Da vi startede med privat dagpleje-pasning, fortalte den "rådgiver" vi har tilknyttet ,at det er meget normalt at små børn får feber, og når deres forældre så kommer, ser de ud til at have det fint. Og at det i virkeligheden handler om at de kan "klare mere" sammen med mor og far.
Men selvfølgelig skal I have aftalt nogen spille-regler, for det duer jo ikke at jeres barn bliver ringet hjem 1 gang om ugen.
Måske lidt et sidespor - men jeg må kommentere det: Hvorvidt en hjemmegående mor (uanset om det er ferie, barsel eller andet) skal holde barnet mere hjemme, må pædagoger og andre altså blande sig udenom. Som forældre betaler vi for at få vores børn passet, og når vi sender vores børn afsted OG BETALER, behøver personalet ikke bruge energi på at tænke over hvorfor?
Der kan være tusind gode grunde. Mor/far kan være syg, gravid eller i øvrigt bare have brug for en fridag. Der skal måske handles, vaskes, males et værelse, hjælpe øvrig familie eller bare sove lidt. Da jeg var gravid og gik på barsel, afleverede jeg min datter som altid for at opretholde hendes hverdag og rutiner. Det fungerede bedst for hende. Hvis jeg hentede hende tidligere var hun altid i gang med en god leg, og blev ked af at skulle hjem. Og da baby var født, synes jeg klart det var vigtigere at hun kom afsted, fik leget, og havde flere voksne til rådighed. Tror også at det netop ved en familie-forøgelse er vigtigt at holde fast i de kendte rutiner, så det hele ikke ændrer sig på en gang.
Anmeld