Halsbrand - Lad mig høre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2011

Ka+Ma=Be

MoarJ skriver:

Hvad bruger I for at lindre halsbranden? 

Jeg lider enormt meget af det allerede, synes det er tidligt (er 18+3), men det er nok meget forskelligt fra person til person... 

Fortæl endelig - Kom gerne med råd... 

Uhh jeg hænger også lige ved Har lidt af halsbrand on and off, lige siden jeg opdagede, at jeg var gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2011

Worldwide

Jeg drak uendelig mængder af mælk og har aldrig spist så mange bananer og marie kiks som jeg gjorder da jeg ventede L Så har stemt andet

Anmeld

23. april 2011

Mira0911

Mileva skriver:

Jeg drak uendelig mængder af mælk og har aldrig spist så mange bananer og marie kiks som jeg gjorder da jeg ventede L Så har stemt andet

Drak også meget mælk mod halsbrand under første graviditet - Og jeg kan ikke lide mælk... Men det hjalp denne gang... 

Nuværende graviditet, er det Galieve.... 

Anmeld

23. april 2011

Mira0911

Katte87 skriver:

Uhh jeg hænger også lige ved Har lidt af halsbrand on and off, lige siden jeg opdagede, at jeg var gravid

Det var tidligt... Det er jo også meget forskelligt fra gravid til gravid... 

Anmeld

23. april 2011

Holbæktrunten

Jeg bruger samarin, da jeg synes at det er det eneste der har effekt - og så DANSKVAND!?! 

Ved dælme ikke hvad der er i det der danskvand, men har en teori om at de der bobler fremprovokerer bøvser, og maveindholdet således falder længere ned, og dermed ikke skubber mavesyre og i spiserøreret... Måske en lidt langt ude teori, men det er i hvert fald hvad jeg tænker... Og danskvand virker rimelig godt hos mig.

Måske anden sodavand også virker, men efter at jeg er blevet gravid, fremprovokerer sukker halsbrand og dertilhørende kvalme, så sodavand holder jeg mig langt fra...

Mælk synes jeg kan gøre halsbrand endnu værre, og ligeså banan og havregryn. Det eneste der kan hjælpe lidt til at forebygge hos mig er grøntsager og hvidt brød...

Vil sige at det var meget væreer i starten af graviditeten end det er nu her i uge 22. I dag kan der nogen gange gå flere dage uden halsbrand....

Anmeld

23. april 2011

Mira0911

Holbæktrunten skriver:

Jeg bruger samarin, da jeg synes at det er det eneste der har effekt - og så DANSKVAND!?! 

Ved dælme ikke hvad der er i det der danskvand, men har en teori om at de der bobler fremprovokerer bøvser, og maveindholdet således falder længere ned, og dermed ikke skubber mavesyre og i spiserøreret... Måske en lidt langt ude teori, men det er i hvert fald hvad jeg tænker... Og danskvand virker rimelig godt hos mig.

Måske anden sodavand også virker, men efter at jeg er blevet gravid, fremprovokerer sukker halsbrand og dertilhørende kvalme, så sodavand holder jeg mig langt fra...

Mælk synes jeg kan gøre halsbrand endnu værre, og ligeså banan og havregryn. Det eneste der kan hjælpe lidt til at forebygge hos mig er grøntsager og hvidt brød...

Vil sige at det var meget væreer i starten af graviditeten end det er nu her i uge 22. I dag kan der nogen gange gå flere dage uden halsbrand....

Troede ellers brusen vil gøre det værre... 

Anmeld

23. april 2011

Chalala85

MoarJ skriver:

Jeg lider enormt meget af det allerede, synes det er tidligt (er 18+3), men det er nok meget forskelligt fra person til person... 

Jeg brugse graviflux (fåes i matas) flødeis og en kiks med mælk inden sengetid, havde det fra uge 16 og til han blev født...

Anmeld

23. april 2011

de-wett

MoarJ skriver:

je brugte alminox under min graviditet. Dem måtte jeg tage 4 af om dagen. Kunne så nøjes med 1 om aftenen inden jeg skulle i seng sådan at jeg kunne falde i søvn. Det kom gerne når jeg havde spist aftensmad

Anmeld

23. april 2011

Holbæktrunten

MoarJ skriver:

Troede ellers brusen vil gøre det værre... 

Nope, ikke her... Men som sagt er det også kun danskvand der virker for mig... 

Generelt kam man sige (som nogen har nævnt tidligere) at man skal holde sig fra kaffe, krydret/stærk mad, sukker og fedt for at minimere generne...

Anmeld

23. april 2011

Mira0911

Holbæktrunten skriver:

Nope, ikke her... Men som sagt er det også kun danskvand der virker for mig... 

Generelt kam man sige (som nogen har nævnt tidligere) at man skal holde sig fra kaffe, krydret/stærk mad, sukker og fedt for at minimere generne...

Fik faktisk også at vide herinde at mælk kan gøre halsbranden værre... Det anede jeg ikke... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.