Min scanningslæge målte forkert...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Muffi<3 skriver:

Først 1000 gange tillykke   Jeg har oplevet det vildeste mht scanning ,, Pga jeg har for lave stofskifte blev jeg scannet hele graviditeten igennem da de var bange for lillemand ikke tog nok på   En formiddag da jeg var ca 7 mdr henne blev jeg scannet på Hillerød af en scanningslæge og hun sagde han vendte med hovedet opad ,,, Om eftermiddagen havde jeg tid hos en privat gynækolog da hun skulle følge op på mit keglesnit , hun spurgte om hun ikke måtte scanne mig for det var så sjældent hun havde så gravide piger i sin klinik og jo selvf. måtte hun det   Tænk hun sagde han stod med hovedet ned af   ikke særligt betryggende ,, Næste gang jeg var ved en alm jordemoder konsultation sagde hun at han sikkert stod med hovedet ned af ..    14 dage inden jeg skulle føde var jeg til sidste vægt scanning og de vuderede i følge scanningen at han nok vile ende på 3600 g .. 14 dage efter fødte jeg en dreng på 4350 g   Giver ikke meget for de scanninger

Tusind tak! 

Sikken masse forskellige udsagn du har fået. Kan godt forstå at du ikke helt stoler på scanninger længere! Jeg er nok mere skeptisk over for vægtvurdering, da jeg ikke rigtig kender nogen som er blevet vurderet rigtigt i den sammenhæng.

Undrer mig over hvordan de kunne mene SÅ forskelligt om, hvad vej han lå  Det er sært sådan noget. 

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2011

Maalene skriver:

Åhh, hvor er det træls sådan noget

Min scanningslæge målte også vores lille spunk til at være 6+0, hvor jeg iflg. beregningerne skulle være 6+3, og da jeg kom til NF, viste det sig, at jeg var 6+5 til tryghedsscanningen, så han målte 5 dage forkert...

Min læge sagde også, at det kunne de slet slet ikke måle på en scanning så tidligt, så jeg skulle holde fast i den beregnede termin (udfra sidste mens) - og den viste sig jo at være nærmest

Så det tror jeg roligt du kan gøre

Og KÆMPE stort tillykke med den lille spire

Tak 

Det vil jeg gøre så!! Min svigerinde som har flere billeder liggende fra egne scanninger så tidligt, synes heller ik den lignede en 6+1 bebs.  

Kan godt være jeg bliver sat et par dage tilbage, for blev gravid efter en SA. Men 1 - 1 1/2  1/2 uge, kan jeg slet ikke se realistisk i forhold til at jeg kunne teste SÅ tydeligt positivt første gang jeg tog en test. Så skulle jeg kunne få en rigtig flot positiv efter ca. 5-7dage?? Altså præcis samtidig med ægget så skulle sætte sig fast... Ahhhh, det giver jeg ikke meget for! 

Ud fra cyklus er jeg så 7+6 8+0 i dag 

Anmeld

16. april 2011

Maalene

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Tak 

Det vil jeg gøre så!! Min svigerinde som har flere billeder liggende fra egne scanninger så tidligt, synes heller ik den lignede en 6+1 bebs.  

Kan godt være jeg bliver sat et par dage tilbage, for blev gravid efter en SA. Men 1 - 1 1/2  1/2 uge, kan jeg slet ikke se realistisk i forhold til at jeg kunne teste SÅ tydeligt positivt første gang jeg tog en test. Så skulle jeg kunne få en rigtig flot positiv efter ca. 5-7dage?? Altså præcis samtidig med ægget så skulle sætte sig fast... Ahhhh, det giver jeg ikke meget for! 

Ud fra cyklus er jeg så 7+6 8+0 i dag 

Ja, det lyder godt nok urealistisk - synes også du skal holde fast i den oprindelige termin, for det kan ikke passe du skal sættes så meget tilbage, når du kunne teste positiv så tidligt...

Din læge vil ligesom min garanteret også mene, at du skal holde fast i den oprindelige termin

Også bedre du kommer for tidligt til NF, hvis du nu skulle blive sat tilbage - end hvis du kommer for sent, så de ikke kan nå og måle nakkefolden og det...

Så jeg ville holde fast i den oprindelige

Anmeld

16. april 2011

Maalene skriver:

Ja, det lyder godt nok urealistisk - synes også du skal holde fast i den oprindelige termin, for det kan ikke passe du skal sættes så meget tilbage, når du kunne teste positiv så tidligt...

Din læge vil ligesom min garanteret også mene, at du skal holde fast i den oprindelige termin

Også bedre du kommer for tidligt til NF, hvis du nu skulle blive sat tilbage - end hvis du kommer for sent, så de ikke kan nå og måle nakkefolden og det...

Så jeg ville holde fast i den oprindelige

min læge ævlede faktisk om at de scanninger var mere præcise, og jeg nok bare havde haft sen ÆL efter min SA: Blev jo gravid med det samme igen. Men det kan bare ikke passe... Jeg vil holde mig til den cyklus  beregnede, og så regne med måske at blive sat lidt tilbage, men ikke halvanden uge!

Anmeld

16. april 2011

Maalene

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

min læge ævlede faktisk om at de scanninger var mere præcise, og jeg nok bare havde haft sen ÆL efter min SA: Blev jo gravid med det samme igen. Men det kan bare ikke passe... Jeg vil holde mig til den cyklus  beregnede, og så regne med måske at blive sat lidt tilbage, men ikke halvanden uge!

Troede også jeg ville blive sat tilbage, da det føltes som om jeg havde ÆL senere end beregningerne sagde - men næhh nej, blev sat frem og det passer med det var der, at ægget satte sig fast, selvom nogle siger, at man ikke kan mærke det

Havde en MA i oktober sidste år, og der kom min mens præcis 4 uger efter udskrabningen, så det kan sagtens være, det samme ville være sket for dig, hvis du ikke var blevet gravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.