Scanningsklinikken/ Lille KBHer - hvor tidligt blev i scannet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.672 visninger
50 svar
0 synes godt om
18. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej piger, jeg skal vælge mellem Lille KBHér og Scanningsklinikken, da jeg gerne vil scannes igen inden familien her i weekenden får afvide at vi venter os 

Men hvor tidligt blev i scannet, og udvendig/indvendig? Og ikke mindst, var det en succesoplevelse?

Der er 300 kr til forskel på de to steder, men jeg vil gerne hen et sted, hvor jeg er helt sikker på at den lille kan ses.

Jeg er ifølge min terminsberegner 8+2, men min første tryghedsscanning i tirsdags viste at jeg  7+0 regnet frem til i dag.

Dog havde lægen målt på den gale led, og derfor vil jeg gerne scannes igen da jeg ikke helt kan forholde mig til det mål han har givet mig.

Håber nogen vil dele deres erfaringer. 

Tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2011

katrine7

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hej piger, jeg skal vælge mellem Lille KBHér og Scanningsklinikken, da jeg gerne vil scannes igen inden familien her i weekenden får afvide at vi venter os 

Men hvor tidligt blev i scannet, og udvendig/indvendig? Og ikke mindst, var det en succesoplevelse?

Der er 300 kr til forskel på de to steder, men jeg vil gerne hen et sted, hvor jeg er helt sikker på at den lille kan ses.

Jeg er ifølge min terminsberegner 8+2, men min første tryghedsscanning i tirsdags viste at jeg  7+0 regnet frem til i dag.

Dog havde lægen målt på den gale led, og derfor vil jeg gerne scannes igen da jeg ikke helt kan forholde mig til det mål han har givet mig.

Håber nogen vil dele deres erfaringer. 

Tak 

Altså, jeg blev scannet af alm. sygehus, da jeg var ca. 5-6 uger henne.

Det var indvendigt, og de kunne se hjertet der

Det var en rigtig beroligende oplevelse, for var sikker på der var noget derinde

Ved ikke om det var det du tænkte på

Anmeld

18. april 2011

katrine7 skriver:

Altså, jeg blev scannet af alm. sygehus, da jeg var ca. 5-6 uger henne.

Det var indvendigt, og de kunne se hjertet der

Det var en rigtig beroligende oplevelse, for var sikker på der var noget derinde

Ved ikke om det var det du tænkte på

Jo, altså jeg har set liv derinde en gang, men lægen på klinikken målte forkert (fik en gratis tid af den klinik jeg har gået hos, selv om jeg var blevet naturligt gravid) så kan ikke regne med hans terminsberegning, og har også en ny tid hos dem, men først når svigerfamilien har været på besøg og har fået det afvide. Og pga. fejlen vil jeg gerne lige scannes igen inden... Så søger et sted som folk har gode erfaringer med, og søger svar på om de bruger udvendig eller indvendig scanning, da det har betydning for om man kan se hjerteblink. 

Anmeld

18. april 2011

IAH

Uge 8. Indvendig skanning...Tillykke og go påske. Det var scanningsklinikken og en fin oplevelse.

Anmeld

18. april 2011

karina pigen

jeg har brugt scannings klinikken de gange jeg skulle scannings både i uge 8 ( indvendigt) og 3D scanning.

og når man har fået lavet 2 scanninger så får man en gave. enten sengetøj fra vanilla eller ammepude fra vanilla serien.. det synes jeg er okay sødt.

og jeg har været helt tilfreds

Anmeld

18. april 2011

karina pigen

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jo, altså jeg har set liv derinde en gang, men lægen på klinikken målte forkert (fik en gratis tid af den klinik jeg har gået hos, selv om jeg var blevet naturligt gravid) så kan ikke regne med hans terminsberegning, og har også en ny tid hos dem, men først når svigerfamilien har været på besøg og har fået det afvide. Og pga. fejlen vil jeg gerne lige scannes igen inden... Så søger et sted som folk har gode erfaringer med, og søger svar på om de bruger udvendig eller indvendig scanning, da det har betydning for om man kan se hjerteblink. 

hvis du ik er så lang henne omkring de 8 uger så kan scannings kun laves indvendigt for at kunne se det hjerteblik ..

der scannes ik udefra før du er længre henne og før fosteret er større på nuværende tidspunk er den jo kun 5 mm.

Anmeld

18. april 2011

Lotus86

Kan i hvert fald varmt anbefale lillekbher, synes man får SÅ god behandling..

Min veninde fik en tryghedsscanning derinde da hun var i 6. uge, og der kunne man fint se hjerteblink, selvom det var en udvendig scanning.

Endnu en gang tillykke med graviditeten

Anmeld

18. april 2011

Rockertand skriver:

https://www.baby.dk/debat/103394pi1/graviditet/update--koensscanning-.aspx

Har læst den tråd, men ikke så relevant for mig når jeg ikke skal have en kønsscanning. Men tak alligevel 

Anmeld

20. april 2011

Lotus86 skriver:

Kan i hvert fald varmt anbefale lillekbher, synes man får SÅ god behandling..

Min veninde fik en tryghedsscanning derinde da hun var i 6. uge, og der kunne man fint se hjerteblink, selvom det var en udvendig scanning.

Endnu en gang tillykke med graviditeten

Jeg overvejer stærkt at tage derind i dag. Ved ik om jeg tør, hehe 

Var din veninde meget tynd?? For jeg har en topmave, og gad vide om den vil være i vejen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.