modesty skriver:
Nessie: På de offentlige hospitaler, med de nye regler, ser det sådan her ud:
Taksterne udgør i 2011:
Behandlingsforsøg med insemination kr. 1.185
Behandling med IVF/ICSI kr. 5.040
Behandling med optøede æg kr. 3.024
Anvendelse af donorsæd kr. 750
Behandlinger der må afbrydes før ægoplægning / insemination vil fortsat være gratis.
Betaling vil kun blive opkrævet efter gennemført behandling – dvs. oplægning af befrugtede/optøede æg eller insemination.
MEDICIN:
Per 1. januar 2011 ændres tilskudsreglerne til medicin der anvendes til fertilitetsbehandling.
Fremover betaler I selv det fulde beløb dog højst kr. 15.000 per år. Såfremt grænsen på kr. 15.000 overskrides er medicinen gratis i resten af det pågældende tilskudsår.
Sakset fra Rigets hjemmeside.
Udredning, blodprøver o.s.v. kan du få lavet hos en helt almindelig gynækolog, og det koster ikke noget.
Måske er det bare mig, men jeg kan ikke se hvordan man kan komme til at ende med at betale allerhøjest 30.000 pr år...
Det er naturligvis også en sjat kroner, men jeg tænker lidt at hvis ikke man kan skrabe dem sammen på et år, hvordan skal man så få råd til at betale daginstitution, bleer, tøj, mad, ferier og neget meget mere når barnet er ankommet.....
Jeg tror ca. Det er 30.000 vi bruger på årsbasis oveni BFY på vires dreng på årsbasis.
Der var en der fortalte mig at man har ca. 25% chance ed hvert forsøg, så skulle man bruge 4 år, er det lidt groft sagt som at have et hjemmegående barn til det 22. År ....
Jeg er klar over det er en provokerende udmelding, men jeg mener det ligesåvel som jeg også mener man bør egale for en gastric bypass, rygestop mm...