Hvorfor !#%$@? skal det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2011

louise8723

Anneiris skriver:

!!!

- Ja, undskyld mig..
Men hvorfor i alverden skal det være så fucking svært at finde en lejlighed?! Og forhelvede.. Det kan skuda ikke være rigtigt at kommunen skal være sådan nogle nærrige, idioter! ''Du er jo ikke psykisk syg, så du er ikke i målgruppen for at kunne få hjælp til en lejlighed''
- NEJ!!!! Det er jeg ikke, men jeg har fandme et barn og vi har ikke noget sted at bo!! ( Jo, vi bor i øjeblikket hos min mor, men det ved det self ikke)

Sorry, er vred og ked af det! SKULLE ud med det..

Ha en dejlig dag!

http://www.foraelderfonden.dk/

^^ tag kontakt til dem.. de hjælper enlige forældre med bolig osv..!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

132319

katrine7 skriver:

Mener altså godt nok de skal hjælpe. De har jo selv akut lister hos kommunen.

Men med hensyn til indskud, der ved jeg at de ikke SKAL hjælpe, men man kan søge om det. Og man får næsten altid ja, med mindre ens indkomst er for høj.

Men det er dælme svært med alle de regler der er for alle mulige ting

Nu kommenterer jeg lige igen, hihi 

Her i kommunen får du IKKE under nogen omstændigheder lov til at låne indskud. Heller ikke selv om banken afslår.

Jeg hader at være afhængig af min far i en alder af 27 år men han måtte sælge nogle af sine aktier for at jeg kunne låne 25.000 til et indskud. Jeg betaler dem tilbage på under 1 år, så der er ingen ko på isen men jeg ved ikke hvad søren jeg havde gjort uden ham 

Fik jeg sagt at jeg bor i en af Danmarks rigeste kommuner, bemærkelsesværdigt, ikk? 

Anmeld

14. april 2011

saraa

Anneiris skriver:

!!!

- Ja, undskyld mig..
Men hvorfor i alverden skal det være så fucking svært at finde en lejlighed?! Og forhelvede.. Det kan skuda ikke være rigtigt at kommunen skal være sådan nogle nærrige, idioter! ''Du er jo ikke psykisk syg, så du er ikke i målgruppen for at kunne få hjælp til en lejlighed''
- NEJ!!!! Det er jeg ikke, men jeg har fandme et barn og vi har ikke noget sted at bo!! ( Jo, vi bor i øjeblikket hos min mor, men det ved det self ikke)

Ha en dejlig dag!

hejsa

kunne lige se du var fra københavn, og stod for lidt tid siden i samme situation som dig, hvis i har boet sammen i 2 år altså dig og din eks har du større mulighed for at få en lejlighed, eller du har arbejde i københavns kommune ved ikke om du vidste det, men ville alligevel lige sige det

hilsen sara

Anmeld

14. april 2011

N&J

Anneiris skriver:

!!!

- Ja, undskyld mig..

Ha en dejlig dag!

det er jeg ked af, stod selv samme sted uden tag over hovedet, var så alene med mit barn og kunne intet få, så jeg blev nødt til at flytte til jylland igen.. kommunen har intet at tilbyde var den besked jeg fik dengang

Anmeld

14. april 2011

N&J

Vil altså lige minde folk om at 

1) kommuneners mulighed for at finde en bolig er meget forskelligt

2) det er så meget nemmere at finde noget i jylland end det er i kbh, sådan er det bare

Anmeld

14. april 2011

malenes

hej

havd med at kikke i din lokale ugeavis 

de fleste ugeaviser har da somregel nogel ledige boliger ved private

som man kan lege sin ind hos

eller kan du jo også selv sætte en anongse i avise at du søger en bolig hurtigs mulig.

håber at du snart finder noget at på i

Anmeld

14. april 2011

Zeus

Anneiris skriver:

!!!

- Ja, undskyld mig..

Ha en dejlig dag!

Hvis du har en indkomst under 210.000 kr om året, eller måske lidt over (de fratrækker 36.800 kr af din indkomst pr. barn, så du må tjene omkring 240.000), så SKAL de yde dig et såkaldt pligtlån.. Hvis du tjener over, så er det frivilligt om de vil gøre det... Men er det under, så SKAL de! Det står under https://www.borger.dk/Emner/bolig-og-flytning/boligstoette/Sider/laan-til-beboerindskud.aspx der står også under hvilke betingelser de kan undlade at give pligtlånet, som for eksempel hvis du i forvejen har en egnet bolig osv..

Anmeld

14. april 2011

katrine7

132319 skriver:

Nu kommenterer jeg lige igen, hihi 

Her i kommunen får du IKKE under nogen omstændigheder lov til at låne indskud. Heller ikke selv om banken afslår.

Jeg hader at være afhængig af min far i en alder af 27 år men han måtte sælge nogle af sine aktier for at jeg kunne låne 25.000 til et indskud. Jeg betaler dem tilbage på under 1 år, så der er ingen ko på isen men jeg ved ikke hvad søren jeg havde gjort uden ham 

Fik jeg sagt at jeg bor i en af Danmarks rigeste kommuner, bemærkelsesværdigt, ikk? 

Du kommenterer bare alt du vil - jeg kan kun blive klogere

Altså, jeg bor i Hjørring kommune, i Nordjylland, og heroppe kan man sagtens få kommunegaranteret indskudslån HVIS ens indkomst ikke er for høj. Min kæreste og jeg skulle bruge 9000 i indskud, men tjente 100kr for meget om måneden, til at kunne få det! Så kommunen ville så stille som kautionister istedet, efter jeg rykkede for det i 4 dage i træk.

Så det er selvfølgelig ikke en selvfølge, der er mega mange regler med, at du f.eks. ikke må sige ja til lejligheden, før de har godkendt lånet, men det er lidt svært at vente med, når deres behandlingstid på sagen kan tage op til 3 uger, og en boligforening gerne skal have svar indenfor meget kort tid.

Men ja, jeg bryder mig bestemt heller ikke om låne penge af hverken familie eller venner. Men jo, det er tit de rigeste kommuner, der sidder hårdest på pengekassen

Anmeld

14. april 2011

Anneiris

Tak for alle svar, og hjælp

Anmeld

14. april 2011

ESV

Anneiris skriver:

!!!

- Ja, undskyld mig..

Ha en dejlig dag!

Øhhh hvorfor er du sur på kommunen fordi DU ikke har noget sted at bo?

Det er vel i virkeligheden dit problem og ikke alle andres...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.