Dreng som pige....??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2008

Pia.

Eva skriver:

Jo, det er skønt....Konrad vil jo kun bruge sin "lille-bitte" voksendynebetræk nusser....de store har også stadig deres...skøre unger...

Ja hans "konge-nusser" .... Det er ikke Konrad der kommer med nusseren det er nusseren der kommer med Konrad 76.gif

Mille har også nusser oppe i sengen 60.png

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2008

Heidi.

Ja, selvfølgelig er det da okay.. Det er jo en del af deres udvikling.. Så skal piger jo heller ikke lege med biler!!

Kh Heidi

Anmeld

24. oktober 2008

wamse

Eva skriver:

For mig handler det ikke om hvad de leger med, men i højere grad om at støtte op om de interesseområder de nu har...om det så er det ene eller det andet(selvfølgelig indenfor børneområdet når det handler om sikkerhed osb). At nægte dem noget fordi man selv har en eller anden overbevisning om hvad der er til drenge og piger, det synes jeg er virkelig mærkeligt og synd.
Knus..

Jeg har som sagt aldrig stået i det dilemma, da mine drenge aldrig har ønsket sig pige ting, men kan ikke se fornuften i at give dem tøseting, når de til ver en tid ville kunne have leget med de pige ting i børnehaven, men jeg kan da så forsikre dig om at mine drenge hedigvis er sluppet helskindet igennem min metode, de er hverken mere eller mindre drenge af den grund
Kh Majbritt

Anmeld

24. oktober 2008

Honningblomst

wamse skriver:

Jeg har som sagt aldrig stået i det dilemma, da mine drenge aldrig har ønsket sig pige ting, men kan ikke se fornuften i at give dem tøseting, når de til ver en tid ville kunne have leget med de pige ting i børnehaven, men jeg kan da så forsikre dig om at mine drenge hedigvis er sluppet helskindet igennem min metode, de er hverken mere eller mindre drenge af den grund
Kh Majbritt

Øh...jeg kan slet ikke se logikken i dit argument...sorry, men heldigvis har mine børn behov og lyst og mig som mor...-griner-

Anmeld

24. oktober 2008

wamse

Eva skriver:

Øh...jeg kan slet ikke se logikken i dit argument...sorry, men heldigvis har mine børn behov og lyst og mig som mor...-griner-

jamen hvorfor give dem en barnevogn fx når det kun ville have været en kort periode? Nu er det jo ikke sådan at jeg har nægtet dem at lege med såsanne ting, synes bare det ville være fjollet at bruge penge på det. Mine drenge har været meget vild med "typiske" drengeting som våben og lignende.

Anmeld

24. oktober 2008

Honningblomst

wamse skriver:

jamen hvorfor give dem en barnevogn fx når det kun ville have været en kort periode? Nu er det jo ikke sådan at jeg har nægtet dem at lege med såsanne ting, synes bare det ville være fjollet at bruge penge på det. Mine drenge har været meget vild med "typiske" drengeting som våben og lignende.

Sådan er det jo med alt man køber...skulle vi så i virkeligheden ovehoved købe noget, det meste bliver de jo træt af...
Min søns dukker og dukkevogn og køkken og køkkenting leger han mere med end sine biler, så de er da et noget dårligere køb...
Men børn er jo forskellige....mine børn har aldrig leget med våben feks, det er meget langt fra deres temperament...
Knus..

Anmeld

24. oktober 2008

H+S Skjolgborg.

ja da han leger da også med dukker med sin søster og omvente de leger med biler.

Anmeld

27. oktober 2008

Nadi

Det eneste "pige-legetøj" herhjemme er en mobiltelefon i rød med blomster på ellers er det vist meget neutralt det legetøj han har. Men er vi et sted henne og han leger med en dukke så fred være med det.
Han må lege med det han har lyst til, og vil heller ikke presse ham til at lege med biler eller "drenge-legetøj" når han bliver ældre.

-Nadia

Anmeld

27. oktober 2008

Miamaja

Mikkel leger også med dukker, vi har købt en dukke til ham.. Godt nok i drenge tøj, men han elsker den og vil gerne sove med den om natten og det genere mig langsomt.. Jeg er fuldstændig ligeglad med om det er dukker eller biler han leger med.. Vi har snakket om at give ham et legekøkken i julegave i år, da han elsker det svigermor har til at stå hjemme hos hende...

vores eeeeelsker ogsaa at lave med legekoekken

synes idet hele taget godt om at lade sine born lege med det de kan lide og dermed vaere dem selv, uden at vaere firkantede med hvad de ud fra deres kon leger med

Anmeld

1. november 2008

camillawp1982

Hej

Da jeg arbejde i SFO var der en lille dreng fra 0. klasse som var virkelig ked af det når pigerne legede med Diddl, for han ønskede sig bare så brændene sådan nogle Diddl ting. Men det måtte han ikke få for sine forældre, for det var for tøser, sagde hans far. Da en af pigerne gav ham et lille stykke papir med Diddlina fra en notesblok, så gemte han den i sin skuffe og engang imellem satte han sig hen i hjørnet og kælede med Diddlina på papiret og snakkede så sødt til hende.......

Det var da pisse synd for den dreng! Hvorfor skulle Diddl legetøj kun være for piger? Jeg forstår det ikke. Pigerne må jo gerne lege røvere og soldater og andre "drengelege" men drenge må ikke lege med "pigelegetøj" hvorfor er det sådan?

Jeg har ikke børn endnu, men når jeg får det skal de have lov til at lege med det de har lyst til. Under forudsætning af at det altså er økonomisk og praktisk muligt. Vi kan jo ikke tage Månen ned på Jorden, hvis det er den de allerhelst vil lege med.

Knus fra Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.