Bliver dælme så arrig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2011

Faith

Gittemor09 skriver:

det er king charles blanding.. og hun er ude hele dagen sammen med min miniature gravhund... men lige så snart de er alene i bare 5 min. sker det.. og den gamle (hun bliver 7 år) er jo så også begyndt på det nu..!

og om aftenen er de ude flere gange, og tit om morgenen er der uhed... de får tidligt aftensmad da de kan få renset ud inden sengetid, og de får ikke vand om aftenen...!!

Vores er også en cavalier king charles... Måske det ligger til racen. De er jo en anelse dovne. Det er vores Luna i hvert fald, men hun er jo så også ældre end jeres.

Det er da rigtig irriterende for jer! Hmm hvordan bryder man lige den vane... Underligt at gravhunden også er begyndt på det. Den burde jo nok vide hvor man besørger henne. Men måske lærer den af den anden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

Gittemor09

smillaluna skriver:

Vores er også en cavalier king charles... Måske det ligger til racen. De er jo en anelse dovne. Det er vores Luna i hvert fald, men hun er jo så også ældre end jeres.

Det er da rigtig irriterende for jer! Hmm hvordan bryder man lige den vane... Underligt at gravhunden også er begyndt på det. Den burde jo nok vide hvor man besørger henne. Men måske lærer den af den anden.

hun er meget doven... og så stjæler hun alt spiseligt hun kommer i nærheden af.. det er heldigvis blevet bedre... og træner også rigtig meget med at hun skal ud og besørge.... hun bliver pænt vist til døren hvis hun sætter sig.. men det værste er at hun elsker at tisse på tæpper eller andet der ligger... selv deres pude i kurven har jeg vasket flere gange...

håber virkelig det begynder at hjælpe, for det er meget arbejde hele tiden..!!

ja, den gamle tror jo pludselig at det er okay når den lille kan hele tiden jo

Anmeld

16. april 2011

Faith

Gittemor09 skriver:

hun er meget doven... og så stjæler hun alt spiseligt hun kommer i nærheden af.. det er heldigvis blevet bedre... og træner også rigtig meget med at hun skal ud og besørge.... hun bliver pænt vist til døren hvis hun sætter sig.. men det værste er at hun elsker at tisse på tæpper eller andet der ligger... selv deres pude i kurven har jeg vasket flere gange...

håber virkelig det begynder at hjælpe, for det er meget arbejde hele tiden..!!

ja, den gamle tror jo pludselig at det er okay når den lille kan hele tiden jo

Ej det lyder fuldstændig som vores! Hun er luddoven og så lever hun for at spise. Hun ville æde sig ihjel hvis hun fik lov... Vi er begyndt at lukke hende ud når drengene spiser, for hun går fuldstændig levende når hun ser og lugter mad. Hun kan finde på og hoppe op og tage maden ud af hænderne på dem! Dumme hund

Altså jeg kunne lidt bedre forstå det hvis det var en hanhund i havde... Et eller andet med territorier eller noget... Men det lyder da lidt underligt når nu det er en tæve. Det kan jo være det bare er dovenskab. Vores elskede også at tisse på gulvtæpper. Hun forsvandt lige så stille ind på et af værelserne og tissede på gulvet

Anmeld

16. april 2011

Louise mortil4

smillaluna skriver:

Ja det kan være...

Mine svigerforældre har også haft boxere i mange år, og de siger godt nok at man sommetider er nødt til at tage utraditionelle metoder i brug når man træner dem.... De er ikke altid lige lydhøre. Men de er dælme søde!

Mine forældre har også haft boksere i mange år ca 15 år tror jeg, de har også avlet dem før i tiden, nu går deres sidste bokser bare som hyggehund, derfor går de heller ikke til udstilling mere.

De er bare skønne hunde og rigtig god til familier med små børn fordi de er så godmodige og rare. Men ja de er godt nok tungnemme nogen af dem og skal ha det ind med en skovl også glemmer de det alligevel rimelig hurtigt

Anmeld

16. april 2011

Faith

Louise mortil4 skriver:

Mine forældre har også haft boksere i mange år ca 15 år tror jeg, de har også avlet dem før i tiden, nu går deres sidste bokser bare som hyggehund, derfor går de heller ikke til udstilling mere.

De er bare skønne hunde og rigtig god til familier med små børn fordi de er så godmodige og rare. Men ja de er godt nok tungnemme nogen af dem og skal ha det ind med en skovl også glemmer de det alligevel rimelig hurtigt

Ja de har en lille smule fiskehjerne. Men de er dælme så kære. Og ja fantastiske familiehunde.

Min mand havde en boxertæve da han var barn. Han kunne gøre alt ved hende. Sommetider lå han på lur med støvsugeren, og når så Ronja kom hen og snusede til røret, tændte han støvsugeren så hendes snude sad fast. Det blev der dog sat en stopper for da hans forældre opdagede det.

Anmeld

16. april 2011

Gittemor09

smillaluna skriver:

Ej det lyder fuldstændig som vores! Hun er luddoven og så lever hun for at spise. Hun ville æde sig ihjel hvis hun fik lov... Vi er begyndt at lukke hende ud når drengene spiser, for hun går fuldstændig levende når hun ser og lugter mad. Hun kan finde på og hoppe op og tage maden ud af hænderne på dem! Dumme hund

Altså jeg kunne lidt bedre forstå det hvis det var en hanhund i havde... Et eller andet med territorier eller noget... Men det lyder da lidt underligt når nu det er en tæve. Det kan jo være det bare er dovenskab. Vores elskede også at tisse på gulvtæpper. Hun forsvandt lige så stille ind på et af værelserne og tissede på gulvet

lige præcis... min er dog en meget spinkel hund da den tidligere ejer havde rigtig mange hunde, og hende her ikke var kampdygtig nok til at nå at få så meget mad som de andre...

tror også det er derfor hun sådan stjæler mad/slik/chips...!! men bagefter er hun godt klar over at det er forkert...!!

racen er jo en tæppetisser... men de behøver sku da ikke at leve op til det og tisse overalt..!!

men det er en kamp med hvalpe, det ved jeg godt... men det burde jo aftage jo ældre de bliver...!!

Anmeld

16. april 2011

Millesmammi

Gittemor09 skriver:

nej, og samtidig kan det være ganske fornøjeligt...

det er værre med pottetræning.. det har jeg virkelig problemer med med min hund som er 1 år her til sommer..!!

nu ved jeg ikke om du er imod det, som mange er - men får din hund snuden i sit pis når hun har gjort det? ved godt mange siger det er forkert, men hér har det hjulpet, min handhund vidste med det samme det var forkert, og jeg vil skyde på at han var under et halvt år da han ikke gjorde det mere, og han er helt renlig

Anmeld

16. april 2011

Gittemor09

Millesmammi skriver:

nu ved jeg ikke om du er imod det, som mange er - men får din hund snuden i sit pis når hun har gjort det? ved godt mange siger det er forkert, men hér har det hjulpet, min handhund vidste med det samme det var forkert, og jeg vil skyde på at han var under et halvt år da han ikke gjorde det mere, og han er helt renlig

prøvede det med en tidligere hund jeg havde... men synes bare overhovedet ikke det hjalp... men hunde er jo forskellige.. så kan ikke udelukke om det hjælper på hende jeg har nu...

Anmeld

16. april 2011

Faith

Gittemor09 skriver:

lige præcis... min er dog en meget spinkel hund da den tidligere ejer havde rigtig mange hunde, og hende her ikke var kampdygtig nok til at nå at få så meget mad som de andre...

tror også det er derfor hun sådan stjæler mad/slik/chips...!! men bagefter er hun godt klar over at det er forkert...!!

racen er jo en tæppetisser... men de behøver sku da ikke at leve op til det og tisse overalt..!!

men det er en kamp med hvalpe, det ved jeg godt... men det burde jo aftage jo ældre de bliver...!!

Det må være dejligt at have en spinkel cavalier, de er nu engang kønnest. Vores har tendens til overvægt så vi skal passe rigtig meget på. Hun får light foder for jeg vil simpelthen ikke have en overvægtig hund. Dem der tror de er gode ved hunden når de giver den fed sovs og kartofler hver dag, tager grueligt fejl.

Ja begrebet tæppetisser er vidst blevet en anelse for bogstaveligt for jeres. Man er jo også lidt bange for at have den med nogen steder hen, for tænk hvis den tisser på deres tæpper. Det gjorde vores flere gange... Det var røvpinligt!

Anmeld

16. april 2011

Millesmammi

Gittemor09 skriver:

prøvede det med en tidligere hund jeg havde... men synes bare overhovedet ikke det hjalp... men hunde er jo forskellige.. så kan ikke udelukke om det hjælper på hende jeg har nu...

ja hunde er forskellige, havde en hunhund noget tid før jeg blev gravid med min den første, da hun blev et år og stadig ikke var renlig blev jeg så gravid og var alene, blev jeg nødt til at give hende væk til en af mine mors veninder.. hun er over 2 år nu, og STADIG ikke renlig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.