Det er der jo ingen økonomisk fremtid i..?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.117 visninger
30 svar
0 synes godt om
13. april 2011

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg sad og snakkede med manden forleden - jeg har flere gange fået tilbudt et job, og været vild for at komme igang igen, men dagen før jeg skal møde, er jeg sprunget fra Jeg kommer i tvivl om det virkelig er det, jeg vil? Er der en fremtid i det? Kender jeg nogen der? Vil jeg komme til og kende nogen på arbejdspladsen? Kan de lide mig? Er jeg for lang tid væk fra min datter? Kan jeg nå og aflevere og hente hende i DP? Osv. osv. osv.

Jeg kan simpelthen ikke komme igang. Før barsel var jeg i butik, som jeg ELSKEDE! Men den måtte lukke pga. krisen

Jeg har måtte indse at jeg nok aldrig kommer igang igen? jeg kan ikke forestille mig, hvad jeg skulle lave? Det eneste som interesserer mig er mad, mode/hår/negle og computere (især Powerpoint og Publisher, billedredigering).

Kokke-udd. tager for lang tid og har virkelig dumme arb. tider. Skulle jeg igang med frisør udd., skal jeg ha´ en læreplads først og computere... Ja, det er bare en hobby. Så se! Undskyldninger, undskyldninger, undskyldninger!

Men hvad så? Hjemmegående husmor? Hvad så med penge?Manden har jo heller ikke noget job nu, går på sygedagpenge. Fik et ryk i ryggen, da han skulle løfte noget tungt på jobbet...

Kommunens måde og hjælpe på er at sende mig på jobkursus? Men det er jo ikke noget problem for mig og finde jobbet - problemet er og holde det!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

klmf

Nogen gange må man bare stramme ballerne sammen og komme i gang... I en tid, hvor folk bliver fyret i flæng og ikke kan få nyt job lyder det ærlig talt møgforkælet det du har gang i.

Anmeld

13. april 2011

eElak

lotchen skriver:

Nogen gange må man bare stramme ballerne sammen og komme i gang... I en tid, hvor folk bliver fyret i flæng og ikke kan få nyt job lyder det ærlig talt møgforkælet det du har gang i.

Jeg tænkte samme tanke - blot pænere formuleret ;-)

Hvis du vil have penge på bordet, så skal du være heldig at du havde fundet et arbejde... Men det kan være svært at komme i gang efter barsel... 

Men jeg har stået og været i tvivl om hvad jeg ville i livet.. Men det er om at holde på det arbejde du har, indtil du har fået klarlagt hvad du vil i livet... Ellers skal du spørge kommunen/sagsbehandleren i jobcentret om du kan komme i et afklaringsforløb, eller erhvervspraktik... 

Anmeld

14. april 2011

Anonym trådstarter

Det var da ikke særlig pænt sagt Mente da ikke at jobs´ene hænger på træer, men at jeg har fået tilbudt 3 stk. siden endt barsel.

Men næste gang, jeg får tibudt et og jeg springer fra, kontakter jeg da gladeligt dig hvis du mangler!!

Skriver herinde for at få feedback, støtte og hjælp - da ikke og blive hakket ned på!

Anmeld

14. april 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Jeg tænkte samme tanke - blot pænere formuleret ;-)

Hvis du vil have penge på bordet, så skal du være heldig at du havde fundet et arbejde... Men det kan være svært at komme i gang efter barsel... 

Men jeg har stået og været i tvivl om hvad jeg ville i livet.. Men det er om at holde på det arbejde du har, indtil du har fået klarlagt hvad du vil i livet... Ellers skal du spørge kommunen/sagsbehandleren i jobcentret om du kan komme i et afklaringsforløb, eller erhvervspraktik... 

Så kan jeg da bedre lide din formulering!

Havde ikke tænkt på erhvervspraktik... Overvejer også og finde et job i et par timer om dagen til og starte med, blive suppleret op og lige så stille vænne mig til det.

Anmeld

14. april 2011

Ni-ko-li-ne

jeg har et andet forslag...

tag imod et job og find så ud af hvad du vil, mens du arbejder....

Hvis du har en mad på sygedagpenge, så ved du hvor hårdt det kan være at man bare ikke KAN arbejde...

det kan du, så måske var det en ide at gøre det mens du finde rud af hvad du vil? Når du så har fundet ud af det kan du tage den der fra

jeg kan godt se at de andre svar ikke var særligt pæne. Men jeg tror også godt du ved at der er mange som står uden job osv... Så det kan virke ganske provokerende at du har sagt nej til 3 jobs!

Anmeld

14. april 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator
lotchen skriver:

Vær venlig at holde en pæn tone i debatten, der findes flere måder at sige tingene på 

Mvh

Rosa - moderator på baby.dk

Anmeld

14. april 2011

Silas&Mille

Jeg forstår dig udemærket, men jeg må desværre også give 

lotchen lidt ret i det hun skriver. 
Det er da dejligt for dig at du har fået tilbudt job hele tre steder siden endt barsel. Men jeg synes egentligt det er lidt at spilde de pågældende firmaers tid at du så bare springer fra. Der er MANGE om budet i dag.
Jeg skulle selv til at søge arbejde om nogle måneder, men er så heldig at jeg har en lillebror der mangler en til at ordne regnskab i han to firmaer, samt styre hans butik så det job har jeg fået. 
Jeg er selv ret genert når jeg skal starte et nyt sted og har de samme tanker som du har gjort dig. Men man er bare nødt til at tage springet og se hvordan det er/bliver. For det finder du ikke ud af før du har prøvet det. Hvis det viser sig at det ikke går er det jo tilladt at søge noget andet.

Anmeld

14. april 2011

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

Vær venlig at holde en pæn tone i debatten, der findes flere måder at sige tingene på 

Mvh

Rosa - moderator på baby.dk

Anmeld

14. april 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg har et andet forslag...

tag imod et job og find så ud af hvad du vil, mens du arbejder....

Hvis du har en mad på sygedagpenge, så ved du hvor hårdt det kan være at man bare ikke KAN arbejde...

det kan du, så måske var det en ide at gøre det mens du finde rud af hvad du vil? Når du så har fundet ud af det kan du tage den der fra

jeg kan godt se at de andre svar ikke var særligt pæne. Men jeg tror også godt du ved at der er mange som står uden job osv... Så det kan virke ganske provokerende at du har sagt nej til 3 jobs!

Jeg ved det, 3 jobs, 3 afslag, men det var jo ikke det som var pointen; Det var netop, hvordan man holder et job? Og hvordan man sparker sig selv i *****!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.