Hjælp fra dagplejemødre.... forventninger....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.133 visninger
44 svar
0 synes godt om
13. april 2011

maria_wlt

Hej..

Vi har nogen problemer med vores DP, og vi vil høre andre DP'er herinde om hvad jeres forventninger er på neto dette problem.

Problemet er at vi har hentet Tristan 6-8 gange nu hvor problemet har lydt...Pyldret og 38.1 el 38.3 i feber....

Når min mand så har skyndt sig ned for at hente ham, så har der kun været et problem 1 gang..

Den var der igen i fredags, og mandag uden han havde feber eller noget...

HVILKE FORVENTNINGER ER DER TIL AT HENTE BØRNENE??

Så snart de er pyldret??

Så snart deres temp siger 38.1??

Efter 30 min efter man har fået beskede???

Og ikke mindst. HVAD SKAL VI GØRE????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2011

Vingummien

maria_wt skriver:

Hej..

Vi har nogen problemer med vores DP, og vi vil høre andre DP'er herinde om hvad jeres forventninger er på neto dette problem.

Problemet er at vi har hentet Tristan 6-8 gange nu hvor problemet har lydt...Pyldret og 28.1 el 28.3 i feber....

Når min mand så har skyndt sig ned for at hente ham, så har der kun været et problem 1 gang..

Den var der igen i fredags, og mandag uden han havde feber eller noget...

HVILKE FORVENTNINGER ER DER TIL AT HENTE BØRNENE??

Så snart de er pyldret??

Så snart deres temp siger 28.1??

Efter 30 min efter man har fået beskede???

Og ikke mindst. HVAD SKAL VI GØRE????

Håber da du mener 38

Ved ikke med dp. men er der et tidsrum i skal hente ham inde, når de har ringet efter jer?

I vuggestuen hvor min er, der kan man godt lige sige at jeg skal lige handle færdig eller det tager lige lidt da jeg er der eller der. Men ed self ik om de er mere rummelig når man er alene med ens børn.

Anmeld

13. april 2011

Sitrani

Min mor har været DP....

Og mener ikke at der er nogle regler for, hvornår forældre skal hente deres børn, når der bliver ringet.... Af gode grunde, kan man jo være langt væk eller igang med noget når DP ringer, og kan derfor ikke lige komme og hente med det samme, og det er vel også fair nok.... Prøv bare at spørge hende - hun kan vel selv svare hvad hun forventer..??

Anmeld

13. april 2011

maria_wlt

Vingummien skriver:

Håber da du mener 38

Ved ikke med dp. men er der et tidsrum i skal hente ham inde, når de har ringet efter jer?

I vuggestuen hvor min er, der kan man godt lige sige at jeg skal lige handle færdig eller det tager lige lidt da jeg er der eller der. Men ed self ik om de er mere rummelig når man er alene med ens børn.

(Det er rettet) 

Hun skriver bare.. Vil gerne hentes... El... Vil gerne hjem om 30 min..

Anmeld

13. april 2011

maria_wlt

STN skriver:

Min mor har været DP....

Og mener ikke at der er nogle regler for, hvornår forældre skal hente deres børn, når der bliver ringet.... Af gode grunde, kan man jo være langt væk eller igang med noget når DP ringer, og kan derfor ikke lige komme og hente med det samme, og det er vel også fair nok.... Prøv bare at spørge hende - hun kan vel selv svare hvad hun forventer..??

Men kan det virkelig passe at man skal stå der så snart den siger 38.1?? ( Og så siger 37.2 når han kommer hjem)

Anmeld

13. april 2011

ZamanogDania

Jeg synes da det er lidt mærkeligt at han skal hentes bare den er over 38 hun skal bare se på barnet. Hvis han har det skidt, så skal han self. hjem. Men ikke fordi feberen siger over 38. Min datter kan have 38,5 efter halv time er den normal igen.

Anmeld

13. april 2011

Sitrani

maria_wt skriver:

Men kan det virkelig passe at man skal stå der så snart den siger 38.1?? ( Og så siger 37.2 når han kommer hjem)

Det ved jeg ikke... Dagplejemoren har vel vurderet, at han er for pyldret til, at blive i dagpleje, tænker jeg? Ellers så sig til hende, at hans temperatur altså falder igen hver gang i får ham hjem, og om I ikke kan se tiden lidt an... Det kan jo være at hun tænker, at det er bedre at rineg til jer med det samme, end at vente til I selv kommer og henter ham, og så fortælle at han faktisk har haft lidt feber - det ville der sikkert også være nogle forældre der ville flippe ud over... altså at dagplejeren ikke har haft ringet... tror måske det er derfor hun gør det.... men tror da ikke der sker noget ved, at I spørger hende til råds, det er jo trods alt hende, der har med jeres søn at gøre, og hun må derfor også vide, hvad hun forventer eller ikke forventer - måske er det fordi hun selv er i tvivl om, hvad I forventer? Altså hvornår I synes at det er okay at ringe efter jer....?

Anmeld

13. april 2011

hvinanden

Altså uden at være heelt sikker, så mener jeg altså at der er regler for at børn med over 38 i feber skal sendes hjem. Det er vist noget med risikoen for feberkramper over 38, og noget med forsikringer hvis uheldet er ude. Hæng mig ikke op på det, men mener 38 er en gylden grænse.

Dog kan temperaturen også stige ved træthed ik?

Anmeld

13. april 2011

maria_wlt

hvinanden skriver:

Altså uden at være heelt sikker, så mener jeg altså at der er regler for at børn med over 38 i feber skal sendes hjem. Det er vist noget med risikoen for feberkramper over 38, og noget med forsikringer hvis uheldet er ude. Hæng mig ikke op på det, men mener 38 er en gylden grænse.

Dog kan temperaturen også stige ved træthed ik?

Jo det er netop det den kan.. Hans temp ligger altid på 37.3-37.6 og der skal jo ikke meget til før den er 38 så...

Godt nok svært at arbejde med når man ikke kan holde fri 1 dag i hver uge...

Anmeld

13. april 2011

maria_wlt

STN skriver:

Det ved jeg ikke... Dagplejemoren har vel vurderet, at han er for pyldret til, at blive i dagpleje, tænker jeg? Ellers så sig til hende, at hans temperatur altså falder igen hver gang i får ham hjem, og om I ikke kan se tiden lidt an... Det kan jo være at hun tænker, at det er bedre at rineg til jer med det samme, end at vente til I selv kommer og henter ham, og så fortælle at han faktisk har haft lidt feber - det ville der sikkert også være nogle forældre der ville flippe ud over... altså at dagplejeren ikke har haft ringet... tror måske det er derfor hun gør det.... men tror da ikke der sker noget ved, at I spørger hende til råds, det er jo trods alt hende, der har med jeres søn at gøre, og hun må derfor også vide, hvad hun forventer eller ikke forventer - måske er det fordi hun selv er i tvivl om, hvad I forventer? Altså hvornår I synes at det er okay at ringe efter jer....?

Ja vi må virkelig få snakket med hende, for ingen af os har flere sygedage at tage af med alle dem det er blevet til nu på 6 mdr.

Det kedelige er bare at det blev til flere og flere dage så snart hun fandt ud af at jeg havde ferie inden den barsel jeg er på nu... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.