Bliver dælme så arrig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2011

Gittemor09

Puslingen skriver:

Det er som de skriver fordi de tilpasser sig ejeren, men af natur er de faktisk ret så aktive og bliver ofte omtalt som en "sporty" hund

min var så sløv og doven da jeg fik hende.. så det kan umuligt være efter mig tværtimod, her skal der altid ske noget, og selvfølgelig skal hun med

men det er jo de første 8 uger inden de får nye ejere der for det meste er altafgørende hvordan de er i starten hos en ny ejer..!! Og det kan man jo så efter prøve at rette ind efter sit eget jo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2011

Gittemor09

SSL skriver:

Ej hvor synd altså!! Ih, jeg bliver så ked af at hører at nogle folk bare ikke tænker på HVORFOR hunden gør som den gør.. Altså, en mand går tur med en HVALP, så kan den ikke gå pæn, så må han lære den det POSITIVT!

En anden ting er, at jeg er totalt modstander af dén motode med tis! Jeg har renlighedsproblemer med mine efter HVER løbetid, men aldrig om jeg kunne drømme om at stikke dens snude i deres urin! Dét bliver jeg forarget over at hører hver gang nogen skriver de gør det.. Sorry to say...

Men hvor er det dejligt at læse at så mange søde hundeejere herinde ikke synes det er ok at trække sådan i en stakkels hvalp der endnu ikke ved hvordan man begår sig som ejeren ønsker..

Og jeg drømmer stadig stoooort om min kommende cavallier SÅjeg bliver misundelig når jeg læser om jeres, min kæreste går ikke med til en hund mere enndu.. Men når vi får vores børn og de bliver lidt ældre så skal vi ha en cavallier også

nemlig... man kan jo ikke forvente at en hvalp kan det hele med det samme jo..!!

Jeg elsker racen king charles... min er ikke 100 % ren cavalier.... tror der er 10 % af noget andet i hende.... men hun ligner bestemt ikke de andre i racen... for hun er korthåret, og har lidt kortere ører men hun er min, og hun er dejlig

og håber for dig at du ender med at få en cavalier, for er du vimmer det er en dejlig hunderace..!!

Anmeld

17. april 2011

Mor til Ella

Jeg har en BOKSER, beklager men nogle gange skal de altså lærer det på den hårde måde

Ikke at de skal have brækket halsen, men nogen gange ser det altså mere voldsomt ud end det er, vi trækker så mere til siden end bagud det lærte vi i bokser klubben. MEN BOKSEREN er også en meget stærk hund

Anmeld

18. april 2011

SSL

Gittemor09 skriver:

nemlig... man kan jo ikke forvente at en hvalp kan det hele med det samme jo..!!

Jeg elsker racen king charles... min er ikke 100 % ren cavalier.... tror der er 10 % af noget andet i hende.... men hun ligner bestemt ikke de andre i racen... for hun er korthåret, og har lidt kortere ører men hun er min, og hun er dejlig

og håber for dig at du ender med at få en cavalier, for er du vimmer det er en dejlig hunderace..!!

Hehe, dét kender jeg alt til, med en hund der ikke helt minder om dén race man tror det er Men det er jo bestemt også en charme ved det!

Tak skal du have, jeg er helt sikker på at vi får den race når vi får børn og de bliver lidt ældre, jeg har langhåret chihuahua nu, så det er ikke ligefrem en børnevenlig hund, den ene er nu glad for børn, men dét kan jo hurtig vende, så det vil nok altid bare være 'mors hunde'..

Anmeld

18. april 2011

Gittemor09

SSL skriver:

Hehe, dét kender jeg alt til, med en hund der ikke helt minder om dén race man tror det er Men det er jo bestemt også en charme ved det!

Tak skal du have, jeg er helt sikker på at vi får den race når vi får børn og de bliver lidt ældre, jeg har langhåret chihuahua nu, så det er ikke ligefrem en børnevenlig hund, den ene er nu glad for børn, men dét kan jo hurtig vende, så det vil nok altid bare være 'mors hunde'..

jeg synes ihvertfald mine har en speciel charme fordi de ikke er af den "normale" race...!!

nej, det er jo lige det personligt er chihuahua ikke lige min kop the... men heldigvis er vi ikke alle ens, det ville være så frygtelig kedeligt

Anmeld

18. april 2011

SSL

Gittemor09 skriver:

jeg synes ihvertfald mine har en speciel charme fordi de ikke er af den "normale" race...!!

nej, det er jo lige det personligt er chihuahua ikke lige min kop the... men heldigvis er vi ikke alle ens, det ville være så frygtelig kedeligt

Det er jo også en speciel race, sådan én.. Jeg synes de er ret irriterende for det meste, men ofte er det jo også fordi de måske har en forkert opdragelse.. Min den ene gør når der kommer gæster, og af andre hunde (har været 'overfaldet' så er meget nervøs), men den anden hilser på ALLE slags hunde, og gør super sjældent, så de kan opdrages ordentligt hehe..

Anmeld

18. april 2011

Gittemor09

SSL skriver:

Det er jo også en speciel race, sådan én.. Jeg synes de er ret irriterende for det meste, men ofte er det jo også fordi de måske har en forkert opdragelse.. Min den ene gør når der kommer gæster, og af andre hunde (har været 'overfaldet' så er meget nervøs), men den anden hilser på ALLE slags hunde, og gør super sjældent, så de kan opdrages ordentligt hehe..

min den ældste gøede også af gæsterne i en periode, men det fik jeg hurtigt pillet af hende ved at få dem til at ignorere hende... hun ved intet værre nemlig

men det kræver bare den rigtige opdragelse, så er det ligemeget hvilken race man har...!!

Har haft en amerikansk bulldog, og hun blev kærlig opdraget så hun tilsidst troede hun var en skødehund hun kunne med alle slags mennesker og dyr....

Anmeld

18. april 2011

Faith

Puslingen skriver:

Læste lige med her og er altså nød til at kommeter det med at en Cavalier king Charles er doven. Det er på ingen måde normalen for den hunde rarce jeg har selv haft og avlet på racen. Har heller aldrig hørt eller oplevet de skulle have nogen form for tendens til at være urenlige

Vi har faktisk en rigtig dygtig agility hund i vores Cavalier Luna. Hun vil ekstremt gerne lære nye ting, og kan være utrolig aktiv når det lige tager hende. Men på hendes ældre dage er hun blevet en smule sløv, og det har hendes ejere en del af skylden for. Efter vi har fået drengene har der bare ikke været den samme tid til at træne med hende. Men hvis vi var blevet ved, er jeg sikker på hun kunne ha blevet en virkelig dygtig agilityhund.

Så jeg giver dig 100% ret. En cavalier er ikke nødvendigvis en doven hund!

Anmeld

18. april 2011

Faith

SSL skriver:

Ej hvor synd altså!! Ih, jeg bliver så ked af at hører at nogle folk bare ikke tænker på HVORFOR hunden gør som den gør.. Altså, en mand går tur med en HVALP, så kan den ikke gå pæn, så må han lære den det POSITIVT!

En anden ting er, at jeg er totalt modstander af dén motode med tis! Jeg har renlighedsproblemer med mine efter HVER løbetid, men aldrig om jeg kunne drømme om at stikke dens snude i deres urin! Dét bliver jeg forarget over at hører hver gang nogen skriver de gør det.. Sorry to say...

Men hvor er det dejligt at læse at så mange søde hundeejere herinde ikke synes det er ok at trække sådan i en stakkels hvalp der endnu ikke ved hvordan man begår sig som ejeren ønsker..

Og jeg drømmer stadig stoooort om min kommende cavallier SÅjeg bliver misundelig når jeg læser om jeres, min kæreste går ikke med til en hund mere enndu.. Men når vi får vores børn og de bliver lidt ældre så skal vi ha en cavallier også

Lige en kommentar til det med at tvære hundens snude ned i dens tis... Det kan godt være nogen synes det hjælper, men der er da ikke noget mere ydmygende for hunden! Jeg bliver ligesom dig vred og ked af det når jeg hører om folk der opdrager deres hunde sådan. Det er ikke ok!

Og det med bid i øret går jeg heller ikke ind for!

Bare lige så det blev understreget.

Anmeld

18. april 2011

2721

smillaluna skriver:

Vi har faktisk en rigtig dygtig agility hund i vores Cavalier Luna. Hun vil ekstremt gerne lære nye ting, og kan være utrolig aktiv når det lige tager hende. Men på hendes ældre dage er hun blevet en smule sløv, og det har hendes ejere en del af skylden for. Efter vi har fået drengene har der bare ikke været den samme tid til at træne med hende. Men hvis vi var blevet ved, er jeg sikker på hun kunne ha blevet en virkelig dygtig agilityhund.

Så jeg giver dig 100% ret. En cavalier er ikke nødvendigvis en doven hund!

Præcis. Det er en race der er super god til at tilpasse sig. Men der er. Ikke dens naturlige at være doven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.