AnneP skriver:
Ved slet ikke hvad jeg skal sige....
http://nyhederne.tv2.dk/article.phd/id-39160860:man-opgiver-ikke-barn-pga-penge.html?forside
Føler bare det er at gøre os ufrivillige barnløse, der ikke har den mest fantastiske økonomi (fx med 2 kommunale indkomster el lig.)til nogle der bare vælger at bruge økonomien som en undskyldning for at gi' op!
Ej hvor er jeg bare harm, her går vi og sparer og vender hver krone for at kunne lægge lidt tilside for på et tidspunkt at kunne få råd til et (nyt) forsøg, og nogle gange rammer de negativer tanker da en, om at det slet ikke er sikkert at man får "gevinst" for alle de surt optjente/ opsparret penge man "skyder" efter ens drøm!
Sorry det sure opstød! Men blev lidt ramt på den hårde måde! -og ville lige dele linket!
Men god påske til jer alle! 
Hjemme hos os, kom følelserne endnu engang i kog, da vi så det.
Hvad bilden den mand sig ind? Han står jo og udtaler sig om noget, som han tydeligvis ikke har forstand på.
Han siger det koster 5.000 kr for behandling og 15.000 kr for medicin. Halli hallo. For det første ved jeg ikke hvor han får de 5.000 kr. fra, inseminering er knap så dyrt og reagensglas er meget dyrere. Senere i klippet, for han det til at lyde som om, at man max. kommer til at betale 15.000 kr., og det kan jeg da egentlig godt forstå han synes er et "lille" beløb for at få et barn.
Hos os skal vi altså igennem ICSI, og eftersom vi fik barn i allersidste forsøg, ville vi jo købe 3 behandling til ca. 44.000 kr. (alt efter hvilken klinik man vælger). Derudover kommer så et tillæg på 3.000 kr. for ICSI (det står ikke tydeligt om det er et engangsbeløb, eller pr. behandling). Selve udredningen koster også, svinger åbenbart meget fra klinik til klinik.
Screening for hepatitis og HIV, er man så heldig at have æg til frysning, koster det 1.000 kr pr. påbegyndt år at have dem i fryseren, opsætningen koster 6.000 kr.
Derudover kommer så alle de følelsesmæssige op og nedture, som altså også kan koste sygedage, og specielt hvis man oven i købet har svært ved at se hvorfra man får pengene.
Har man ikke prøvet at gå rundt med et meget kraftigt ønske om at få et barn, og man får at vide at det vil være meget svært, så kan man altså ikke rigtig sætte sig ind i, hvor meget det fylder i hverdagen.
Med det vi har været igennem, ville vores dreng (inden vi overhovedet fik ham) have kostet mellem 70.000 og 90.000 kr.
Det kan godt være at vi ville have råd til det 1 gang. Men to gange?????? Og jeg ved at der er rigtig mange der ikke lige har 50.000 kr. stående på kontoen til at gå ud og betale for forsøgene og det første medicin.
Vi har tænkt os at skrive en mail til Bertel Haarder, og jeg synes vi skal tæppebombe ham med mails. Jeg opretter lige en anden tråd mee oplysninger osv.
Hans mail er: im@im.dk
God påske til jer alle
Lene