Den lykkelige skriver:
Hvad var jeres tanker omkring hvorfor jeres lille ikke skulle døbes..
Min kæreste og jeg overvejer at navngive.. men kunne mærke på mine og hans forældre de studsede lidt over det da vi nævnte det.. Og hvad er der for og imod.. Jeg kan kun se at det er imod fordi hun så skal døbes hvis hun skal konfirmeres.. men ved virkelig ikke hvad vi skal..
Vi går aldrig i kirke selv og går slet ikke op i det.. jeg synes det virker forkert bare fordi det er en tradition i familien og fordi ens forældre synes man skal døbe.. men er sdan i tvivl..
Vi har lige holdt navngivningsfest for vores dejlige søn her i weekenden.
Dette har vi valgt, da vi er kristne nogle af os.
Jeg selv blev også kun navngivet og kunne så selv vælge om jeg ville døbes og konfirmeres, da den tid kom.
Hvis ikke I synes at jeres barn skal døbes, så er det jeres beslutning og ikke jeres forældres. Kunne godt mærke at min svigermor gerne så at han var blevet døbt, men hun sagde ikke noget, da hun vidste at beslutningen var taget.
Er ret sikker på at min farmor og farfar også var uenige med mine forældre, da de fortalte at min bror og jeg skulles navngives.
Men som jeg skrev før, så er det jeres beslutning og så må I stod ved den beslutning I tager, selvom I måse får lidt hug af familien.
Anmeld