Fattige bliver fattigere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2011

Aves.

KaLee skriver:

Ja det er grotesk, for samtidig med at mange af menneskerne ikke er i stand til at arbejde, så glemmer man også at der ikke er jobs nok til alle de mennesker som er på KH (eller dagpenge for den sags skyld).

Lige netop....det er virkelig skidt...også fordi der er så mange der havner i den gruppe selvom de faktisk ikke kan arbejde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Carina1977

Eva. skriver:

jeg synes det er trist...men mon ikke det udøser en del flere enlige pludseligt...?

http://www.bt.dk/danmark/mange-flere-familier-bliver-fattige

Jo jeg tror bestemt der bliver flere enlige. Ikke fordi jeg tror at folk bevidst går fra hinanden for at få flere penge, men jeg tror bare at et forhold skal være ekstremt stærkt, for at kunne klare så store økonomiske udfordringer. Jeg tænker bare....jeg er alene og får faktisk mere udbetalt, end et par på een kontanthjælp ville få. Tror det er meget svært/hårdt som familie, at skulle leve for så lidt.

Lige her, synes jeg godt nok de strammer den

Anmeld

12. april 2011

morethanperfect

KaLee skriver:

Det er kun hvis et ægtepar er på KH.

Tror faktisk ikke at det gælder hvis man er samlevende, for så har man ikke forsørgerpligt..

DVs. bliv ikke gift, så kan begge parter modtage KH.

Nej vi gifter os heller ik før jeg ikke er på kontanthjælp mere

Anmeld

12. april 2011

Lysdal

Carina1977 skriver:

Jo jeg tror bestemt der bliver flere enlige. Ikke fordi jeg tror at folk bevidst går fra hinanden for at få flere penge, men jeg tror bare at et forhold skal være ekstremt stærkt, for at kunne klare så store økonomiske udfordringer. Jeg tænker bare....jeg er alene og får faktisk mere udbetalt, end et par på een kontanthjælp ville få. Tror det er meget svært/hårdt som familie, at skulle leve for så lidt.

Lige her, synes jeg godt nok de strammer den

Ihhh det er groteskt at tænke på  

Man er næsten nødt ti at gå fra hinanden bare for at overleve

Anmeld

12. april 2011

Moar2011

lyder helt vildt ..

samtidlig forstod jeg det ikk helt hihi

hvis den ene har fuldtidsjob og den anden på kontanthjælp, hvad sker der så ?

Anmeld

12. april 2011

Shibby

Tror det til sidst ender med at mange bliver skilt og lever hver for sig med hvert et barn (hvis man har mere end 1 barn ) for at skaffe penge og udelukkene er under kategorien "kærester" for at kunne leve.. Jeg forstår dem

Anmeld

12. april 2011

Carina1977

Ønskebebs skriver:

Ihhh det er groteskt at tænke på  

Man er næsten nødt ti at gå fra hinanden bare for at overleve

Den dag jeg flytter sammen med en mand, mister jeg også rigtig mange penge. jeg er på førtidspension, så uanset om jeg er gift eller samlevende med en, vil jeg miste rigtig mange penge. Men jeg vil dog stadig have nogen penge.

Dem der ender under den gruppe som bliver berørt af det her, vil jo have det så meget hårdere. Det er jo næsten som at opfordre folk til at gå fra hinanden, for jeg tænker, det kan være temmelig svært, at få økonomien til at hænge sammen ellers. Måske folk af ren nødvendighed, bliver nødt til at gå fra hinanden

Anmeld

12. april 2011

Lysdal

KaLee skriver:

Ja det er grotesk, for samtidig med at mange af menneskerne ikke er i stand til at arbejde, så glemmer man også at der ikke er jobs nok til alle de mennesker som er på KH (eller dagpenge for den sags skyld).

det er trist  , det bliver godt nok økonomisk hårdt for mange Så kommer man ud i husleje eller mad og så er der mange der ikke kan betale regninger, og ender i RKI.

SUUUK Gad vide hvor det ender...

Anmeld

12. april 2011

kamtok

Er du gift, og modtager både du og din ægtefælle kontanthjælp, skal I hver især have arbejdet 450 timer inden for de seneste 24 måneder for at bevare retten til kontanthjælp. Hvis en af jer arbejder, og den anden modtager kontanthjælp, skal den som modtager hjælp stadig opfylde kravet om at have arbejdet 450 timer inden for de seneste 24 måneder.

Der er tale om en en ny lov fra 1. juli 2009, men der vil være en overgangsordning fra den oprindelige 300-timers regel, til den nye lov er fuldt gældende fra 1. juli 2011.

http://www.kk.dk/Borger/Oekonomi/Kontanthjaelp/~/media/76F43818703540FB8647B4A02A23B36D.ashx

Anmeld

12. april 2011

Carina1977

kamtok skriver:

Er du gift, og modtager både du og din ægtefælle kontanthjælp, skal I hver især have arbejdet 450 timer inden for de seneste 24 måneder for at bevare retten til kontanthjælp. Hvis en af jer arbejder, og den anden modtager kontanthjælp, skal den som modtager hjælp stadig opfylde kravet om at have arbejdet 450 timer inden for de seneste 24 måneder.

Der er tale om en en ny lov fra 1. juli 2009, men der vil være en overgangsordning fra den oprindelige 300-timers regel, til den nye lov er fuldt gældende fra 1. juli 2011.

http://www.kk.dk/Borger/Oekonomi/Kontanthjaelp/~/media/76F43818703540FB8647B4A02A23B36D.ashx

Så er der da mange der bliver berørt af det, kunne jeg forestille mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.