jeg ved godt du har fået svar på det du spurgte om, men jeg svarer altså alligevel 
Jeg kunne ikke lade være med at smile lidt af dig
Du skriver du er "bange" for at det skal gøre ondt med scanneren, men hvordan tror du det bliver når baby skal UD igen!?
fnis... jeg driller bare!
Nu siger jeg det nok, i nogens øjne, lidt skrapt, men en dygtig scanningsperson scanner vaginalt og en dårligt uddannet scanner udvendigt! Det anbefales af scanne indvendig frem til 12 fulde uger og selv herefter "skal" nogen scannes vaginalt for at få bedst muligt resultat. Det er svært at scanne gennem maven så tidligt fordi livmoderen (og derfor også fosteret) stadig ligger nede bag skambenet! Idéen med en tryghedsscanning er først og fremmest at se hjerteblink, men også at måle fosteret og finde ud af hvor langt henne man er (selvom det er svært og en mm gør en uges forskel!) og det er, ofte, ikke til når man scanner gennem maveskindet.
Så for at svare på dit spørgsmål: Man gør begge dele, men pris dig lykkelig hvis det bliver en indvendig scanning da resultatet bliver betydeligt bedre!!!! Og det gør på ingen måde ondt
er du aldrig blevet scannet når du får lavet GU? det er samme type scanner 
knus Caroline
Anmeld