Creepy-date... (netdatere skal IKKE læse denne her)
Jojo, man var da blevet lidt klogere af den første kiksede date fra dating.dk... Så nr 2 jeg mødtes med havde jeg skrevet med et par mdr.
Og helt ærligt, så lød han rigtig lovende. HAn skrev lange, filosofiske og velskrevne breve. Tilsidst overtalte han mig til at vi skulle tale i tlf sammen... Da jeg havde lært min lektie efter den sidste date, fik jeg hans tlf nr og ringede op med hemmeligt nr.
Og så var det at alarmklokkerne så småt begyndte at kime igen. Ikke voldsomt højt, men de var der... Manden havde jo intet at sige! Jeg fattede simpelthen ikke, at ham der havde skrevet så spændende breve, var så uinteressant at snakke i tlf med. Jeg følte nærmest at jeg sad som en anden papegøje og sludrede med mig selv.
Nå, jeg slog det hen med at han nok var nervøs... Og da brevene blev ved at være interessante, endte det med at jeg accepterede hans middagsinvitation.
Det var vinter, og pissekoldt. Jeg ankom til det aftalte sted på aftalte tidspunkt - og der var ingen date. "Fuck, jeg er blevet brændt af" tænkte jeg... Synes dog alligevel at han liiige skulle have 10 min til at komme. Mens jeg står og venter ser jeg en høj skummel skikkelse der står ca 400 m fra mig. Efter lidt tid begynder den at bevæge sig hen imod mig... Bliver faktisk lidt bange. Men det viser sig så at være min date... Pyyyha.
Han spørger hvor jeg har lyst at spise, og jeg vælger en restaurant (da han tydeligvis ikke kan beslutte sig) der er ejet af nogle udlændinge. Udemærket mad, til rimelige priser. Da jeg er på vej op af trappen, kommer den første racistiske bemærkning... Kan ikke huske hvad, blot at den var racistisk, og jeg blev lidt chokeret.
Nå, men vi går ind og bestiller vores mad... HAn bestiller først, og bestiller COLA(???) til maden... - jeg havde ellers lige glædet mig til en stor fadbamse der kunne tage toppen af nerverne, men vælger ydmygt en lille (min øl vil jeg fandme have!). Maden kommer, og jeg forsøger desperat at få gang i en samtale, men den er desværre ligeså død som ved tidl tlf samtaler...
Nu er jeg så heldigvis ikke den der er lettest at slå ud, og kan blive temmelig direkte. Blev simpelthen så provokeret af at det eneste tidspunkt han kunne tale, var når han skulle brokke sig over maden til tjenerne. Så jeg spørger om ikke han havde brug for en øl til at slappe lidt af på...?
Tilsidst indrømmer han så at han er på ANTABUS, efter at have kørt spritkørsel... Nå, ok... Jamen så skal du da ikke drikke. Det tager jeg nu meget stille og roligt, og det er som om at det løsner lidt op for ham. I hvert fald spørger han ind til det guldkors jeg har om halsen. ENDELIG tænker jeg, og fortæller glad den historie der ligger bag mit smykke... Hvorefter han siger at han "ikke tror på smykker, og de er dårlig karma - for ham altså"...
Ok, myyyystisk holdning... Men jaja, det er jo hans krop, og tilsyneladende er hans foretrukne kropsudsmykning tattoveringer (men det kommer vi tilbage til).
Trods hans brok over hovedretten, er han klar på dessert, men da jeg melder pas vil han alligevel ikke have noget. Jeg har heldigvis en backup plan, jeg skal mødes med min veninde og hendes mand på en bar lidt senere. Min date er tydeligvis ikke klar til at afslutte aftenen, så han inviterer sig selv med på bar "bare indtil min veninde kommer". Nå, jaja, så sidder jeg da ikke og ser dum ud alene. Han mente at han skulle lære mig at spille pool, og det kunne da være ganske sjovt, tænker jeg.
Undervisning er tydeligvis ikke hans stærke side, ligeså det der med kropskontakt. Det ene øjeblik står han klistret op ad mig, det næste springer han væk som om han har brændt sig. Meget mærkeligt.
Nå, min veninde bliver lidt forsinket, og min date foreslår at jeg liiige ku gå med ham hjem, for hans lillebror skulle lige have et eller andet i lejligheden... Og dum (og lettere beruset) går jeg med, da det ligger meget tæt på, og jeg skriver til min veninde hvor vi er. Det skulle jeg aaaaaldrig have gjort!
Lillebroderen viser sig at være en frisk gut - omend temmelig provokerende. ENdelig en udfordring! Så ham sludrer jeg faktisk temmelig godt med. Min date skiftesvis sætter sig op ad mig i sofaén, og springer op og går en lille runde. Tilsidst ryder det ud af mig "sig mig, HAR DU DAMP???" hvorefter han griner nervøst og nægter...
Lillebroderen går, og jeg leder efter en undskyldning for at gøre det samme. Men nu er min date ligepludselig blevet snakkesagelig. Han fortæller bla om sine bøger (jeg er imponeret over hans bogreol). Så hiver han pludselig en bog ud om Hitler, og viser mig et stort billede af ham, holder det op ved siden af sit ansigt og forklarer mig stolt hvor meget de to ligner hinanden - om jeg da ikke kan se det? (KÆMPE alarmklokker).
Herefter får jeg et MEGET langt foredrag om Hitlers fortræffeligheder og hvor meget fantastisk han har gjort for verden. Det viser sig så at min kære date er nazist, og har et kæmpe hagekors tattoveret på ryggen.... UF!
Endvidere når han også at forklare mig at kvínder skal kende deres plads, gøre rent og lave mad - og så forøvrigt sprede ben når manden har lyst, fordi at det er hendes måde at vise ham at hun elsker ham på... Min kæbe rørte næsten gulvet på dette tidspunkt, og jeg var begyndt at blive rigtig bange. Desuden havde jeg benyttet hans toilet tidligere på aftenen, hvor jeg havde set at han faktisk havde forskellig psykofarmaka og ADHD medicin stående fremme (arbejdede i psykiatrien dengang).
Jeg beslutter så at fortælle ham at nu skal jeg altså mødes med min veninde (har fået hende til at ringe), så nu vil jeg gå... Han insisterer på at bestille en taxa til mig "for der er sgu så mange psykopater derude" - Jotak, og det er der ikke herinde?
Han bestiller den dersens taxa, og da den kommer vil han ikke lade mig tage den, fordi at det er "en perker" der kører den... Siger til ham, at jeg sådan set er ligeglad, bare jeg kommer frem... Får tilsidst "lov" at tage den, HVIS jeg sætter mig ind på bagsædet... Så det gør jeg - de 100 m der er til en hæveautomat, hvorefter jeg hæver penge og sætter mig op på forsædet. Heldigvis havde taxachaufføren god humor, og fandt det umådelig morsomt.
Det var så min "spændende" ADHD, psykisk syge, x-fængslede, tvangsmedicinerede, antabus afhængige, nazistiske og mandschauvanistiske date... Herefter var jeg kureret i mange mange år...
Det skal dog lige siges, i tilfælde af at der er en enkelt netdater eller to der har læst med.... At jeg rent faktisk fandt min nuværende mand på dating.dk