Bliver dælme så arrig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2011

Gittemor09

smillaluna skriver:

Det må være dejligt at have en spinkel cavalier, de er nu engang kønnest. Vores har tendens til overvægt så vi skal passe rigtig meget på. Hun får light foder for jeg vil simpelthen ikke have en overvægtig hund. Dem der tror de er gode ved hunden når de giver den fed sovs og kartofler hver dag, tager grueligt fejl.

Ja begrebet tæppetisser er vidst blevet en anelse for bogstaveligt for jeres. Man er jo også lidt bange for at have den med nogen steder hen, for tænk hvis den tisser på deres tæpper. Det gjorde vores flere gange... Det var røvpinligt!

ja, synes nu hun er en meget pæn hund... men stadig meget lille og så er hun korthåret meget sjældent...!!

ja, jeg synes også det er røvpinligt.. ikke fordi jeg tit er ude, men når man er vil man da gerne have dem med.... men der sker faktisk kun noget hvis de er alene.... ved ikke hvordan jeg kan berolige dem mens jeg er væk..!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

Gittemor09

Millesmammi skriver:

ja hunde er forskellige, havde en hunhund noget tid før jeg blev gravid med min den første, da hun blev et år og stadig ikke var renlig blev jeg så gravid og var alene, blev jeg nødt til at give hende væk til en af mine mors veninder.. hun er over 2 år nu, og STADIG ikke renlig!

nej, det kan nogle gange godt være en kamp at få dem renlige...

og andre gange kan de bare det der med at gå til døren med det samme...

Anmeld

16. april 2011

Louise mortil4

Ja de har en lille smule fiskehjerne. Men de er dælme så kære. Og ja fantastiske familiehunde.

Min mand havde en boxertæve da han var barn. Han kunne gøre alt ved hende. Sommetider lå han på lur med støvsugeren, og når så Ronja kom hen og snusede til røret, tændte han støvsugeren så hendes snude sad fast. Det blev der dog sat en stopper for da hans forældre opdagede det.

Det siger lidt om hvor dumme de egentlig er  andre hunde ville nok ha lært at lade være med at gøre det igen rimelig hurtigt af sig selv  

Anmeld

16. april 2011

Faith

Millesmammi skriver:

nu ved jeg ikke om du er imod det, som mange er - men får din hund snuden i sit pis når hun har gjort det? ved godt mange siger det er forkert, men hér har det hjulpet, min handhund vidste med det samme det var forkert, og jeg vil skyde på at han var under et halvt år da han ikke gjorde det mere, og han er helt renlig

Det der med at tvære deres snuder rundt i deres eget tis, er ekstremt ydmygende for hunden... Men ved godt nogen bruger det, og det kan jo også være eneste løsning.

Min svigerfar (som ellers er hundetræner) gjorde også engang noget meget upædagogisk overfor en af deres boxere. Den havde for vane at hoppe op på spisebordet og tage mad når den var alene. Så en dag lå min svigerfar på lur, og da hunden så hopper op på bordet, farer han hen og bider den i øret. Det er det moderen gør ved dens hvalpe når de er frække. Den rørte aldrig spisebordet igen.

Anmeld

16. april 2011

Tulle28

smillaluna skriver:

I morges stod jeg og kiggede ud af vinduet og så en mand komme gående med sin Cocker spaniel i snor. Fair nok, ikke det jeg blev arrig over.

Nå men den her lille cocker er ikke ret gammel kan jeg se, og en meget ivrig lille hund. Den trækker i snoren og vil gerne fremad. Men hver gang den kommer bare en lille smule foran manden, hiver han i snoren så den stakkels lille hund bliver slynget gennem luften.

Det kan jeg bare ikke klare. Stakkels lille hund! Lær dog for fanden din hund at gå i snor, eller anskaf en halti til den!

Nogle mennesker burde sku ikke have dyr! Ih jeg blir dælme så arrig.

Nå jeg ville ikke det store med det her indlæg, andet end at lukke galde ud.

God weekend til jer!

Sådan nogle mennesker kigger jeg meget ondt og forarget på når jeg møder dem på gaden Det burde være obligatorisk at skulle have et "kørekort" når man anskaffer sig en hund - uanset, hvilken slags!

Anmeld

16. april 2011

2721

smillaluna skriver:

Vores er også en cavalier king charles... Måske det ligger til racen. De er jo en anelse dovne. Det er vores Luna i hvert fald, men hun er jo så også ældre end jeres.

Det er da rigtig irriterende for jer! Hmm hvordan bryder man lige den vane... Underligt at gravhunden også er begyndt på det. Den burde jo nok vide hvor man besørger henne. Men måske lærer den af den anden.

Læste lige med her og er altså nød til at kommeter det med at en Cavalier king Charles er doven. Det er på ingen måde normalen for den hunde rarce jeg har selv haft og avlet på racen. Har heller aldrig hørt eller oplevet de skulle have nogen form for tendens til at være urenlige

Anmeld

16. april 2011

Mauser.

jeg havde råbt noget til ham, kan ikke holde min kæft .. bliver så ked og arrig når jeg ser sådan noget svineri. 

Anmeld

16. april 2011

Gittemor09

Puslingen skriver:

Læste lige med her og er altså nød til at kommeter det med at en Cavalier king Charles er doven. Det er på ingen måde normalen for den hunde rarce jeg har selv haft og avlet på racen. Har heller aldrig hørt eller oplevet de skulle have nogen form for tendens til at være urenlige

de kan godt være en sløv race fandt lige det her nemlig :

Cavalier King Charles Spaniels har et rigtigt godt temperament. De kan med mennesker i alle aldre, hvilket jo gør hunderacen meget alsidig.

Nogen vil nok mene at racen er en "sløv" hunderace, fordi Cavalier King Charles Spaniels kan sagtens vende sig til at ligge på skødet hele dagen, og hygge om sin ejer. Men når det er sagt kan alle Cavalier King Charles Spaniels også lide at lege, gåtur og lære nye tricks, hvilket den faktisk er meget godt til.

Anmeld

16. april 2011

SSL

Ej hvor synd altså!! Ih, jeg bliver så ked af at hører at nogle folk bare ikke tænker på HVORFOR hunden gør som den gør.. Altså, en mand går tur med en HVALP, så kan den ikke gå pæn, så må han lære den det POSITIVT!

En anden ting er, at jeg er totalt modstander af dén motode med tis! Jeg har renlighedsproblemer med mine efter HVER løbetid, men aldrig om jeg kunne drømme om at stikke dens snude i deres urin! Dét bliver jeg forarget over at hører hver gang nogen skriver de gør det.. Sorry to say...

Men hvor er det dejligt at læse at så mange søde hundeejere herinde ikke synes det er ok at trække sådan i en stakkels hvalp der endnu ikke ved hvordan man begår sig som ejeren ønsker..

Og jeg drømmer stadig stoooort om min kommende cavallier SÅjeg bliver misundelig når jeg læser om jeres, min kæreste går ikke med til en hund mere enndu.. Men når vi får vores børn og de bliver lidt ældre så skal vi ha en cavallier også

Anmeld

16. april 2011

2721

Gittemor09 skriver:

de kan godt være en sløv race fandt lige det her nemlig :

Cavalier King Charles Spaniels har et rigtigt godt temperament. De kan med mennesker i alle aldre, hvilket jo gør hunderacen meget alsidig.

Nogen vil nok mene at racen er en "sløv" hunderace, fordi Cavalier King Charles Spaniels kan sagtens vende sig til at ligge på skødet hele dagen, og hygge om sin ejer. Men når det er sagt kan alle Cavalier King Charles Spaniels også lide at lege, gåtur og lære nye tricks, hvilket den faktisk er meget godt til.

Det er som de skriver fordi de tilpasser sig ejeren, men af natur er de faktisk ret så aktive og bliver ofte omtalt som en "sporty" hund

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.