Secrets skriver:
Man skal helt klart have med at det er dyrt at adoptere udenlands. Ikke mindst selve adoptionen men evt betaling for rejsen for at hente barnet, eller betaling for at en fra adoptionscenteret kommer med barnet. Min kæreste og hans søster er begge adopterede fra sydkorea. Man kan self. aldrig vide, hvordan moderen har opført sig under graviditeten, men du skal jo oplyses om det, hvis barnet er decideret sygt. Jeg ved, der kører mange historier om børn, som har psykiske ar efter at være blevet bortadopteret, og derfor tror jeg det har sit at sige, at man adopterer børn, som stadig er babyer, hvis det er noget man bekymrer sig over.
Jeg er self. fortalter for adoption, for uden adoption havde jeg jo aldrig mødt manden i mit liv
Men både ham og hans søster er søde, normale, velfungerende mennesker, så det er altså ikke dødsdømt fra starten af. JEg synes det er meget smukt at give børn en chance, som kunne have levet deres liv under forfærdelige kår, forudsat de aldrig blev adopterede..
Og ja, så elsker jeg bare min brun-øjede, evigt solbrun smækrelækre asiatiske mand
Min holdning er nok farvet 
Det er jo ikke kun historier..! Jeg har en veninde, som arbejder med "problembørn", og 80 % af de børn der kommer hos hende, som er børn der er adopteret fra udlandet, har, udover den almindelige identitetskrise alle teenagere har, det bl.a. rigtig svært med, at se anderledes ud, at de er valgt fra af deres forældre, dårlig samvittighed over, at de måske gerne ville finde deres biologiske forældre, at de ikke aner noget om deres biologiske arv osv osv. Det er jo umuligt at undgå, at adopterede børn på et eller andet tidspunkt vil have de her tanker. Nogen mere end andre.
Dermed ikke sagt, at de børn slet ikke kan fungere, for selvfølgelig er der mange der kan det! Jeg kender en fyr, som også er fra Korea, og han har slet ingen ønsker om, at finde sine biologiske forældre, og han er fuldstændig afklaret - som voksen. Men han fortæller også, at det har været enormt svært at skulle forholde sig til alle de ting. Især det med at se helt anderledes ud end alle de andre, har været rigtig svært for ham i hans barndom.
Jeg kender også en pige, som er adopteret fra Columbia, og hun havde i dén grad svært ved det i sine teenageår. Hun var også meget mærket af det omsorgssvigt der havde været i starten af hendes liv.