Hjælp fra dagplejemødre.... forventninger....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2011

Simon's moar <3

Ni-ko-li-ne skriver:

det er fint du skriver det..... for du er sikkert bare ærlig....

Men jeg synes ikke det er okay at tænke sådan! Der kan være 1000 grunde til at man sender barnet afsted selvom man har fri!

Jeg er helt med på, at mange børn idag ser forældrene for lidt. Men det er nu en gang forældrenes vurdering om der er behov for pasning eller ej

Kunne ikk være mere enig ang det med forældres fridage og børne i dp.. Jeg har f.eks. haft 2 fridage i den her uge, men Simon er da i dp alligevel..
Der er da nogle dage, hvor man bare har lyst til at være sig selv, og ikke sku tænke på at man samtidig skal aktivere ens barn.. Der er 1 million ting, man skal nå når man har hentet i dp og selv lige kommer hjem.. Self er der nogle af mine fridage jeg bruger med Simon, men ikke alle, da jeg mener, han ikke skal holdes for meget ude af dp.. Og når man som mig, har ørebarn, så har han haft rigtig mange fraværds dage, hvor vi har været til læge og hvor han har været syg..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

maria_wlt

Simon's moar <3 skriver:

Kunne ikk være mere enig ang det med forældres fridage og børne i dp.. Jeg har f.eks. haft 2 fridage i den her uge, men Simon er da i dp alligevel..
Der er da nogle dage, hvor man bare har lyst til at være sig selv, og ikke sku tænke på at man samtidig skal aktivere ens barn.. Der er 1 million ting, man skal nå når man har hentet i dp og selv lige kommer hjem.. Self er der nogle af mine fridage jeg bruger med Simon, men ikke alle, da jeg mener, han ikke skal holdes for meget ude af dp.. Og når man som mig, har ørebarn, så har han haft rigtig mange fraværds dage, hvor vi har været til læge og hvor han har været syg..

Præcis..

Så kan man bare ikke bruge kommentaren "Hvorfor kommer Maria ikke og henter ham" " Det er godt at holde ham hjemme i en lille uge så han kan komme ovenpå" "Maria er hjemme er hun ikke".....

Anmeld

14. april 2011

kamtok

maria_wt skriver:

(Det er rettet) 

Hun skriver bare.. Vil gerne hentes... El... Vil gerne hjem om 30 min..

Arj, det kan man da ikke.. Hvordan kan du vide at han gerne vil hentes eller gerne vil hjem?

Anmeld

14. april 2011

maria_wlt

kamtok skriver:

Arj, det kan man da ikke.. Hvordan kan du vide at han gerne vil hentes eller gerne vil hjem?

Det er vores DP'er der skriver det til min mand. 

I fredags var der endda tidspunkt på. Hun skrev kl 10.30 at han var pyldret og 38.3 i feber, så han måtte gerne blive hentet mellem 11.30 og 11.45....  (Hun skulle tilfældigt på sygehuset med sin mand og Tristan var det eneste barn der)

Anmeld

14. april 2011

Ni-ko-li-ne

maria_wt skriver:

Det er vores DP'er der skriver det til min mand. 

I fredags var der endda tidspunkt på. Hun skrev kl 10.30 at han var pyldret og 38.3 i feber, så han måtte gerne blive hentet mellem 11.30 og 11.45....  (Hun skulle tilfældigt på sygehuset med sin mand og Tristan var det eneste barn der)

ej men husk nu at skrive det ned! for det der skal i sgu da ringe til dagplejecenteret og tale om!

Anmeld

14. april 2011

maria_wlt

Ni-ko-li-ne skriver:

ej men husk nu at skrive det ned! for det der skal i sgu da ringe til dagplejecenteret og tale om!

Vi har det hele på sms og har skrevet alle andre dage ned i en kalender + taget vores egen temp. (Taget et billed med Iphone også)

Anmeld

14. april 2011

Mor Til Julie<3

maria_wt skriver:

Hej..

Vi har nogen problemer med vores DP, og vi vil høre andre DP'er herinde om hvad jeres forventninger er på neto dette problem.

Problemet er at vi har hentet Tristan 6-8 gange nu hvor problemet har lydt...Pyldret og 38.1 el 38.3 i feber....

Når min mand så har skyndt sig ned for at hente ham, så har der kun været et problem 1 gang..

Den var der igen i fredags, og mandag uden han havde feber eller noget...

HVILKE FORVENTNINGER ER DER TIL AT HENTE BØRNENE??

Så snart de er pyldret??

Så snart deres temp siger 38.1??

Efter 30 min efter man har fået beskede???

Og ikke mindst. HVAD SKAL VI GØRE????

Uha,
Det der kender jeg temmelig os meget til ...
Min datter`s dagplejemor ringer os og siger jeg skal hente min datter fordi hun er lidt pyldret men når vi så kommer hjem så er der slet ingenting ...
og hun ringer os og beder mig om og hente min datter bare den siger 37,5 i feber for så vil de ikke have dem ...
men ahr været ude for det så mange gange ...
Så ved godt hvordan, i selv har det med jeres søn ...

Anmeld

14. april 2011

Simon's moar <3

maria_wt skriver:

Præcis..

Så kan man bare ikke bruge kommentaren "Hvorfor kommer Maria ikke og henter ham" " Det er godt at holde ham hjemme i en lille uge så han kan komme ovenpå" "Maria er hjemme er hun ikke".....

Nej, nemlig ikke..
Min dp er heldigvis meget forstående, og ringer kun hvis det virkelig er slemt.. Ellers ser hun tiden an, og prøver at få ham til at sove og spise.
Synes også en uge er lang tid at holde ens barn hjemme, hvis der kun har været tale om feber der falder igen når man kommer hjem.. Det vil Simon slet ikke kunne finde ud af..

Anmeld

14. april 2011

Christine

Jeg ved ikke helt hvad ts mener. Selvfølgelig skal barnet hjem hvis han er syg? Kan ikke helt se problemet. Altså jo, det er da et problem at have et barn der er syg når man skal arbejde osv. men det er da helt sikkert min mening at et barn skal hjem ved sygdom... selvfølgelig?
Vores dp har også anbefalet at vores søn kom hjem hvis han var pylret og egentlig ikke syg. En enkelt gang har jeg været lidt træt af det og kunne ikke se en grund til det, men eller synes jeg da det er synd han er der hvis han har det skidt med det. Men jeg kan godt se det er svært når man også skal arbejde,
Tjah.. altså med sygdom er der ingen tvivl for mig. Men bortset fra det så synes jeg nogle dp'ere skulle gøre en indsats for at trøste og tage sig af børnene når de bare pylrer, for det er vel det de er ansat til...?

Anmeld

14. april 2011

maria_wlt

Simon's moar <3 skriver:

Nej, nemlig ikke..
Min dp er heldigvis meget forstående, og ringer kun hvis det virkelig er slemt.. Ellers ser hun tiden an, og prøver at få ham til at sove og spise.
Synes også en uge er lang tid at holde ens barn hjemme, hvis der kun har været tale om feber der falder igen når man kommer hjem.. Det vil Simon slet ikke kunne finde ud af..

Ja jeg synes nemlig ikke at man lige stikker fingeren i jorden. Hans temp bliver bare taget, og så snart den siger 38.1 så skriver man med det samme...

Og det med at være pyldret MAGTER JEG SLET IKKE... Det m famne være muligt at køre ham ned igen, for min chef kommer aldrig til at godkende at jeg skal ha fri pga det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.