Tjek lige hvad vores "kære" Sundhedsminister har sagt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2011

Carl-Emil's mor

Manden viser jo bare endnu en gang at han forstår 0 og niks af hvordan virkeligheden for mange folk ser ud..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2011

mortilflere

SpunkenJo skriver:

Jeg ser ikke noget galt i at skulle betale, men syns da et eller andet sted der burde være noget "behandlingsgaranti"/loft på hvor meget man kan komme til at betale.

Når alt andet i dette land er indkomstbetinget, hvorfor er fertilitetsbehandling det så ikke?

Boligstøtte ydes for dem som har brug for det, og forhøjet bidrag til enlige findes også. Hvorfor har man så ikke indrettet brugerbetalingen efter hva ens økonomi kan klare?
- blot en tanke

Hvorfor er det ok de skal betale selv ??

Jeg forstår det ikke , for de er jo ik selv skyld i de ikke kan få børn selv...

Jeg er meget foraget .....

Anmeld

22. april 2011

SpunkenJo

mortilflere skriver:

Hvorfor er det ok de skal betale selv ??

Jeg forstår det ikke , for de er jo ik selv skyld i de ikke kan få børn selv...

Jeg er meget foraget .....

Jeg syns der er mange ting man burde betale for selv.

Jeg kunne godt bruge vi havde lidt ala samme system som i Sverige.

Kan give et eksempel:
Min farfar var(han er død nu) meget meget syg, og fik utrolig meget medicin. Det skulle han naturligvis selv betale for, og han skulle også betale for nogle af undersøgelserne. Men det var indrettet således, at han den første måned betalte fx. 5500 kr, fordi det havde man regnet ud hans økonomi kunne klare. Næstfølgende måned kostede det ham kun 3000 kr, og den næste igen 2000 kr, og sådan faldt prisen indtil han den 12. måned betalte 23 kr eller noget, og så var det forfra igen.

Om det lige skal være sådan vi vælger at indrette os i DK ved jeg ikke nok om økonimi til, men jeg ved at vores land har levet for længe med for mange udgifter i forhold til indtægter, hvorfor vi må spare på diverse områder.

Jeg syns på ingen måde det er urimeligt man selv skal punge ud. Vi danskere er ved at være så snotforkælede på mange områder, og man kan ikke bare blive ved med at modtage og modtage uden at give.......

Og nej, jeg syns da det er skrækkeligt når man ikke selv kan lave biobørn, men kan stadig ikke syns det er forfærdeligt der skal punges kroner ud! Jeg syns måske bare man skulle lave en form for garantibehandling, og loft på beløbet.

Anmeld

22. april 2011

mortilflere

SpunkenJo skriver:

Jeg syns der er mange ting man burde betale for selv.

Jeg kunne godt bruge vi havde lidt ala samme system som i Sverige.

Kan give et eksempel:
Min farfar var(han er død nu) meget meget syg, og fik utrolig meget medicin. Det skulle han naturligvis selv betale for, og han skulle også betale for nogle af undersøgelserne. Men det var indrettet således, at han den første måned betalte fx. 5500 kr, fordi det havde man regnet ud hans økonomi kunne klare. Næstfølgende måned kostede det ham kun 3000 kr, og den næste igen 2000 kr, og sådan faldt prisen indtil han den 12. måned betalte 23 kr eller noget, og så var det forfra igen.

Om det lige skal være sådan vi vælger at indrette os i DK ved jeg ikke nok om økonimi til, men jeg ved at vores land har levet for længe med for mange udgifter i forhold til indtægter, hvorfor vi må spare på diverse områder.

Jeg syns på ingen måde det er urimeligt man selv skal punge ud. Vi danskere er ved at være så snotforkælede på mange områder, og man kan ikke bare blive ved med at modtage og modtage uden at give.......

Og nej, jeg syns da det er skrækkeligt når man ikke selv kan lave biobørn, men kan stadig ikke syns det er forfærdeligt der skal punges kroner ud! Jeg syns måske bare man skulle lave en form for garantibehandling, og loft på beløbet.

Jeg er så meget i mod den tanke gang

Jeg ville ikke kunne betale den hjælp Alberte har brug for ....

Anmeld

22. april 2011

Ciss

Jeg tror, manden har lidt for god løn og har haft det ganske længe, hvis han ikke længere er klar over, at for vældig mange helt almindelige mennesker, som går på arbejde hver dag og betaler sin skat, så er 15.000 kr altså rigtig mange penge, som man ikke bare lige klarer at spare sammen/skaffe på et par måneder...

Snak om at være arrogant og slet ikke høre på dem, som arbejder inden for feltet.

Anmeld

22. april 2011

SpunkenJo

mortilflere skriver:

Jeg er så meget i mod den tanke gang

Jeg ville ikke kunne betale den hjælp Alberte har brug for ....

Jeg syns jo heller ikke man skal betale HELE behandlingen, men mener at man skal betale noget af den.

Et administrationsgebyr alle mand skal betale, og så en "regning" som er lavet ligesom den man får til sin vuggestueplads. Altså tjener man over XXkr så betaler man så og så meget, og er man fx. enlig forsørger, jamen så er regningen tilsvarende lavere, eller ikke til stede.

Jeg kan fx. heller ikke forstå hvorfor vi skal betale det fulde beløb hos tandlægen?!?!? hvorfor betaler vi ike bare 100 kr for en konsultation, og så en eller anden indkomstbetinget regning for behandlingen??
- Det er jo i hele DK' interesse at vores folkesundhed også omhandler tænderne......

Jeg syns i det hele taget ikke vores sundhedssystem er så f*** logiskt!!

En fuldstændig omorganisering er hvad vi trænger til, og så kan alle vores kære hypokondere som render til lægen hele tiden måske blive sorteret fra ved samme lejlighed. Man kan jo aldrig få en tid hos lægen, og når man så endelig gør, så bugner venteværelset med hygge-snakkesaglige-gamle-mennesker som keder sig!!!

Ja, jeg er i det hele taget for, man rydder op og omstrukturerer, og ja jeg har ikke noget i mod at betale lidt selv, så længe jeg bare får den behandling jeg har brug for NÅR jeg har brug for den, så jeg kan passe mit arbejde og betale min skat!

Anmeld

22. april 2011

mortilflere

SpunkenJo skriver:

Jeg syns jo heller ikke man skal betale HELE behandlingen, men mener at man skal betale noget af den.

Et administrationsgebyr alle mand skal betale, og så en "regning" som er lavet ligesom den man får til sin vuggestueplads. Altså tjener man over XXkr så betaler man så og så meget, og er man fx. enlig forsørger, jamen så er regningen tilsvarende lavere, eller ikke til stede.

Jeg kan fx. heller ikke forstå hvorfor vi skal betale det fulde beløb hos tandlægen?!?!? hvorfor betaler vi ike bare 100 kr for en konsultation, og så en eller anden indkomstbetinget regning for behandlingen??
- Det er jo i hele DK' interesse at vores folkesundhed også omhandler tænderne......

Jeg syns i det hele taget ikke vores sundhedssystem er så f*** logiskt!!

En fuldstændig omorganisering er hvad vi trænger til, og så kan alle vores kære hypokondere som render til lægen hele tiden måske blive sorteret fra ved samme lejlighed. Man kan jo aldrig få en tid hos lægen, og når man så endelig gør, så bugner venteværelset med hygge-snakkesaglige-gamle-mennesker som keder sig!!!

Ja, jeg er i det hele taget for, man rydder op og omstrukturerer, og ja jeg har ikke noget i mod at betale lidt selv, så længe jeg bare får den behandling jeg har brug for NÅR jeg har brug for den, så jeg kan passe mit arbejde og betale min skat!

Så skal skatten da ned , hvis det der skulle indføres

Anmeld

22. april 2011

SpunkenJo

mortilflere skriver:

En omstrukturering vil helt sikkert være på sin plads!

Nogen gange lægger man jo også sin privatøkonomi om, lægger lån om, ja i det hele taget reviderer alle udgifter og indtægter i det lille hjem, og sådan syns jeg bestemt også man sku ta og gøre på CHr. Borg, fremfor at lave "lappeløsninger".....

- Og så er jeg ærgelig over der ikke er flere, som kæmper for at komme tilbage på arbejdsmarkedet, men det er jo en helt anden debat

Anmeld

22. april 2011

SpunkenJo

mortilflere skriver:

En omstrukturering vil helt sikkert være på sin plads!

Nogen gange lægger man jo også sin privatøkonomi om, lægger lån om, ja i det hele taget reviderer alle udgifter og indtægter i det lille hjem, og sådan syns jeg bestemt også man sku ta og gøre på CHr. Borg, fremfor at lave "lappeløsninger".....

- Og så er jeg ærgelig over der ikke er flere, som kæmper for at komme tilbage på arbejdsmarkedet, men det er jo en helt anden debat

Anmeld

22. april 2011

Betina_fra_Als

Man kan få så meget hjælp til det ene og det andet, så kunne man da også få hjælp til at få sin drøm om et barn opfyldt.

Jeg havde en heftigt debat med en veninde igår omkring dette.

Hun sagde at vi bliver flere og flere ældre, men der er færre og færre til at spytte i kassen, så var det vel ikke mere end rimeligt, at folk selv betalte for at få drømmebarnet.

Det var jo en mening med at, hvis man ikke kunne få børn ad naturlig vej, kunne man adopterer, der var så mange børn i verden uden forældre.

Jeg var så gal og jeg måtte tage hjem.

Ja det er da rigtigt nok at der er mange børn i verden uden forældre, men man opgiver da ikke uden kamp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.