Tjek lige hvad vores "kære" Sundhedsminister har sagt!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2011

Faith

Shame on you Bertel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2011

Nessie

SpunkenJo skriver:

Jeg syns der er mange ting man burde betale for selv.

Jeg kunne godt bruge vi havde lidt ala samme system som i Sverige.

Kan give et eksempel:
Min farfar var(han er død nu) meget meget syg, og fik utrolig meget medicin. Det skulle han naturligvis selv betale for, og han skulle også betale for nogle af undersøgelserne. Men det var indrettet således, at han den første måned betalte fx. 5500 kr, fordi det havde man regnet ud hans økonomi kunne klare. Næstfølgende måned kostede det ham kun 3000 kr, og den næste igen 2000 kr, og sådan faldt prisen indtil han den 12. måned betalte 23 kr eller noget, og så var det forfra igen.

Om det lige skal være sådan vi vælger at indrette os i DK ved jeg ikke nok om økonimi til, men jeg ved at vores land har levet for længe med for mange udgifter i forhold til indtægter, hvorfor vi må spare på diverse områder.

Jeg syns på ingen måde det er urimeligt man selv skal punge ud. Vi danskere er ved at være så snotforkælede på mange områder, og man kan ikke bare blive ved med at modtage og modtage uden at give.......

Og nej, jeg syns da det er skrækkeligt når man ikke selv kan lave biobørn, men kan stadig ikke syns det er forfærdeligt der skal punges kroner ud! Jeg syns måske bare man skulle lave en form for garantibehandling, og loft på beløbet.

Uha, her er et emne der virkelig kan få folk op af stolene.

Men det korte af det lange er: Infertilitet er klassificeret som en sygdom iflg. WHO. I Danmark har vi ikke brugerbetaling på at få behandling for vores sygdomme. Hvorfor skal fertilitetsbehandlingen så være brugerbetalt?

Jeg betaler med glæde min skat, så vi kan opretholde det system vi har i Danmark. Det vil sige at jeg også betaler for Hr. Jensens kræftbehandling, og Fru Jørgensens rygestop.
Hvorfor kan de så ikke også være med til at betale for at jeg kan få behandling for barnløshed?

Der er jo også den skævhed, at rigtig mange tror, at fordi man førhen har fået 3 gratis forsøg hos det offentlige, så har man ikke betalt en krone. Og det passer ikke. Medicinen er faktisk rigtig, rigtig dyr, for ikke at tale om transport og de (meget store) menneskelige omkostninger

Anmeld

22. april 2011

ønskebørn74

Fisenberg skriver:

Manden er jo mindre begavet

Anmeld

22. april 2011

Nessie

AnneP skriver:

Ved slet ikke hvad jeg skal sige....

http://nyhederne.tv2.dk/article.phd/id-39160860:man-opgiver-ikke-barn-pga-penge.html?forside

Føler bare det er at gøre os ufrivillige barnløse, der ikke har den mest fantastiske økonomi (fx med 2 kommunale indkomster el lig.)til nogle der bare vælger at bruge økonomien som en undskyldning for at gi' op!

Ej hvor er jeg bare harm, her går vi og sparer og vender hver krone for at kunne lægge lidt tilside for på et tidspunkt at kunne få råd til et (nyt)  forsøg, og nogle gange rammer de negativer tanker da en, om at det slet ikke er sikkert at man får "gevinst" for alle de surt optjente/ opsparret penge man "skyder" efter ens drøm!

Sorry det sure opstød! Men blev lidt ramt på den hårde måde! -og ville lige dele linket!

Men god påske til jer alle!

Hjemme hos os, kom følelserne endnu engang i kog, da vi så det.
Hvad bilden den mand sig ind? Han står jo og udtaler sig om noget, som han tydeligvis ikke har forstand på.

Han siger det koster 5.000 kr for behandling og 15.000 kr for medicin. Halli hallo. For det første ved jeg ikke hvor han får de 5.000 kr. fra, inseminering er knap så dyrt og reagensglas er meget dyrere. Senere i klippet, for han det til at lyde som om, at man max. kommer til at betale 15.000 kr., og det kan jeg da egentlig godt forstå han synes er et "lille" beløb for at få et barn.

Hos os skal vi altså igennem ICSI, og eftersom vi fik barn i allersidste forsøg, ville vi jo købe 3 behandling til ca. 44.000 kr. (alt efter hvilken klinik man vælger). Derudover kommer så et tillæg på 3.000 kr. for ICSI (det står ikke tydeligt om det er et engangsbeløb, eller pr. behandling). Selve udredningen koster også, svinger åbenbart meget fra klinik til klinik.
Screening for hepatitis og HIV, er man så heldig at have æg til frysning, koster det 1.000 kr pr. påbegyndt år at have dem i fryseren, opsætningen koster 6.000 kr.

Derudover kommer så alle de følelsesmæssige op og nedture, som altså også kan koste sygedage, og specielt hvis man oven i købet har svært ved at se hvorfra man får pengene.

Har man ikke prøvet at gå rundt med et meget kraftigt ønske om at få et barn, og man får at vide at det vil være meget svært, så kan man altså ikke rigtig sætte sig ind i, hvor meget det fylder i hverdagen.

Med det vi har været igennem, ville vores dreng (inden vi overhovedet fik ham) have kostet mellem 70.000 og 90.000 kr.
Det kan godt være at vi ville have råd til det 1 gang. Men to gange?????? Og jeg ved at der er rigtig mange der ikke lige har 50.000 kr. stående på kontoen til at gå ud og betale for forsøgene og det første medicin.

Vi har tænkt os at skrive en mail til Bertel Haarder, og jeg synes vi skal tæppebombe ham med mails. Jeg opretter lige en anden tråd mee oplysninger osv.
Hans mail er: im@im.dk

God påske til jer alle

Lene 

Anmeld

22. april 2011

Lisbeth1985

Jeg bliver SÅ gal Vi ligger allerede ned (og mange af os har gjort det længe).. Så lad for h.... da vær med at sparke mere til os!!

Argg....    

Anmeld

22. april 2011

modesty

Nessie: På de offentlige hospitaler, med de nye regler, ser det sådan her ud:

Taksterne udgør i 2011:

Behandlingsforsøg med insemination                 kr. 1.185
Behandling med IVF/ICSI                                    kr. 5.040
Behandling med optøede æg                               kr. 3.024
Anvendelse af donorsæd                                     kr.   750

Behandlinger der må afbrydes før ægoplægning / insemination vil fortsat være gratis.
Betaling vil kun blive opkrævet efter gennemført behandling – dvs. oplægning af befrugtede/optøede æg eller insemination. 

MEDICIN:
Per 1. januar 2011 ændres tilskudsreglerne til medicin der anvendes til fertilitetsbehandling.
Fremover betaler I selv det fulde beløb dog højst kr. 15.000 per år. Såfremt grænsen på kr. 15.000  overskrides er medicinen gratis i resten af det pågældende tilskudsår.

Sakset fra Rigets hjemmeside.

Udredning, blodprøver o.s.v. kan du få lavet hos en helt almindelig gynækolog, og det koster ikke noget.

Anmeld

22. april 2011

Nessie

modesty skriver:

Nessie: På de offentlige hospitaler, med de nye regler, ser det sådan her ud:

Taksterne udgør i 2011:

Behandlingsforsøg med insemination                 kr. 1.185
Behandling med IVF/ICSI                                    kr. 5.040
Behandling med optøede æg                               kr. 3.024
Anvendelse af donorsæd                                     kr.   750

Behandlinger der må afbrydes før ægoplægning / insemination vil fortsat være gratis.
Betaling vil kun blive opkrævet efter gennemført behandling – dvs. oplægning af befrugtede/optøede æg eller insemination. 

MEDICIN:
Per 1. januar 2011 ændres tilskudsreglerne til medicin der anvendes til fertilitetsbehandling.
Fremover betaler I selv det fulde beløb dog højst kr. 15.000 per år. Såfremt grænsen på kr. 15.000  overskrides er medicinen gratis i resten af det pågældende tilskudsår.

Sakset fra Rigets hjemmeside.

Udredning, blodprøver o.s.v. kan du få lavet hos en helt almindelig gynækolog, og det koster ikke noget.

Hmmm, på www.odense-ivf.dk er det desværre nogle helt andre beløb der oplyses.

de sider jeg har kigget på, har en pris på ca. 20.000 kr for et forsøg og ca. 44.000 for 3 forsøg. Derudover kommer så tillæg til ICSI osv

Anmeld

22. april 2011

Lisbeth1985

Nessie skriver:

Hmmm, på www.odense-ivf.dk er det desværre nogle helt andre beløb der oplyses.

de sider jeg har kigget på, har en pris på ca. 20.000 kr for et forsøg og ca. 44.000 for 3 forsøg. Derudover kommer så tillæg til ICSI osv

Er det ikke fordi, at det er en privat klinik?

Anmeld

22. april 2011

Nessie

Lisbeth1985 skriver:

Er det ikke fordi, at det er en privat klinik?

Uha, det kan godt være. Jeg  har ikke rigtig kunnet se nogen stederom de er private eller offentlige

Anmeld

22. april 2011

SpunkenJo

Nessie skriver:

Uha, her er et emne der virkelig kan få folk op af stolene.

Men det korte af det lange er: Infertilitet er klassificeret som en sygdom iflg. WHO. I Danmark har vi ikke brugerbetaling på at få behandling for vores sygdomme. Hvorfor skal fertilitetsbehandlingen så være brugerbetalt?

Jeg betaler med glæde min skat, så vi kan opretholde det system vi har i Danmark. Det vil sige at jeg også betaler for Hr. Jensens kræftbehandling, og Fru Jørgensens rygestop.
Hvorfor kan de så ikke også være med til at betale for at jeg kan få behandling for barnløshed?

Der er jo også den skævhed, at rigtig mange tror, at fordi man førhen har fået 3 gratis forsøg hos det offentlige, så har man ikke betalt en krone. Og det passer ikke. Medicinen er faktisk rigtig, rigtig dyr, for ikke at tale om transport og de (meget store) menneskelige omkostninger

Prøv at scroll lidt tilbage ìg læs hva jeg skrev om egen betaling. Det ser jeg altså ikke noget galt i.

Så hende Fru Jærgensen må gerne selv hoste op med lidt gryn til sit rygestop og det samme med Hr Jensens camcerbehandling (læs hva jeg skrev om min farfar, det var bla. Det han også fejlede)

Så egen betaling er der ikke noge galt med, det skaæ bare være ens for alle. Tror vi kan spare borgerne for skat og at vores velfærdssystem vil blive mere effektivt.

Men igen, jeg syns ikke det er urimeligt man selv skal betale, men gastric bypass burde fx også være på listen hvis jeg var med til at bestemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.