mortilflere skriver:
Jeg er så meget i mod den tanke gang 
Jeg ville ikke kunne betale den hjælp Alberte har brug for ....
Jeg syns jo heller ikke man skal betale HELE behandlingen, men mener at man skal betale noget af den.
Et administrationsgebyr alle mand skal betale, og så en "regning" som er lavet ligesom den man får til sin vuggestueplads. Altså tjener man over XXkr så betaler man så og så meget, og er man fx. enlig forsørger, jamen så er regningen tilsvarende lavere, eller ikke til stede.
Jeg kan fx. heller ikke forstå hvorfor vi skal betale det fulde beløb hos tandlægen?!?!? hvorfor betaler vi ike bare 100 kr for en konsultation, og så en eller anden indkomstbetinget regning for behandlingen??
- Det er jo i hele DK' interesse at vores folkesundhed også omhandler tænderne......
Jeg syns i det hele taget ikke vores sundhedssystem er så f*** logiskt!!
En fuldstændig omorganisering er hvad vi trænger til, og så kan alle vores kære hypokondere som render til lægen hele tiden måske blive sorteret fra ved samme lejlighed. Man kan jo aldrig få en tid hos lægen, og når man så endelig gør, så bugner venteværelset med hygge-snakkesaglige-gamle-mennesker som keder sig!!!

Ja, jeg er i det hele taget for, man rydder op og omstrukturerer, og ja jeg har ikke noget i mod at betale lidt selv, så længe jeg bare får den behandling jeg har brug for NÅR jeg har brug for den, så jeg kan passe mit arbejde og betale min skat!
Anmeld