Fødeafdelingen på Silkeborg sygehus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.886 visninger
49 svar
0 synes godt om
11. april 2011

Mutti2B

Jeg har desværre erfaret at fødeafdelingen på Silkeborg sygehus skal nedlægges. Men er der nogen der ved hvornår den bliver det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

morNov2010

Mutti2B skriver:

Jeg har desværre erfaret at fødeafdelingen på Silkeborg sygehus skal nedlægges. Men er der nogen der ved hvornår den bliver det?

Jeg arbejder på Silkeborg Sygehus (er godt nok på barsel lige p.t.). Det sidste jeg har hørt er omkring oktober måned.

Det er bare drønærgeligt. Jeg fødte min søn på afdelingen i november sidste år, og de er simpelthen bare så søde og dygtige der.

Anmeld

11. april 2011

Mutti2B

morNov2010 skriver:

Jeg arbejder på Silkeborg Sygehus (er godt nok på barsel lige p.t.). Det sidste jeg har hørt er omkring oktober måned.

Det er bare drønærgeligt. Jeg fødte min søn på afdelingen i november sidste år, og de er simpelthen bare så søde og dygtige der.

Øv, så kan jeg jo godt vinke farvel til at skulle føde der.

Jeg synes også det er vildt ærgeligt at de lukker den, for alle jeg kender der har født der taler så godt om fødeafdelingen.

Men hvor skal man så hen? Skejby, Viborg, Herning..?? Fy føj, da, en køretur

Anmeld

11. april 2011

Madam Blå

Jeg har også hørt at fødegangen lukker i oktober. Og at man så skal til Skejby.. Men det er jo ikke sikkert, at det er sådan det bliver.

Anmeld

11. april 2011

Levi&LilysMor

Det er den 1 oktober de lukker afdelingen .... men jeg har valgt viborg lige meget hvad men skal i vel også eller skejby ?

Men der er frit sygehus valg jo, så man kan selv vælge hvor man vil hen

Anmeld

11. april 2011

Mutti2B

Patricia skriver:

Det er den 1 oktober de lukker afdelingen .... men jeg har valgt viborg lige meget hvad men skal i vel også eller skejby ?

Men der er frit sygehus valg jo, så man kan selv vælge hvor man vil hen

Jeg synes det er rigtig synd at de lukker fødeafdelingen, for en køretur på 45 min virker rimelig uoverskuelig med veer

Anmeld

11. april 2011

Kofoed.

Mutti2B skriver:

Jeg synes det er rigtig synd at de lukker fødeafdelingen, for en køretur på 45 min virker rimelig uoverskuelig med veer

Du bliver desværre ikke den første og langt fra den sidste, der skal køre langt, hvis staten bliver ved med, at nedlægge alt. Jeg kan godt forstå, at det er billigere at samle tingene (store operationer og undersøgelser), men et lille føde afdeling (eller skadestue) rundt omkring, burde der altså være råd til.

Anmeld

11. april 2011

Levi&LilysMor

Altså kommer an på hvor man bor , men nu bor jeg selv pt. i viborg , men vi flytter til kjellerup om 2-4 uger i hus så der bliver der 20 km kørsel, men når man har kørt den så mange gange så er turen ikke lang  ellers er der kun 33 km fra silkeborg til viborg  kommer selv fra silkeborg og synes heller ikke der er langt, ellers må man tage en hjemme fødsel hvis man synes det bliver for uoverskuelig tænker jeg ...

Men de får dælme travlt ! stakkels dem som skal være i vagt hehe

Anmeld

11. april 2011

Mutti2B

Patricia skriver:

Altså kommer an på hvor man bor , men nu bor jeg selv pt. i viborg , men vi flytter til kjellerup om 2-4 uger i hus så der bliver der 20 km kørsel, men når man har kørt den så mange gange så er turen ikke lang  ellers er der kun 33 km fra silkeborg til viborg  kommer selv fra silkeborg og synes heller ikke der er langt, ellers må man tage en hjemme fødsel hvis man synes det bliver for uoverskuelig tænker jeg ...

Men de får dælme travlt ! stakkels dem som skal være i vagt hehe

33 km er også noget af en tur. Ville nok heller ikke vælge Viborg fødeafdeling, selvom den er tættere på end Skejby. Og en hjemmefødsel er desværre heller ikke en mulighed for mig, selvom jeg ville eeeelske det.

Jeg er nok også bare irriteret og ærgelig over at de vælger at lukke en velfungerende fødeafdeling. Havde håbet til det sidste at den ikke blev lukket og da det så blev vedtaget, håbede jeg på at jeg kunne nå at føde der inden. Men ja, mange andre har jo skullet køre ligeså langt og nogle endnu længere.

Anmeld

11. april 2011

morNov2010

Mutti2B skriver:

Øv, så kan jeg jo godt vinke farvel til at skulle føde der.

Jeg synes også det er vildt ærgeligt at de lukker den, for alle jeg kender der har født der taler så godt om fødeafdelingen.

Men hvor skal man så hen? Skejby, Viborg, Herning..?? Fy føj, da, en køretur

jeg tror det afhænger af hvor du bor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.