyldig kunst i gaderne..Og de undre sig over hvorfor økonomien skranter og hvor pengene bliver af?  Hvis de cottede de designermøbler,de dyre malerier,hyggen og maden i spjældet og ersattede den med havregrød så ville der automatisk være flere penge i omløb..!

Tør vædde med at danskerne er ligeglade med hvilke møbler og lamper og malerier diverse har i stuerne..

Nogle gange-der undre jeg mig over hvilket syn dronningen har på det her..

Det du siger!

Anmeld

25. april 2011

Shibby

Sjl-msl-Mkl skriver:

Er det ikke lige ved en legeplads, hvor bænken i første omkang var til sjov for børnene?? - men de når jo ikke rigtig og lege med lyset, eftersom de jo er gået i seng når det er mørkt, i hvert fald dem der har sjov af det.. :O

Hvor latterligt hvis de startede en million kr`s plan udfra det koncept.. Børn værdsætter gynger og glade forældre som ikk er totalt pressede så meget bedre end en lampe de ikke kan bruge til noget da de er lagt i seng når lampen er aktuel.. Wierd hvis det er tilfældet..

Anmeld

25. april 2011

Sjl-msl-Mkl

Shibby skriver:

Hvor latterligt hvis de startede en million kr`s plan udfra det koncept.. Børn værdsætter gynger og glade forældre som ikk er totalt pressede så meget bedre end en lampe de ikke kan bruge til noget da de er lagt i seng når lampen er aktuel.. Wierd hvis det er tilfældet..

Jeg mener tv2 byhederne har lavet et indslag om det, at der i hvert fald er en lampe i KBH der er som beskrevet og "opfinderen" forklarer hvad den er til. At den laver noget sjovt lys på jorden osv. Doooh..

Han siger så efter ham fra nyhederne har sagt at børn jo sover der det er mørkt, noget med at så kan de voksne jo bruge den!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.