Dinna88 skriver:
Øh.... Jeg blander mig lige. Jeg tager ikke et valg på mine børns vegne ved ikke at døbe dem. At døbe dem ER at tage et valg for dem om at de skal døbes. For mig er det en selvfølge IKKE at blive døbt. Derfor er det for mig ganske normalt ikke at døbe mine børn, så det sker bare ikke, det er ikke et valg jeg tager om at de ikke skal døbes, for sådan er det bare.
Det kan være svært at forstå når ikke man har det på samme måde som jeg har det, om at det, for mig, er en selvfølgelige at de ikke bliver døbt.
Jeg kan slet ikke se ,at det ikke er et valg.
Vores drenge er ikke omskået, for det er kun noget jøder gør og vi er ikke jøder!!! jeg kunne ALDRIG drømme om at overveje at lade dem blive omskået!! ALDRIG, men derfor er det da stadig et valg. Hvis mine drenge en dag vil konvertere til jødedom, ja så har de et problem, for efter sigende skulle det være meget meget smertefuldt at blive omskået som voksen, men derfor ville jeg da slet ikke overveje at lade dem omskære som børn. Jeg synes det er dybt mærkeligt og naturstridigt at gøre sådan noget, så det vælger jeg fra.
Zafir herinde fra tror på Asetro (det de gamle vikinger troede på) ogderfor 'knæsætter' de deres børn, sådan som høre den tro til. Det fravælger jeg også på mine børns vegne. De skal IKKE knæsættes fordi jeg på ingen måde kan forholde mig til at tro på Thor og Odin. Men det er da også et valg jeg tager for mine børn, at jeg ikke synes de skal være en del af den religion.
-og sådan kunne man blive ved med alverdens trosretninger. Men ejg har svært ved at se at det ikke er et valg jeg foretager på mine børns vegne når jeg ikke vil indlemre dem i en eller anden trosretning (uanset hvilken det så er!)
Når du vælger at dine børn ikke skal døbes, så vælger du også at de ikke skal være medlem af folkekirken i Danmark, med alt hvad det medføre (f.eks. at man ikke skal begraves fra en kirke og at man ikke skal ligge på en kirkegård. Det ville jog være skide strengt hvis folk der ikke ønsker at være med i folkekirken skulle det!!! Så det er da et valg du tager på dit barns vegne (synes jeg))
Anmeld