Første scanning? hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2011

Kofoed.

katrine7 skriver:

Nej, lige præcis!

Sagde også til ham "du sætter dig oppe ved mit hovede, du skal sku ikke også sidde og glo derned!" og så grinte han bare

Arh er man lidt pivet hehe. Ej det samme ved fødslen, han skal bare ikke stå og kigge på de neder regioner når det ikke er sexuelt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

katrine7

Kofoed33 skriver:

Arh er man lidt pivet hehe. Ej det samme ved fødslen, han skal bare ikke stå og kigge på de neder regioner når det ikke er sexuelt.

Nej det er nemlig derfor, normalt er jeg ligeglad med om han ser noget dernede, men når det har noget med baby, scanning og så videre at gøre, må han gerne lade være  han må gerne vide hvad der sker, men han må ikke se det

Anmeld

14. april 2011

Kofoed.

katrine7 skriver:

Nej det er nemlig derfor, normalt er jeg ligeglad med om han ser noget dernede, men når det har noget med baby, scanning og så videre at gøre, må han gerne lade være  han må gerne vide hvad der sker, men han må ikke se det

Ditto

Anmeld

14. april 2011

katrine7

Kofoed33 skriver:

Ditto

tror det er meget normalt

Anmeld

14. april 2011

Anonym trådstarter

Caroline86 skriver:

jeg ved godt du har fået svar på det du spurgte om, men jeg svarer altså alligevel

Jeg kunne ikke lade være med at smile lidt af dig Du skriver du er "bange" for at det skal gøre ondt med scanneren, men hvordan tror du det bliver når baby skal UD igen!? fnis... jeg driller bare!

Nu siger jeg det nok, i nogens øjne, lidt skrapt, men en dygtig scanningsperson scanner vaginalt og en dårligt uddannet scanner udvendigt! Det anbefales af scanne indvendig frem til 12 fulde uger og selv herefter "skal" nogen scannes vaginalt for at få bedst muligt resultat. Det er svært at scanne gennem maven så tidligt fordi livmoderen (og derfor også fosteret) stadig ligger nede bag skambenet! Idéen med en tryghedsscanning er først og fremmest at se hjerteblink, men også at måle fosteret og finde ud af hvor langt henne man er (selvom det er svært og en mm gør en uges forskel!) og det er, ofte, ikke til når man scanner gennem maveskindet.

Så for at svare på dit spørgsmål: Man gør begge dele, men pris dig lykkelig hvis det bliver en indvendig scanning da resultatet bliver betydeligt bedre!!!! Og det gør på ingen måde ondt er du aldrig blevet scannet når du får lavet GU? det er samme type scanner

knus Caroline

Jeg har haft dårlige oplevelser med en læge der var så voldsom ved mig ved de undersøgelser at jeg begyndte at bløde og måtte ligge ned i flere dage efter.. Han brugte metal til at undersøge mig, og jeg skar mig på kanterne, så det er selve oplevelsen jeg frygter. 

Aner ikke rigtig hvad GU er? desværre. 

Ja okay, det kan jeg godt se Du virker som en der har styr på det. Synes stadig igennem maveskindet lyder en del mere.. lettende.

Anmeld

14. april 2011

Caroline86

Anonym skriver:

Jeg har haft dårlige oplevelser med en læge der var så voldsom ved mig ved de undersøgelser at jeg begyndte at bløde og måtte ligge ned i flere dage efter.. Han brugte metal til at undersøge mig, og jeg skar mig på kanterne, så det er selve oplevelsen jeg frygter. 

Aner ikke rigtig hvad GU er? desværre. 

Ja okay, det kan jeg godt se Du virker som en der har styr på det. Synes stadig igennem maveskindet lyder en del mere.. lettende.

GU = Gynækologisk undersøgelse

Jeg er ked af at høre om dit oplevelse det er træls sådan noget for det ødelægger virkelig meget når man oplever sådan et traume.. kram til dig!

Det er helt klart mere behageligt at blive scannet gennem maveskindet, for det er da lidt sært at ligge der med sager oppe mellem benene Men man tænker nu ikke over det når først billedet kommer på skærmen og man kigger på mini i stedet

Du kan fortælle dem at du har haft en dum oplevelse og spørge om de kan scanne udvendigt og så vil de sikkert forsøge det først!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.