Hvordan har du det med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2011

Mira0911

KaLee skriver:

Vincent er heller ikke klar til at smide den endnu.. Så det er derfor jeg prøver at gøre ham bevidst om at han faktisk godt kan undvære den.. 

Han har også en smule bagud med sproget.. eller.. han rykker meget lige nu.. Men der kan sutten jo godt være en hindring, så jeg prøver at lære ham at man forstår bedre hvad han siger når han ikke har sutten (eller andre ting) i munden... 

Ligesom jeg sagde en dag for sjov (men det virkede sgu), da han ville køre på en scooter, imens jeg gik ved siden af "seje børn bruger ikke sut når de kører på scooter".. Så fik jeg den prompte, og folk omkring kom til at grine af mig... 

Men selvom de ikke er klar endnu, så skal vi jo begrænse bruget af dem.. men på deres præmisser (som jeg også læser at du skriver). 

Der er også tit jeg godt kan få den fra Julie, hvis hun vil fortælle noget.. Tit laver jeg den her "Julie, skal mor ikke lige passe på din sut mens du kigger i bogen" Så nikker hun ja og jeg får den, tit glemmer hun at jeg har den, så kan hun rende en hel dag uden at bede om den... Også en måde hvor jeg kan få den fra hende uden sure miner eller væltende tåre... 

Hihi, Vincent var da sej at lade dig få sutten... 

dagplejeren mener også at Julie er bagud med snakkeriet.. Vi synes nu det går der ud af... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

MaliksMor

Nu har jeg ikke oplevede det endnu..

men, hvis det skulle ske' ville jeg godt nok blive sur - fordi det er der ingen som skal blande sig i.

Anmeld

24. april 2011

SussieThyssen

MoarJ skriver:

Når folk siger til dig, "Dit barn er ALT for stor til sut" Og hapser den ud af munden på dit barn... 

Julie er 2 år, ja vi har fået at vide at tandlægen at vi skal begrænse sut til hende.. Vi prøver også ihærdigt, Julie virker bestemt ikke klar til at give slip på den endnu... 

Ja, ville høre hvordan I tager det når andre siger og gør sådan ved Jeres barn... 

Hmm..det har jeg nu egentligt ikke oplevet som sådan og hvis jeg har en sjælden gang, så har jeg da blot ladet dem hapse
Mine har normalt ikke haft sut om dagen i den alder, kun hvis de var trætte, kede, sløje eller noget andet i vejen..elelrs har sutterne ikke været i deres mund i vågen tilstand.
Så det er jo nok forskelligt, som man har opdraget dem til.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. april 2011

SpunkenJo

Mi skriver:

Hvem i alverden kan dog finde på at blande sig i det  Når det så er sagt, så kan jeg godt finde på at liste den fra min niece på 2 år, men det er kun hvis hun fx skal fortælle mig noget. Så siger jeg til hende, at hun lige skal tage sutten ud så jeg bedre kan forstå hende (Er nok lidt fagskadet)

Det er ca. Samme sted jeg er. Og siger konsekvent til min søn (hvis han har sut i munden) at den skal ud før jeg kan forstå hva han siger. Ofte er det når han sidder på bagsædet i bilen, for der må man nemlig gerne ha sutten ellers forsøger vi også at begrænse det til sovetid og ked.

Men det med den sut kam sgu være svært....

Taler jeg med andres børn, beder jeg også dem tage sutten ud hvis jeg skal tale med dem frækt, måske? Men jeg ser intet forkert i at gøre det når der er et formål med det.

Anmeld

24. april 2011

Sof

Der var absolut ingen der fik lov til at blande sig i min datters suttevaner. Hun skulle have lov til selv at slippe den og hun skulle have lov til at være 100% klar. Tandlægerne havde sagt at de sutter hun brugte, dem måtte hun gerne fortsætte med, dem var der ikke de store restriktioner på det.

Silje stoppede først med sut i Januar måned og hun smed dem selv og har ikke spurgt efter dem siden eller været ked over det, så jeg er slet ikke i tvivl om at selvom hun var næsten 5 år, så var det den helt rigtige måde at gøre det på 

Det skal så lige siges at siden hun var 3, der har hun udelukkende brugt den når hun var træt og skulle sove, men jeg var godt nok ræd for hvordan det ville gå. Hendes far tog den nemlig fra hende uden hun var klar og det endte i noget værre rod desværre, så derfor ventede jeg så længe som jeg gjorde 

Anmeld

24. april 2011

Lady Marion <3

Jamen det ville ikke genere mig voldsomt for jeg syntes også at et barn på 2 er for stor til at rende rundt med en sut , fair hvis de skal sove men udover det vil jeg kalde for en dårlig vane

Anmeld

25. april 2011

Savannah

Børn er forskellige, så hvis hun ikke er klar til at slippe den endnu er det bare sådan det er.. Synes det er så respektløs.. Børn er ikke allemandseje..  Det er JERES barn og dermed jer der bestemmer.. Det burde da ikke være så svært at forstå.. Synes det er vildt så mange der har problemer med at folk blander sig i hvordan de skal håndtere deres børn, håber virkelig ikke at jeg kommer ud for det.. 

Anmeld

25. april 2011

twinboys

MoarJ skriver:

Når folk siger til dig, "Dit barn er ALT for stor til sut" Og hapser den ud af munden på dit barn... 

Julie er 2 år, ja vi har fået at vide at tandlægen at vi skal begrænse sut til hende.. Vi prøver også ihærdigt, Julie virker bestemt ikke klar til at give slip på den endnu... 

Ja, ville høre hvordan I tager det når andre siger og gør sådan ved Jeres barn... 

Det skal de sgu ikke blande sig i

Anmeld

25. april 2011

Louise mortil4

MoarJ skriver:

jeg ville blive gal hvis folk bare hev den ud af munden på mit barn, men på den anden siden er MIN holdning at sutten er til når man skal sove og man er så stor. Vores datter som lige er blevet 2 år har kun hendes sut når hun sover, sådan har det været siden hun startede i DP. Jeg beder hende bare om sutten om morgenen også ligger den og venter på hylden til hun skal sove igen. Men det er nok ikke så nemt at lære et barn på 2 det samme som en på 8 mdr.

Anmeld

25. april 2011

Louise mortil4

Muffi<3 skriver:

Jamen det ville ikke genere mig voldsomt for jeg syntes også at et barn på 2 er for stor til at rende rundt med en sut , fair hvis de skal sove men udover det vil jeg kalde for en dårlig vane

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.