Halsbrand - Lad mig høre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad bruger du til at lindre halsbrand?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.244 visninger
34 svar
0 synes godt om
21. april 2011

Mira0911

Hvad bruger I for at lindre halsbranden? 

Jeg lider enormt meget af det allerede, synes det er tidligt (er 18+3), men det er nok meget forskelligt fra person til person... 

Fortæl endelig - Kom gerne med råd... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg bruger samarin når det er virkelig slemt...

bare husk at skrive det på medicinsedlen

ellers undgå fed mad og kaffe i nogle dage.. spis frugt som banan og blommer...

spis fibre.. det hjælper med at holde det nede da mavesyren så arbejder med det i stedet for.. undgå mørkt rugbrød uden kerner det er meget syreholdigt...

god fiberrig morgenmad: havrefras.. der er faktisk flere fibre i end havregryn...

Anmeld

21. april 2011

Mira0911

Wampires skriver:

Jeg bruger samarin når det er virkelig slemt...

bare husk at skrive det på medicinsedlen

ellers undgå fed mad og kaffe i nogle dage.. spis frugt som banan og blommer...

spis fibre.. det hjælper med at holde det nede da mavesyren så arbejder med det i stedet for.. undgå mørkt rugbrød uden kerner det er meget syreholdigt...

god fiberrig morgenmad: havrefras.. der er faktisk flere fibre i end havregryn...

Medicinsedlen?

Anmeld

21. april 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
MoarJ skriver:

Medicinsedlen?

ja af jordemoderen har du fået en seddel hvorpå du skal skrive al den slags medicin du tager i løbet af graviditeten inkl. vitamintilskuddene...

har jeg i hvert fald fået netop så de kan se om man måske tager noget for meget og give råd til andre ting man kunne gøre med bestemte smerter...

Anmeld

21. april 2011

Clisolka

MoarJ skriver:

Hvad bruger I for at lindre halsbranden? 

Jeg lider enormt meget af det allerede, synes det er tidligt (er 18+3), men det er nok meget forskelligt fra person til person... 

Fortæl endelig - Kom gerne med råd... 

Her kunne jeg lindre det med et glas mælk, eller hvis det var slemt, tage en Alminox ved sengetid. Indtil jeg fik graviditetsbetinget sukkersyge havde jeg ekstremt meget halsbrand, men snakkede så med en diætist om ændring af kosten - og så var det væk 

Anmeld

21. april 2011

Stéphanie

Jeg bruger Alminox, det er det der virker bedst på mig  En gang i mellem bliver der også brugt Samarin, synes desværre bare ikke det har den samme virkning som Alminox.

Håber du finder det der virker bedst til dig

Anmeld

21. april 2011

Mira0911

Wampires skriver:

ja af jordemoderen har du fået en seddel hvorpå du skal skrive al den slags medicin du tager i løbet af graviditeten inkl. vitamintilskuddene...

har jeg i hvert fald fået netop så de kan se om man måske tager noget for meget og give råd til andre ting man kunne gøre med bestemte smerter...

Det har jeg slet ikke fået ved min jordemoder... Måske ikke alle jordmødre der gør i det?

Anmeld

21. april 2011

Mira0911

momse22 skriver:

Jeg bruger Alminox, det er det der virker bedst på mig  En gang i mellem bliver der også brugt Samarin, synes desværre bare ikke det har den samme virkning som Alminox.

Håber du finder det der virker bedst til dig

Pt er det Galieve jeg bruger, som virker fantastisk, og som er lavet til at gravide også kan tage det... 

Anmeld

21. april 2011

sandratobias

Jeg tog noget mælk til at starte med, og hvis det ikk hjælp så tog jeg en alminox...

Anmeld

21. april 2011

Bondepigen

Jeg brugte link i forrige graviditet, men syntes ikke det virkede formidabelt, men til natten tog jeg garvison, DET virkede! Men det er vist kun til brug til natten, når man skal ligge ned, så mavesyren ikke kan løbe op i halsen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.