Dreng som pige....??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Må eller har jeres drenge "pige" legetøj?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.090 visninger
41 svar
0 synes godt om
23. oktober 2008

Honningblomst

Hmm, alle jeg møder tror min yngste er en pige og det gør det så ikke bedre at han har dukkevogn og dukke med ud og gå tur...andre der har drenge som er piger eller i hvert fald ligner??

Er det ok at drenge har dukke, dukkevogn, køkken osv???
Har jeres drenge det?? Hvorfor og hvorfor ikke??

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2008

Miamaja

Eva skriver:

Hmm, alle jeg møder tror min yngste er en pige og det gør det så ikke bedre at han har dukkevogn og dukke med ud og gå tur...andre der har drenge som er piger eller i hvert fald ligner??

Er det ok at drenge har dukke, dukkevogn, køkken osv???
Har jeres drenge det?? Hvorfor og hvorfor ikke??

Knus Eva..

sjovt du naevner det. i min legegruppe m. 0-2 aar gamle piger og drenge, leger drengene ogsaa med indkobsvogn og sommetider dukker. min guldklump havde en overgang i 11-16 mdrs alderen hvor han bare godt kunne lide at lege med dukker, deres ojne osv. sa jeg kobte en til ham. farmand studsede godt nok over kobet men sagde ikke noget

Anmeld

23. oktober 2008

MorCamilla

Mikkel leger også med dukker, vi har købt en dukke til ham.. Godt nok i drenge tøj, men han elsker den og vil gerne sove med den om natten og det genere mig langsomt.. Jeg er fuldstændig ligeglad med om det er dukker eller biler han leger med.. Vi har snakket om at give ham et legekøkken i julegave i år, da han elsker det svigermor har til at stå hjemme hos hende...

Anmeld

23. oktober 2008

Skovurt

Jeg ser intet problem what-so-ever i at drenge leger med dukker og legekøkkener - og desuden heller ikke i at piger leger med biler og racerbaner (bare lige for at vende den om)

Min søn har kun to små hæklede dukker - en mand og en dame som hans bedstemor har lavet til ham - og som han elskede at kravle rundt med i munden da han var mindre Men altså han er også kun et år - så han har i virkeligheden ikke rigtig haft nogen medindflydelse på hvad der er blevet købt; men hvis han senere gerne vil have en dukke - så skal han da have det.
- er helt vildt med de der Rubens dukker - som jeg helt bestemt også mener er til drenge.

Som pædagog har jeg da mødt forældre som var mere eller mindre forargede over at deres drenge valgte at lege med dukkevogn i børnehaven; tiltrods for at det jo da ikke er noget pædagogerne har påduttet dem.

Jeg synes først det tager overhånd når drengen får lov at møde op i børnehaven iført tylskørt og makeup - på en hverdag (og ja - det var der en dreng der fik lov til da jeg selv var barn...)

Anette
- som selv legede med biler, play mobile og klatrede i træer som barn.

Anmeld

23. oktober 2008

Fam. Madsen

Marcus har en dukke i drenge tøj..

da jeg var barn leget jeg kun med drenge legetøj, så jeg vil ikke nægte min dren gog lege med pigelegetøj...

det er jo en del af deres udvikling så det er en naturlig del af deres uvirkling i livet..

sandra

Anmeld

23. oktober 2008

fam.4xc

nu har jeg jo ik en dreng men 2 piger - hvor af den største elsker at lege med biler, togbane og spille fodbold lige så meget som hun elsker at tusse nusse med perler, dukker, læbestift og hår dimser - så ja selvfølgelig skal de ha lov at udforske lige netop det de har lyst - deres udvikling afspejler jo bare den virkelige verden

måske jeg ville kikke engang på din søn hvis han havde neglelak, øjenskygge og læbestift på som Caroline indimellem får lov til det i weekenderne

Anmeld

23. oktober 2008

lonemus

Altså Alexander han kører både med dukkevogn og leger med Perler - men det er jo så fordi storesøster har det 60.png

Omvendt kan Stefanie også godt lege med biler.....og selvfølgelig får de da lov til det...det ser jeg intet problem i 60.png

Lone

Anmeld

23. oktober 2008

petersmor

Peter har lege køkken og det er noget af det bedste han ved.
Hanne

Anmeld

23. oktober 2008

Zuzet

Hejsa Eva

Min Julius på snart 2 år har legekøkken + mad, støvsuger, my little pony og en lyserød plys hest.

Måske der er andet jeg ikke har fået med, men syntes de skal have det de vil lege med og så er jeg altså ligeglad med om det er "pigeting"

I VG giver de ham da også klæd ud kjole på og dér går han glædelig tur med dukkerne i barnevogn og klapvogn

Hilsen

Lotte

Anmeld

23. oktober 2008

Muffinmus

tja, jeg er såmænd ligeglad men han gider det ikke rigtig..har kørt dukkevognen hos en veninde og i DP et par gange men han mister interessen for den i læbet af 2 sek..og dukker siger han absolut intet.
Han er teknisk anlagtog vil have ting der kan sige lyde, spille msuik og helst med så mange knapper han kan pille ved som overhovedet muligt.
Han gider heller ikke bame´ser selv om han har i hvert fald 10 stk i huset.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.