Lad os prøve igen... hvad tænker I, når I ser den her hund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Dictes mor

Munder skriver:

Det er læsning der gør mig rigtig glad Border Collier har det jo bedst, hvis de bliver brugt. Så jeg har på fornemmelsen at det er en rigtig glad og veltilpas hund

Rigtig mange vuffere ville få et klart bedre liv, hvis menneskeforældrene sætter sig ordentligt ind i racen inden de anskaffer sig en hund. Jeg har desværre set for mange hunde der ikke bliver "brugt" rigtigt og derfor bliver utilpassede.

Sød sød vuf!

Man ser desværre tit at folk vælger den forkerte race og det er synd både for hunden og for ejerne. Og det giver en stor udfordring for os hundetrænere at få folk til at forstå de behov deres hund her, jeg havde foreksempel et ungt par, der havde købt en ft cocker spaniel, som var avlet til jagt, og havde det vildeste jagtegenskaber, en rigtig lækker hund, som enhver jæger ville have kunne få så meget ud af, men det her unge par boede altså i en lille bitte lejlighed, og havde ikke tænkt sig, at hunden skulle andet end ud på en lille kort tur om dagen og ellers så sidde og være yndig indenfor. Og yndig det var den, men sidde stille, hmmm... Lad os sige, at den løb på væggene tilsidst, og det var jo så der de kom til os, for at vi kunne finde ud af, hvad der var gjort galt. Og det er der de skal have ros, for jeg lærte dem spor og frit søg mv. og de gjorde det rent faktisk. Hunden fik brugt sin næse og kunne slappe af. Jeg ved ikke, hvordan det går nu, men de havde ihvertfald ikke nogen ide om, hvad det var de havde købt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

otlitrom

Jeg tænker dejlig hund! Med min tilknytning til Færøerne, og det at være i fjældet efter får etc. tænker jeg arbejds/hyrdehund. Og så kender jeg flere af racen, og kommer derfor til at tænke på hver enkelt hund, og hvad de nu kan og tossede historier... Jeg er meget glad for border collie, og det ligger ikke fjernt for os, at det vil være sådan en hund vi får engang! for Bjørnen VIL have hund!

Anmeld

12. april 2011

PsychedeliC

Dictes mor skriver:

Jeg tænker ikke noget bestemt om hunden men begynder at tænke da jeg var i paktik i ballerup hvor vi arbejede med 900 får og der var denne race super dygtig til at hjælpe og jeg synes det er vildt hvad man kan lære en hund

Anmeld

12. april 2011

*Toffee*

Jeg tænker at der er en Border Collie. Og så tænker jeg puuuha sådan en skal jeg aldrig have, for de er for behagesyge og aaaaaaktive, he he.. Den ser super dejlig ud! Og hvor er det godt at høre at i udfordrer hende. Har i prøvet at hyrde med hende?

Det jeg har skrevet skal ikke på nogen måde opfattes negativt. Jeg er bare til de lidt mere træge beagler

Anmeld

12. april 2011

maria_wlt

Dictes mor skriver:

Jeg tænker: Border collie, frisk, energi, dejlig hund

Anmeld

12. april 2011

Karo

Dictes mor skriver:

Molly

Anmeld

12. april 2011

TbCp

Molly.... den smukke fæhund

Anmeld

12. april 2011

Rebecca55

Dictes mor skriver:

Den er super smuk....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.