Hjælp fra dagplejemødre.... forventninger....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2011

SD21

maria_wt skriver:

Jo det er netop det den kan.. Hans temp ligger altid på 37.3-37.6 og der skal jo ikke meget til før den er 38 så...

Godt nok svært at arbejde med når man ikke kan holde fri 1 dag i hver uge...

Jeg arbejder i en børnehave/vuggestue og der er reglerne sådan at hvis barnet har 38 i feber eller over, skal de sendes hjem. Men man tager jo ikke barnets temp. medmindre der er grund til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2011

ChatH

Jeg er dagplejemor, og vi har ingen regler som sådan om hvornår i spm forældre skal komme, men hvis barnet er MEGET syg skal i selvfølgelig komme hurtigst muligt for mig virker det mærkeligt, også den måde hun gør det på. jeg tror jeg ville snakke med hende og evt med pædagogen der er tilsynsførende. for det virker ikke helt som om hun gider jobbet rigtigt... forstå mig ret! 

og som regel er børn jo ikke syge hver og hver anden dag og da slet ikke med feber som det eneste.. hmm ville snakke med pædagog og hende selv

Anmeld

14. april 2011

Valle81

maria_wt skriver:

Hej..

Vi har nogen problemer med vores DP, og vi vil høre andre DP'er herinde om hvad jeres forventninger er på neto dette problem.

Problemet er at vi har hentet Tristan 6-8 gange nu hvor problemet har lydt...Pyldret og 38.1 el 38.3 i feber....

Når min mand så har skyndt sig ned for at hente ham, så har der kun været et problem 1 gang..

Den var der igen i fredags, og mandag uden han havde feber eller noget...

HVILKE FORVENTNINGER ER DER TIL AT HENTE BØRNENE??

Så snart de er pyldret??

Så snart deres temp siger 38.1??

Efter 30 min efter man har fået beskede???

Og ikke mindst. HVAD SKAL VI GØRE????

Hey,

Jeg har været dagplejer og jeg må sige at jeg ikke ville sende et barn med "sølle" 38,1 i feber hjemmedmindre barnet virkelig var utilpas. Hvis barnet ar lidt pyllert ville jeg nok ringe ogsige - sådan ogsådan men han er på vej ud at sove - så hvad siger i og så ladedet være op til forældrene.

En anden ting er - jeg tror jeg har taget temp i alt MAX 5 gange i den tid jeg ahr været DP - synes det ernoget mærkeligt noget det der med at tage temp.

Jeg ville faktisk sige at det der temperatur måling bare skal stoppe - det er ikke i orden. Jeg oplevede selv kollegaer som nærmest pårutine lige tog temp på alle børn for at se om der var feber - DET ER UACCEPTABELT!!!!!

christina

Anmeld

14. april 2011

maria_wlt

CVVE skriver:

Jeg er dagplejemor, og vi har ingen regler som sådan om hvornår i spm forældre skal komme, men hvis barnet er MEGET syg skal i selvfølgelig komme hurtigst muligt for mig virker det mærkeligt, også den måde hun gør det på. jeg tror jeg ville snakke med hende og evt med pædagogen der er tilsynsførende. for det virker ikke helt som om hun gider jobbet rigtigt... forstå mig ret! 

og som regel er børn jo ikke syge hver og hver anden dag og da slet ikke med feber som det eneste.. hmm ville snakke med pædagog og hende selv

Vi vil også tage en snak med hende nu.. For det bliver umuligt at arbejde med  når vi har en lille baby som få dage og så skal hente ham hver uge..

Anmeld

14. april 2011

Valle81

maria_wt skriver:

Vi vil også tage en snak med hende nu.. For det bliver umuligt at arbejde med  når vi har en lille baby som få dage og så skal hente ham hver uge..

Uhhh vense,

Tænk sig - vi skal sku føde lige om lidt:0)

Ha ha

Anmeld

14. april 2011

maria_wlt

Valle81 skriver:

Hey,

Jeg har været dagplejer og jeg må sige at jeg ikke ville sende et barn med "sølle" 38,1 i feber hjemmedmindre barnet virkelig var utilpas. Hvis barnet ar lidt pyllert ville jeg nok ringe ogsige - sådan ogsådan men han er på vej ud at sove - så hvad siger i og så ladedet være op til forældrene.

En anden ting er - jeg tror jeg har taget temp i alt MAX 5 gange i den tid jeg ahr været DP - synes det ernoget mærkeligt noget det der med at tage temp.

Jeg ville faktisk sige at det der temperatur måling bare skal stoppe - det er ikke i orden. Jeg oplevede selv kollegaer som nærmest pårutine lige tog temp på alle børn for at se om der var feber - DET ER UACCEPTABELT!!!!!

christina

Rigtig god point.

Selvfølgelig skal man tage det på fornemmelsen og ikke en temperatur...som faktisk kun er 38.1 eller 38.3 hver gang vi henter ham..

Anmeld

14. april 2011

Ni-ko-li-ne

hvis der er 38,1 i temp, så er det kategoriseret som feber og så forstår jeg godt i skal hente ham...

MEN, man kan sgu da ikke sætte tid på, at i skal være der om 30 min??? Når hun gør det må i jo ringe og sige at der går så og så lang tid før i har mulighed for at være der!

Jeg synes i skal bede om en samtale med pædagogoen og DP´moderen... se hvordan stemningen er, foreslå at DP kan lade tvivlen komme jeres søn til gode og putte ham når han pylrer... Give det 1 time og tag så temp, er den for høj, så kan hun ringe...

jeg synes det er fair nok at DP tager temp, det skal man stole på at hun godt kan styre... Men man har også lov at stille spørgsmålstegn ved det når det bliver for meget...

Har i fået tjekket hans ører? bare for en sikkerheds skyld?

Anmeld

14. april 2011

Ni-ko-li-ne

STN skriver:

Hmmm.. ja, ok... kan jeg godt se virker lidt mistænksomt.... prøv at snak med hende, det kan der vel kun komme noget bedre ud af....

Nu taler jeg kun på egne vegne, men når jeg har arbejdet i institution (er pædagog) og man ved, at én af forældrene enten har fridage/ferie eller lign. og stadig sender deres børn i vuggestue/børnehave, så tænker man altså lidt - Hvorfor holder de ikke deres barn hjemme? Og det er egentlig ikke fordi man ikke vil passe barnet, eller sådan, men egentlig mest for barnets skyld, ikke for at unsdgå arbejde, for et barn til eller fra i en institution, det gør ikke den store forskel... men børn har bare så lidt tid sammen med deres forældre nu til dags, og når de så endelig har mulighed for at være derhjemme med enten mor eller far, så synes jeg da bestemt, at de skal det.... men det måske en anden diskussion..

det er fint du skriver det..... for du er sikkert bare ærlig....

Men jeg synes ikke det er okay at tænke sådan! Der kan være 1000 grunde til at man sender barnet afsted selvom man har fri!

Jeg er helt med på, at mange børn idag ser forældrene for lidt. Men det er nu en gang forældrenes vurdering om der er behov for pasning eller ej

Anmeld

14. april 2011

maria_wlt

Ni-ko-li-ne skriver:

hvis der er 38,1 i temp, så er det kategoriseret som feber og så forstår jeg godt i skal hente ham...

MEN, man kan sgu da ikke sætte tid på, at i skal være der om 30 min??? Når hun gør det må i jo ringe og sige at der går så og så lang tid før i har mulighed for at være der!

Jeg synes i skal bede om en samtale med pædagogoen og DP´moderen... se hvordan stemningen er, foreslå at DP kan lade tvivlen komme jeres søn til gode og putte ham når han pylrer... Give det 1 time og tag så temp, er den for høj, så kan hun ringe...

jeg synes det er fair nok at DP tager temp, det skal man stole på at hun godt kan styre... Men man har også lov at stille spørgsmålstegn ved det når det bliver for meget...

Har i fået tjekket hans ører? bare for en sikkerheds skyld?

Ja jeg synes også at der skal en finger i jorden. 

Kan godt forstå at børn skal hjem hvis de er syge og dårlige, men ingen kan arbejde med 38.1 og pyldret. Det KAN jeg bare ikke få fri for arbejde for, og stadig beholde mit arbejd.

Det er blevet til 3 sygedage hver mdr i år.. Hvem pokker skal lige betale min chef for det??  Jeg ender jo som arbejdsløs hvis det bliver ved..

Anmeld

14. april 2011

Ni-ko-li-ne

maria_wt skriver:

Ja jeg synes også at der skal en finger i jorden. 

Kan godt forstå at børn skal hjem hvis de er syge og dårlige, men ingen kan arbejde med 38.1 og pyldret. Det KAN jeg bare ikke få fri for arbejde for, og stadig beholde mit arbejd.

Det er blevet til 3 sygedage hver mdr i år.. Hvem pokker skal lige betale min chef for det??  Jeg ender jo som arbejdsløs hvis det bliver ved..

i mine øjne er 38,1 feber og så skal ham hjem, hvis har først har fået lov at sove for at se om det var træthed...

barns 1. sygedag er skabt til de situationer.... og ja, jeg ved godt at man kikke har lyst at tage syge fri hele tiden...

Det kan lyde ganske hårdt, men her hjemme siger vi at barnet er vigtigere end jobbet... Når man har børn er det vilkårene at de nogen gange skal hentes hjem, og i perioder mange gange

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.