Fattige bliver fattigere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

132319

Bum bum, 1 x KH er jo ikke ret meget mindre end 2 x SU, er det? 

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg synes om det. Jeg synes på den ene side at det er fint der bliver gjort noget så folk kommer i arbejde og får meldt sig ind i en a-kasse (ALT for mange sniger sig udenom for at spare penge) men samtidig synes jeg ikke at de der i forvejen er på KH af den ene eller anden grund, skal straffes. Især ikke som jobsituationen ser ud i dag 

Men dette må da klart være en opfordring til at de der er i arbejde og kan melde sig ind i en a-kasse, ser at få det gjort i en fart!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

hyskystar

132319 skriver:

Bum bum, 1 x KH er jo ikke ret meget mindre end 2 x SU, er det? 

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg synes om det. Jeg synes på den ene side at det er fint der bliver gjort noget så folk kommer i arbejde og får meldt sig ind i en a-kasse (ALT for mange sniger sig udenom for at spare penge) men samtidig synes jeg ikke at de der i forvejen er på KH af den ene eller anden grund, skal straffes. Især ikke som jobsituationen ser ud i dag 

Men dette må da klart være en opfordring til at de der er i arbejde og kan melde sig ind i en a-kasse, ser at få det gjort i en fart!!

Enig

synes dog heller ikke det burde ramme syge som er på kh pga deres sygdom og ikke kan få en indtægt på anden vis

Anmeld

12. april 2011

132319

hyskystar skriver:

Enig

synes dog heller ikke det burde ramme syge som er på kh pga deres sygdom og ikke kan få en indtægt på anden vis

Naturligvis ikke. Det er jo heldigvis de færreste der bevidst er på KH.

I øvrigt er det jo knapt nok til at opstøve et job i Netto eller som rengøringsdame så det er jo ikke ligefrem fordi jobs hænger på træerne til alle de ledige 

Anmeld

14. april 2011

Lysdal

Carina1977 skriver:

Den dag jeg flytter sammen med en mand, mister jeg også rigtig mange penge. jeg er på førtidspension, så uanset om jeg er gift eller samlevende med en, vil jeg miste rigtig mange penge. Men jeg vil dog stadig have nogen penge.

Dem der ender under den gruppe som bliver berørt af det her, vil jo have det så meget hårdere. Det er jo næsten som at opfordre folk til at gå fra hinanden, for jeg tænker, det kan være temmelig svært, at få økonomien til at hænge sammen ellers. Måske folk af ren nødvendighed, bliver nødt til at gå fra hinanden

Helt enig.

Det er skræmmende man kan være nødt til at gå fra hinanden, for bare at klare skærene

De fattigste kommer også bare længere og længere ned rent økonomisk, det er jo en ond spiral som det kan være svær at bryde og er der noget der kan føre til ondt i maven og søvnløse nætter er det økonomi...

Ihhh syntes det er trist

Anmeld

15. april 2011

Carina1977

Ønskebebs skriver:

Helt enig.

Det er skræmmende man kan være nødt til at gå fra hinanden, for bare at klare skærene

De fattigste kommer også bare længere og længere ned rent økonomisk, det er jo en ond spiral som det kan være svær at bryde og er der noget der kan føre til ondt i maven og søvnløse nætter er det økonomi...

Ihhh syntes det er trist

Ja puha....og gad vide om ikke der bliver en stigning af folk, der begår socialt bedrageri  jeg tror det desværre

Jeg håber virkelig at de dropper alt det her igen, selvom jeg tvivler.

dem der laver de her love og regler, er altid nogen der ikke står og nok aldrig kommer til at stå i den her situation. Forstår ikke nødvendigheden af at ramme nogen, der i forvejen ligger ned.

Næste gang vil jeg gerne se noget, der rent faktisk kommer til at ramme dem selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.