Min scanningslæge målte forkert...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2011

Frøken J.

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Og derfor blev jeg skønnet til at være en hel del kortere henne end jeg selv tror jeg er.  Lægen målte simpelthen på den gale led . Hvordan det kan ske aner jeg ikke, for han kunne se hvor hjertet slog, og hvor blommesækken var...

Er der andre der har prøvet det??  Synes det er rigtig træls, da jeg i forvejen ikke har kunne være 100% sikker på hvor langt jeg var henne. Men nu er der da hel forvirring.....

Kunne være rart at vide om andre har oplevet at de målte forkert? Og om i så blev rykket igen? 

Jeg skal heldigvis scannes igen d. 26, men tror ikke jeg kan vente så længe .

Knus fra Alexis, som ifølge terminsberegner skulle være 7+5/6 i dag, men ifølge scanningen kun er 6+3/4...

Under alle omstændigheder kan du slet ikke regne med terminen fra den tidlige scanning. Det er så svært at måle noget størrelsesmæssigt så tidligt, fordi der ikke rigtig er så meget endnu, så kun en ganske lille fejlmargen skal der til for at gå flere dage forkert! Jeg var til trygheds hos en privatklinik, en meget god og prof en, da jeg i følge mig var ca. 7+0. Hun sagde at jeg bestemt var max 6+0, men til NF fandt jeg ud af, at jeg faktisk havde været 7+1 tilbage til trygheds, men det er så svært at se, når der ikke er mere baby endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Secrets skriver:

Under alle omstændigheder kan du slet ikke regne med terminen fra den tidlige scanning. Det er så svært at måle noget størrelsesmæssigt så tidligt, fordi der ikke rigtig er så meget endnu, så kun en ganske lille fejlmargen skal der til for at gå flere dage forkert! Jeg var til trygheds hos en privatklinik, en meget god og prof en, da jeg i følge mig var ca. 7+0. Hun sagde at jeg bestemt var max 6+0, men til NF fandt jeg ud af, at jeg faktisk havde været 7+1 tilbage til trygheds, men det er så svært at se, når der ikke er mere baby endnu

Nej du har ret. I know. Men derfor blev jeg alligevel lidt skuffet, da jeg fandt ud af, at han havde målt helt galt... Han målte den forkerte led... Hvor skørt er det ikke lige. 

Men der var liv derinde, og det var bestemt der mit fokus var. Det var også derfor, at jeg ikke opdagede derinde, at han målte forkert. 

Anmeld

15. april 2011

Frøken J.

Nej du har ret. I know. Men derfor blev jeg alligevel lidt skuffet, da jeg fandt ud af, at han havde målt helt galt... Han målte den forkerte led... Hvor skørt er det ikke lige. 

Men der var liv derinde, og det var bestemt der mit fokus var. Det var også derfor, at jeg ikke opdagede derinde, at han målte forkert. 

Kan godt forstå du synes det er træls, men tænk sådan på det, at du alligevel ikke kan regne med resultatet Først det du får til NF

Anmeld

15. april 2011

Secrets skriver:

Kan godt forstå du synes det er træls, men tænk sådan på det, at du alligevel ikke kan regne med resultatet Først det du får til NF

Det gør jeg også  Så længe jeg ser liv er jeg glad. Skal heldigvis afsted igen om et par uger, og der lovede han at han bedre kunne se det, så det håber jeg han kan!

Men ja, NF lister sig jo nærmere og nærmere. Bliver bare svært at vide hvornår jeg kan tage til den, når jeg svinger med 1 1/2 uge. 

Må sørge for af få en tid midt imellem grænsen for tidligst og senest. 

Anmeld

15. april 2011

Frøken J.

Det gør jeg også  Så længe jeg ser liv er jeg glad. Skal heldigvis afsted igen om et par uger, og der lovede han at han bedre kunne se det, så det håber jeg han kan!

Men ja, NF lister sig jo nærmere og nærmere. Bliver bare svært at vide hvornår jeg kan tage til den, når jeg svinger med 1 1/2 uge. 

Må sørge for af få en tid midt imellem grænsen for tidligst og senest. 

Ja, det må du sørge for! Eller håber man kan se mere næste gang MEn det er dejligt at høre, at der var liv derinde. det er så skønt at se

Anmeld

15. april 2011

CamillaValby skriver:

Ejjj øv altså

Jeg har betalt for nogle scanninger selv fordi jeg vil være sikker på at alt er ok. Jeg kan klart anbefale lille københavner de tager kun 200,- for en tryghedsscanning. Også ligger det tæt på hovedbanegården.

Og han er såååååå sød og hammer dygtig

Jeg vil være bange for at få en udvendig scanning så tidligt  Er ihvertfald blevet frarådet det før min. 9 uge... Hvornår var du afsted?

Jeg er mærkeligt nok slet ikke nervøs, men skal nok nå at blive det inden næste scanning. 

Har virkelig overvejet at tage ind forbi her en af dagene, men måske går jeg bare skuffet eller endnu mere nevøs derfra?

Anmeld

15. april 2011

CamillaValby

Jeg vil være bange for at få en udvendig scanning så tidligt  Er ihvertfald blevet frarådet det før min. 9 uge... Hvornår var du afsted?

Jeg er mærkeligt nok slet ikke nervøs, men skal nok nå at blive det inden næste scanning. 

Har virkelig overvejet at tage ind forbi her en af dagene, men måske går jeg bare skuffet eller endnu mere nevøs derfra?

Jeg kan faktisk ikke huske det præcist. Jeg kan ikke huske om de siger man skal være 7+ eller 8+ ud fra hvad du selv regner med.

Det kommer også an på udstyret.

Fx jeg fik min føste scanning da jeg var 4 + næsten alle sagde at jeg ikke skulle tage afsted fordi man ikke ville kunne se hjerte. Og hvad kunne man se Så jeg ved at det kommer også an på udstyret.

Men prøv evt at ringe til dem så kan han give dig klar besked. Og hvis du ikke vil alene afsted skal jeg nok tage med dig

Anmeld

15. april 2011

Secrets skriver:

Ja, det må du sørge for! Eller håber man kan se mere næste gang MEn det er dejligt at høre, at der var liv derinde. det er så skønt at se

Det var bare det største  Og så stort at lille liv bare kom helt af sig selv, når man havde kæmpet så længe 

Knus.

Anmeld

15. april 2011

Lady Marion <3

Og derfor blev jeg skønnet til at være en hel del kortere henne end jeg selv tror jeg er.  Lægen målte simpelthen på den gale led . Hvordan det kan ske aner jeg ikke, for han kunne se hvor hjertet slog, og hvor blommesækken var...

Er der andre der har prøvet det??  Synes det er rigtig træls, da jeg i forvejen ikke har kunne være 100% sikker på hvor langt jeg var henne. Men nu er der da hel forvirring.....

Kunne være rart at vide om andre har oplevet at de målte forkert? Og om i så blev rykket igen? 

Jeg skal heldigvis scannes igen d. 26, men tror ikke jeg kan vente så længe .

Knus fra Alexis, som ifølge terminsberegner skulle være 7+5/6 i dag, men ifølge scanningen kun er 6+3/4...

Først 1000 gange tillykke   Jeg har oplevet det vildeste mht scanning ,, Pga jeg har for lave stofskifte blev jeg scannet hele graviditeten igennem da de var bange for lillemand ikke tog nok på   En formiddag da jeg var ca 7 mdr henne blev jeg scannet på Hillerød af en scanningslæge og hun sagde han vendte med hovedet opad ,,, Om eftermiddagen havde jeg tid hos en privat gynækolog da hun skulle følge op på mit keglesnit , hun spurgte om hun ikke måtte scanne mig for det var så sjældent hun havde så gravide piger i sin klinik og jo selvf. måtte hun det   Tænk hun sagde han stod med hovedet ned af   ikke særligt betryggende ,, Næste gang jeg var ved en alm jordemoder konsultation sagde hun at han sikkert stod med hovedet ned af ..    14 dage inden jeg skulle føde var jeg til sidste vægt scanning og de vuderede i følge scanningen at han nok vile ende på 3600 g .. 14 dage efter fødte jeg en dreng på 4350 g   Giver ikke meget for de scanninger

Anmeld

15. april 2011

Maalene

Åhh, hvor er det træls sådan noget

Min scanningslæge målte også vores lille spunk til at være 6+0, hvor jeg iflg. beregningerne skulle være 6+3, og da jeg kom til NF, viste det sig, at jeg var 6+5 til tryghedsscanningen, så han målte 5 dage forkert...

Min læge sagde også, at det kunne de slet slet ikke måle på en scanning så tidligt, så jeg skulle holde fast i den beregnede termin (udfra sidste mens) - og den viste sig jo at være nærmest

Så det tror jeg roligt du kan gøre

Og KÆMPE stort tillykke med den lille spire

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.