Hvorfor !#%$@? skal det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2011

Tulle28

Anneiris skriver:

Nææ, gu det ej kommunens problem, men når man beder om hjælp?? :/
- Jeg boede sammen med min eks, (min datters far) men vi er desværre gået fra hinanden..

Jo, men du er såmænd nok ikke den eneste der står i den situation, som du gør - skulle de så hjælpe hver og een? Det er da bedre at de hjælper nogle andre som virkelig har brug for det - du HAR jo et sted at bo (selvom det selvfølgelig ikke er en holdbar situation at bo hos sin mor). Har du prøvet den blå avis?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

Muffinmus

Jamen jeg kan heller ikke på nogen som helst se det kan være andres problem end dit eget. Kommunene kan da ikek gøre for dit forhold ikke holdt???

Du kan ikke rigtigt give kommunene skylden for at du ikke har noget sted at bo, den må altså stå for egen regning.

At det er skide surt er noget andet. Og hvis det er, så er jeg sikker på at der er et par stykker herinde der gerne bruger 5 min i ny og næ på at google ledige lejligheder i det område du gerne vil have det i...elller lidt uden for:-)

Så skal vel bare oplyse om byen, så skal der nok være en der er hjælpsom herinde og lede lidt nu her over det næste stykke tid.

Anmeld

14. april 2011

katrine7

Vil lige vende den om - egentlig har kommunen vel en eller anden form for "pligt" til at hjælpe?

De har travlt med alt muligt andet, mht. børn, men hvis man står i kø i en boligforening, og bare ikke kan få en bolig, mener jeg da de skal hjælpe..

For at bo hos sin mor, er jo kun en midlertidig løsning. Men så er man vist også forpligtiget til at sige ja.

Anmeld

14. april 2011

132319

katrine7 skriver:

Vil lige vende den om - egentlig har kommunen vel en eller anden form for "pligt" til at hjælpe?

De har travlt med alt muligt andet, mht. børn, men hvis man står i kø i en boligforening, og bare ikke kan få en bolig, mener jeg da de skal hjælpe..

For at bo hos sin mor, er jo kun en midlertidig løsning. Men så er man vist også forpligtiget til at sige ja.

Det skal de også men hvis der ikke er nogle ledige boliger, kan de jo ikke bare sådan lige hjælpe 

Her i kommunen, kan man som enlig få en 2 værelses lejlighed, hvis man er heldig. 

Jeg boede i en studiebolig på 2 værelser og da jeg blev færdiguddannet kunne de kun tilbyde mig en anden 2 værelses, et andet sted i kommunen. Jeg valgte i stedet for at få forlænget min kontrakt det andet sted for jeg havde ikke lyst til at flytte fra en 2 værelses til en 2 værelses for så at skulle flytte igen når jeg fik bolig igennem et selskab.

Den bolig jeg nu bor i med mine to børn (en 3 værelses) har jeg selv fået igennem et boligselskab hvor jeg var skrevet op i 1½ år. Jeg er dødtræt af at folk tager det for givet at jeg har fået den af kommunen bare fordi jeg er enlig mor! NEJ, det har jeg ikke, jeg har SELV betalt til et boligselskab og ventet tålmodigt 

Anmeld

14. april 2011

katrine7

132319 skriver:

Det skal de også men hvis der ikke er nogle ledige boliger, kan de jo ikke bare sådan lige hjælpe 

Her i kommunen, kan man som enlig få en 2 værelses lejlighed, hvis man er heldig. 

Jeg boede i en studiebolig på 2 værelser og da jeg blev færdiguddannet kunne de kun tilbyde mig en anden 2 værelses, et andet sted i kommunen. Jeg valgte i stedet for at få forlænget min kontrakt det andet sted for jeg havde ikke lyst til at flytte fra en 2 værelses til en 2 værelses for så at skulle flytte igen når jeg fik bolig igennem et selskab.

Den bolig jeg nu bor i med mine to børn (en 3 værelses) har jeg selv fået igennem et boligselskab hvor jeg var skrevet op i 1½ år. Jeg er dødtræt af at folk tager det for givet at jeg har fået den af kommunen bare fordi jeg er enlig mor! NEJ, det har jeg ikke, jeg har SELV betalt til et boligselskab og ventet tålmodigt 

Det var også det jeg mente

Altså, selvfølgelig kan de ikke bare smide en ud, for at en ny kan flytte ind, men jeg ved f.eks. i min kommune, har kommunen førsteprioritet på nogle lejligheder, i f.eks. tilfælde af, at nogle står uden bolig. Men så er man "tvunget" til at sige ja til hvad der er.

De sørger selvfølgelig for, at har man 3 børn, bliver du ikke tilbudt en 1-værelses lejlighed, men jeg ved at de har "pligt" til at hjælpe heroppe

Men nej, kan da godt forstå du ikke ville flytte der, men super at du selv har fundet en

Anmeld

14. april 2011

kiwilouise

katrine7 skriver:

nej ikke så vidt jeg ved. de skal hjælpe med indskud osv men at finde en lejlighed står for egen regning.

stod selv højgravid med tvillinger og var boligløs. blev skrevet op på akutliste og fik så hjælp til indskud da der endelig blev en lejlighed ledig en måned før jeg skulle føde.

Anmeld

14. april 2011

An&Jo

Anneiris skriver:

!!!

- Ja, undskyld mig..
Men hvorfor i alverden skal det være så fucking svært at finde en lejlighed?! Og forhelvede.. Det kan skuda ikke være rigtigt at kommunen skal være sådan nogle nærrige, idioter! ''Du er jo ikke psykisk syg, så du er ikke i målgruppen for at kunne få hjælp til en lejlighed''
- NEJ!!!! Det er jeg ikke, men jeg har fandme et barn og vi har ikke noget sted at bo!! ( Jo, vi bor i øjeblikket hos min mor, men det ved det self ikke)

Sorry, er vred og ked af det! SKULLE ud med det..

Ha en dejlig dag!

nu ved jeg ikke hvor du bor henne..

Men jeg har lige fået en lejlighed i Aalborg, og der gik 1 uge fra jeg meldte mig ind til jeg havde en bolig fordi jeg stod alene med 1 barn..

Anmeld

14. april 2011

katrine7

kiwilouise skriver:

nej ikke så vidt jeg ved. de skal hjælpe med indskud osv men at finde en lejlighed står for egen regning.

stod selv højgravid med tvillinger og var boligløs. blev skrevet op på akutliste og fik så hjælp til indskud da der endelig blev en lejlighed ledig en måned før jeg skulle føde.

Mener altså godt nok de skal hjælpe. De har jo selv akut lister hos kommunen.

Men med hensyn til indskud, der ved jeg at de ikke SKAL hjælpe, men man kan søge om det. Og man får næsten altid ja, med mindre ens indkomst er for høj.

Men det er dælme svært med alle de regler der er for alle mulige ting

Anmeld

14. april 2011

louise8723

katrine7 skriver:

Mener altså godt nok de skal hjælpe. De har jo selv akut lister hos kommunen.

Men med hensyn til indskud, der ved jeg at de ikke SKAL hjælpe, men man kan søge om det. Og man får næsten altid ja, med mindre ens indkomst er for høj.

Men det er dælme svært med alle de regler der er for alle mulige ting

kommunen har ike pligt til at hjælpe!

ja der er akutlister, men det kan tage en krig at komme videre plus at du kan ikke sige nej til boligen hvis det er det rene lort.

Man skal selv ud og finde bolig.. og så kan man søge indskudslån eller enkeltydelse alt efter hvilken slags bolig det er!..

Så nej de SKAL ikke hjælpe

Anmeld

14. april 2011

kiwifrugten

Jeg er højgravid med 8 dage til termin og står alene med lillepigen når hun kommer ud.

Jeg bor i Kbh og min familie bor i Kolding.

Jeg meldte ig ind i Aab boligforening for 2 mdr siden nu har jeg lige fået tilbudt en lejlighed i Kolding her d. 15 maj venter bare svar på om kommunen kan låne mig til indskud, men det der med at finde og søge lejlighed er ens eget job man blir jo nød til at gøre lidt selv for det :-)

men er det fordi du ingen arbejde har siden de skal hjælpe dig, jeg mener er det økonomisk de skal hjælpe dig eller bare det at finde en bolig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.