Dreng som pige....??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2008

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Min søn leger også med "pigelegetøj"! Han har ikke noget selv, men leger meget med storesøsters. Han elsker at køre rundt med dukkevognen og give dukken sutteflaske, og også storesøsters legekøkken er meget populært for tiden.
Har ingen problemer med det, synes bare det er dejligt at børnene kan lege så godt sammen, selvom de er dreng og pige.

Rikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2008

wamse

Nu er mine drenge jo store, så de leger ikke så meget mere andet end kys og kram med tøserne
Men jeg havde da ikke noget i mod at de legede med dukker og andet "pige legetøj" da de var små, men købte det aldrig til dem, ligesom jeg heller ikke køber soldater og våben til Lærke nu. Har ingen moralske skrubler over at pådutte dem nogle kønsroller, sorry sådan er det bare her

Anmeld

23. oktober 2008

Honningblomst

wamse skriver:

Nu er mine drenge jo store, så de leger ikke så meget mere andet end kys og kram med tøserne
Men jeg havde da ikke noget i mod at de legede med dukker og andet "pige legetøj" da de var små, men købte det aldrig til dem, ligesom jeg heller ikke køber soldater og våben til Lærke nu. Har ingen moralske skrubler over at pådutte dem nogle kønsroller, sorry sådan er det bare her

Hvad hvis de ønsker sig det....???

Anmeld

23. oktober 2008

wamse

Eva skriver:

kan slet ikke komme i tanke om at de nogensinde har gjort det, de har altid ønsket sig typiske "drenge" ting, men rent hypertetisk : så ville jeg ikke købe det til dem.

Anmeld

23. oktober 2008

Lullaby

Jeg syntes der mangler en kategori, nemlig at nej jeg har ingen dreng ENDNU men at hvis jeg får en så må han da gerne lege med pigelegetøj. Jeg selv har leget med drengelegetøj og mine småbrødre har da leget med Barbie

Anmeld

23. oktober 2008

Honningblomst

wamse skriver:

kan slet ikke komme i tanke om at de nogensinde har gjort det, de har altid ønsket sig typiske "drenge" ting, men rent hypertetisk : så ville jeg ikke købe det til dem.

Øh, hvorfor??? Det kan jeg slet ikke følge dig i...men mon ikke der så er bedsteforældre der forbarmer sig-smiler-
Knus Eva...som heldigvis har drenge der leger med alt...dog ike krigslegetøj...

Anmeld

23. oktober 2008

Lullaby

Så ville han få det. Jeg ville ikke give ham drenge-relaterede ting hvis han ønskede sig en dukke

Anmeld

23. oktober 2008

Honningblomst

Anja Nørreslet skriver:

Jeg syntes der mangler en kategori, nemlig at nej jeg har ingen dreng ENDNU men at hvis jeg får en så må han da gerne lege med pigelegetøj. Jeg selv har leget med drengelegetøj og mine småbrødre har da leget med Barbie

Ihhh, ja...Anja... den havde jeg da helt glemt...dumme Eva...

Anmeld

23. oktober 2008

Lullaby

Ihhh, ja...Anja... den havde jeg da helt glemt...dumme Eva...

Helt i orden

Anmeld

23. oktober 2008

wamse

Eva skriver:

Øh, hvorfor??? Det kan jeg slet ikke følge dig i...men mon ikke der så er bedsteforældre der forbarmer sig-smiler-
Knus Eva...som heldigvis har drenge der leger med alt...dog ike krigslegetøj...

Altså jeg ville da godt nok skrige min r.. i laser, hvis mine drenge havde bedsteforældre der forbarmede sig over dem og gav dem pige ting Mine drenge er 13 og 15 år, så den tid er vist slut. Men kunne da godt tænke mig at høre hvad det er du mener der er så vigtigt ved at lade drenge lege med sådanne ting, end når jeg siger at det måtte mine også, men at jeg bare ikke ville købe noget til dem??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.