Tjek lige hvad vores "kære" Sundhedsminister har sagt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2011

SpunkenJo

modesty skriver:

Nessie: På de offentlige hospitaler, med de nye regler, ser det sådan her ud:

Taksterne udgør i 2011:

Behandlingsforsøg med insemination                 kr. 1.185
Behandling med IVF/ICSI                                    kr. 5.040
Behandling med optøede æg                               kr. 3.024
Anvendelse af donorsæd                                     kr.   750

Behandlinger der må afbrydes før ægoplægning / insemination vil fortsat være gratis.
Betaling vil kun blive opkrævet efter gennemført behandling – dvs. oplægning af befrugtede/optøede æg eller insemination. 

MEDICIN:
Per 1. januar 2011 ændres tilskudsreglerne til medicin der anvendes til fertilitetsbehandling.
Fremover betaler I selv det fulde beløb dog højst kr. 15.000 per år. Såfremt grænsen på kr. 15.000  overskrides er medicinen gratis i resten af det pågældende tilskudsår.

Sakset fra Rigets hjemmeside.

Udredning, blodprøver o.s.v. kan du få lavet hos en helt almindelig gynækolog, og det koster ikke noget.

Måske er det bare mig, men jeg kan ikke se hvordan man kan komme til at ende med at betale allerhøjest 30.000 pr år...

Det er naturligvis også en sjat kroner, men jeg tænker lidt at hvis ikke man kan skrabe dem sammen på et år, hvordan skal man så få råd til at betale daginstitution, bleer, tøj, mad, ferier og neget meget mere når barnet er ankommet.....

Jeg tror ca. Det er 30.000 vi bruger på årsbasis oveni BFY på vires dreng på årsbasis.

Der var en der fortalte mig at man har ca. 25% chance ed hvert forsøg, så skulle man bruge 4 år, er det lidt groft sagt som at have et hjemmegående barn til det 22. År ....

Jeg er klar over det er en provokerende udmelding, men jeg mener det ligesåvel som jeg også mener man bør egale for en gastric bypass, rygestop mm...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2011

modesty

Nessie skriver:

Uha, det kan godt være. Jeg  har ikke rigtig kunnet se nogen stederom de er private eller offentlige

Offentlige steder er hospitaler.

Anmeld

23. april 2011

Wimmie

Altså herhjemme betaler vi jo for medicin uanset hvad, og ja, medicinen til disse behandlinger kan være meget dyrt - 15.000 kr er da en pæn slat penge. Så det er vel kun fair at vi også betaler for medicinen i dette tilfælde.

Jeg kan sådan set også godt leve med en vis brugerbetaling, men der hvor jeg synes det går galt er for de der skal igennem mange mislykkede behandlinger...så kan det jo hurtigt løbe op i mange tusinde kroner.

Jeg synes enten kun man skulle betale når der var "genvinst" - altså ikke for mislykkede forsøg...ellers også skulle man have et vis antal forsøg gratis inden man skulle begynde at betale.

Men som tidligere nævnt så synes jeg i bund og grund ikke man burde betale for behandlingen da barnløshed jo er anerkendt som en sygdom og her i landet betaler vi ikke for behandling...

Men jeg undrer mig lidt over noget; er der nogen der frivilligt vælger privatklinik frem for det offentlige hvis det ikke er nødvendigt? For det virker da til at være langt dyrere på privaten...

Anmeld

23. april 2011

Kief31

Altså manden gør jo bare sit arbejde, Danmarks økonomi kan ikke bære alle de udgifter vi har, og forhåbentligt kommer der snart brugerbetaling for meget mere. Og langt mindre hjælp til folk der nasser på systemet. ALT for mange er på kontanthjælp og førtidspension, uden grund. Når alle disse begynder at forsørge sig selv, er vi andre fri for at betale 15-20000 om mdr. for bare at være her i landet, i skat.

Anmeld

23. april 2011

nielsen80

Kief31 skriver:

Altså manden gør jo bare sit arbejde, Danmarks økonomi kan ikke bære alle de udgifter vi har, og forhåbentligt kommer der snart brugerbetaling for meget mere. Og langt mindre hjælp til folk der nasser på systemet. ALT for mange er på kontanthjælp og førtidspension, uden grund. Når alle disse begynder at forsørge sig selv, er vi andre fri for at betale 15-20000 om mdr. for bare at være her i landet, i skat.

Synes nu ikke du kan sammenligne. Barnløse er IKKE nasser på samfundet, de er i de fleste tilfælde skatteyder med en sygdom, som de nu ikke kan få behandlet.

Fair nok du synes der skal være brugerbetaling på behandling( vi er der meget uenige), men du kan ikke sammenligne barnløse med nasser af samfundet. Tro mig jeg ville meget gerne være forunden behandlingerne - også selv om de blev betalt. Det tror jeg vist ALLE barnløse ville være. Det er ikke et valg.

Anmeld

23. april 2011

Wimmie

Kief31 skriver:

Synes også sammenlignen er lidt malplaceret... Altså både min mand og jeg har gode jobs med ok lønninger og ingen af os har nogensinde været på nogen former for sociale ydelser - vi kan bare ikke få børn på naturlig vis - vi betaler skat og bør derfor få den gratis behandling man er berettiget til her i landet - når barnløshed er en sygdom skal den vel behandles på lige fod med alle andre sygdomme?

Det er jo ikke kun de livstruende man bliver behandlet for her i DK.

Og jeg synes bestemt ikke  at vi skal have mere brugerbetaling - så hellere hæve skatten med en procent eller to. Ellers bliver det bare amerikanske tilstande hvor de "rige" bliver behandlet og de fattige ikke har råd - føj for et system at leve i

Anmeld

23. april 2011

Kief31

Wimmie skriver:

Synes også sammenlignen er lidt malplaceret... Altså både min mand og jeg har gode jobs med ok lønninger og ingen af os har nogensinde været på nogen former for sociale ydelser - vi kan bare ikke få børn på naturlig vis - vi betaler skat og bør derfor få den gratis behandling man er berettiget til her i landet - når barnløshed er en sygdom skal den vel behandles på lige fod med alle andre sygdomme?

Det er jo ikke kun de livstruende man bliver behandlet for her i DK.

Og jeg synes bestemt ikke  at vi skal have mere brugerbetaling - så hellere hæve skatten med en procent eller to. Ellers bliver det bare amerikanske tilstande hvor de "rige" bliver behandlet og de fattige ikke har råd - føj for et system at leve i

Hvis dig og din mand har gode jobs, er der vel heller ikke noget galt i at betale selv?

Anmeld

23. april 2011

Wimmie

Både og...altså vi har råd til at betale selv, men principielt synes jeg da det er forkert når vi nu har gratis behandling på sygdomme (alle sygdomme) at man så pludselig finder på at trække én bestemt sygdom ud af mængden og sige; "denne skal du betale for"

Jeg har ikke noget imod at betale høj skat, for dermed sikrer vi os at vi får de behandlinger vi har brug for hvadenten det er livstruende sygdomme eller andre slags.

Jeg betale da også gladeligt til at en professionel sportsudøver kan få repareret alle sine sportsskader, at en overvægtig kan få den nødvendige operation, at en person der har røget kan blive behandlet for lungekræft - fordi det er dét samfund jeg går ind for at vi skal leve i (disse eksempler er endda mere eller mindre selvforskyldte - barnløshendsbehandling er i langt de fleste tilfælde ikke).

Anmeld

24. april 2011

Ciss

Wimmie skriver:

Både og...altså vi har råd til at betale selv, men principielt synes jeg da det er forkert når vi nu har gratis behandling på sygdomme (alle sygdomme) at man så pludselig finder på at trække én bestemt sygdom ud af mængden og sige; "denne skal du betale for"

Jeg har ikke noget imod at betale høj skat, for dermed sikrer vi os at vi får de behandlinger vi har brug for hvadenten det er livstruende sygdomme eller andre slags.

Jeg betale da også gladeligt til at en professionel sportsudøver kan få repareret alle sine sportsskader, at en overvægtig kan få den nødvendige operation, at en person der har røget kan blive behandlet for lungekræft - fordi det er dét samfund jeg går ind for at vi skal leve i (disse eksempler er endda mere eller mindre selvforskyldte - barnløshendsbehandling er i langt de fleste tilfælde ikke).

Anmeld

24. april 2011

Meliora

Wimmie skriver:

Hørt! Hvis man begynder at gøre hospitalsbehandling til noget man skal betale for, så skal det sgu gælde ALLE behandlinger og ikke bare en enkelt. Derudover er det da totalt unfair at loftet til medicintilskud er blevet løftet, men KUN på hormonmedicin, så vi nu skal give 15.000 før vi får fuldt tilskud, men en astmatiker skal stadig kun op og købe for de famøse 3500 kr. Før der gives fuld tilskud. HVAD er det saglige argument for den forskelsbehandling?Full on diskriminering er det, og jeg FATTER ikke det kan være tilladt i dagens Danmark! Føj! :-(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.