Første scanning? hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2011

katrine7

Kofoed33 skriver:

Jeg svare lige ud af posen. Den er MEGET tyndere end en tissemand, så man mærker den ikke rigtig, dog er den kold, men det gør ikke ondt. Det kan godt være ubehageligt når de leder og scanner, men du kigger på skræmmen og ligger ikke rigtig mærke til det.

Hvis det hjælper, så har jeg kun oplevet, at det er kvinder der scanner.

Jeg er blevet scannet indvendigt 3 gange, én af gangene var det en mand. Men sygeplejerskerne, som var kvinder, lå et klæde over, og førte scanneren op, så han så ingenting (hva jeg ved af)

Og det var betryggende, fordi min kæreste var med, og var ikke lige heeelt vild med, at han skulle se en anden mand gøre det

Men nej, du har ret, når først man er koncentreret om skærmen, ligger man slet ikke mærke til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Bare det ikke er det samme som en undersøgelse, for det er forfærdeligt. jeg har altid ondt flere timer efter! Men er lettet, troede der skulle et eller andet stort stativ ind i mig.. puuh.. er lettet!

Rolig, den er lang, men den kommer ikke helt ind, så træk vejret og slap af. fx hvis du spænder og kæreste prøve og putte lillemanden ind, så gør det ondt, men slapper du af derinde, mærker du ikke noget. Glidecremen er dog træls og kold, men sådan er den jo, tænkt på hvad du for ud af det.

Men (for mig) ved en gym. undersøgelse har den dersen jernting altid været grunden til, at det gør ondt, dumme kanter.

Anmeld

13. april 2011

Kofoed.

katrine7 skriver:

Jeg er blevet scannet indvendigt 3 gange, én af gangene var det en mand. Men sygeplejerskerne, som var kvinder, lå et klæde over, og førte scanneren op, så han så ingenting (hva jeg ved af)

Og det var betryggende, fordi min kæreste var med, og var ikke lige heeelt vild med, at han skulle se en anden mand gøre det

Men nej, du har ret, når først man er koncentreret om skærmen, ligger man slet ikke mærke til det

Jeg aner ikke hvordan jeg ville tage det, hvis det var en mand. Har været scannet af en mand (skulle tjekkes for pco), det var i et helt mørkt rum, så der var jeg rolig nok.

Men sjovt, at de bare gjorde det sådan, uden i sagde noget. Det må de havde prøvet mange gange, så de bare har gjort det til en rutine

Anmeld

13. april 2011

Anonym trådstarter

Kofoed33 skriver:

Rolig, den er lang, men den kommer ikke helt ind, så træk vejret og slap af. fx hvis du spænder og kæreste prøve og putte lillemanden ind, så gør det ondt, men slapper du af derinde, mærker du ikke noget. Glidecremen er dog træls og kold, men sådan er den jo, tænkt på hvad du for ud af det.

Men (for mig) ved en gym. undersøgelse har den dersen jernting altid været grunden til, at det gør ondt, dumme kanter.

Lyder ikke så voldsomt som jeg havde troet.. får man billeder af scanningen? selvom det kun er tryghedscanning?

Anmeld

13. april 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Lyder ikke så voldsomt som jeg havde troet.. får man billeder af scanningen? selvom det kun er tryghedscanning?

Jeg fik et og det var på gym. afd. i Kolding. Tror bare du skal spørge, hvis du gerne vil have et.

Anmeld

13. april 2011

Anonym trådstarter

Kofoed33 skriver:

Jeg fik et og det var på gym. afd. i Kolding. Tror bare du skal spørge, hvis du gerne vil have et.

Okay, super! mange tak

Anmeld

14. april 2011

katrine7

Kofoed33 skriver:

Jeg aner ikke hvordan jeg ville tage det, hvis det var en mand. Har været scannet af en mand (skulle tjekkes for pco), det var i et helt mørkt rum, så der var jeg rolig nok.

Men sjovt, at de bare gjorde det sådan, uden i sagde noget. Det må de havde prøvet mange gange, så de bare har gjort det til en rutine

Ja, jeg synes også bagefter det var lidt sjovt

Men det var nu meget rart, for synes ikke tanken om en mand dernede er så behagelig

Anmeld

14. april 2011

Kofoed.

katrine7 skriver:

Ja, jeg synes også bagefter det var lidt sjovt

Men det var nu meget rart, for synes ikke tanken om en mand dernede er så behagelig

Og slet ikke når kæresten sidder ved siden af

Anmeld

14. april 2011

Caroline86

jeg ved godt du har fået svar på det du spurgte om, men jeg svarer altså alligevel

Jeg kunne ikke lade være med at smile lidt af dig Du skriver du er "bange" for at det skal gøre ondt med scanneren, men hvordan tror du det bliver når baby skal UD igen!? fnis... jeg driller bare!

Nu siger jeg det nok, i nogens øjne, lidt skrapt, men en dygtig scanningsperson scanner vaginalt og en dårligt uddannet scanner udvendigt! Det anbefales af scanne indvendig frem til 12 fulde uger og selv herefter "skal" nogen scannes vaginalt for at få bedst muligt resultat. Det er svært at scanne gennem maven så tidligt fordi livmoderen (og derfor også fosteret) stadig ligger nede bag skambenet! Idéen med en tryghedsscanning er først og fremmest at se hjerteblink, men også at måle fosteret og finde ud af hvor langt henne man er (selvom det er svært og en mm gør en uges forskel!) og det er, ofte, ikke til når man scanner gennem maveskindet.

Så for at svare på dit spørgsmål: Man gør begge dele, men pris dig lykkelig hvis det bliver en indvendig scanning da resultatet bliver betydeligt bedre!!!! Og det gør på ingen måde ondt er du aldrig blevet scannet når du får lavet GU? det er samme type scanner

knus Caroline

Anmeld

14. april 2011

katrine7

Kofoed33 skriver:

Og slet ikke når kæresten sidder ved siden af

Nej, lige præcis!

Sagde også til ham "du sætter dig oppe ved mit hovede, du skal sku ikke også sidde og glo derned!" og så grinte han bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.