Dreng som pige....??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2008

Anne

Eva skriver:

Hmm, alle jeg møder tror min yngste er en pige og det gør det så ikke bedre at han har dukkevogn og dukke med ud og gå tur...andre der har drenge som er piger eller i hvert fald ligner??

Er det ok at drenge har dukke, dukkevogn, køkken osv???
Har jeres drenge det?? Hvorfor og hvorfor ikke??

Knus Eva..

Rasmus havde en dukke Sofie, som vi legede baby med. Hun havde pigetøj, bleer etc. Og han omtalte sig selv som far til Sofie. Jeg synes, det er fint at børn leger med al slags legetøj, og hvis Rasmus, da han var mindre, gerne ville prøve min neglelak, jamen så fik han da lov til det. Han gør det ikke i dag, for jeg synes ikke han skal i skole med rødt på neglene, og jeg har ikke lige noget neglelakfjerner.

Han ville vildt gerne have røde træssko af min far, da han var på ferie med dem på Fanø, men det ville min far ikke give ham. Det var jeg meget uenig i, for hvis han nu synes det var den smukkeste farve, hvad så?

KH

Anne, hvis søn nu ikke gider dukker, lyserødt etc 60.png

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2008

Musen5

Det er ikke noget jeg direkte køber til Benjamin, men da hans har en storesøster der har alle disse ting så....

Han går selv ind og henter det på hendes værelse og hun sys det er gangske ok.

Jeg kan som sådan heller ikke se problemet i at han leger med en dukke eller en dukke/klapvogn.

Liv legede med biler da hun var mindre og det har hun squtte taget skade af..

Musen5/ Mette

Anmeld

24. oktober 2008

Honningblomst

Altså jeg ville da godt nok skrige min r.. i laser, hvis mine drenge havde bedsteforældre der forbarmede sig over dem og gav dem pige ting Mine drenge er 13 og 15 år, så den tid er vist slut. Men kunne da godt tænke mig at høre hvad det er du mener der er så vigtigt ved at lade drenge lege med sådanne ting, end når jeg siger at det måtte mine også, men at jeg bare ikke ville købe noget til dem??

For mig handler det ikke om hvad de leger med, men i højere grad om at støtte op om de interesseområder de nu har...om det så er det ene eller det andet(selvfølgelig indenfor børneområdet når det handler om sikkerhed osb). At nægte dem noget fordi man selv har en eller anden overbevisning om hvad der er til drenge og piger, det synes jeg er virkelig mærkeligt og synd.
Knus..

Anmeld

24. oktober 2008

Honningblomst

Tak for svar...kan se de fleste har det som jeg og det er nu også min fornemmelse når jeg ser rundt blandt venner og bekendte.
Knus Eva..

Anmeld

24. oktober 2008

Honningblomst

- skriver:

Selvfølgelig skal de støttes op...

Her er Klemens også Peter Plys fan og Cassandra "PRINSESSEN"..

Ikke de ting jeg selv går op i, da jeg selv var/til del nok stadig er, en drenge-pige 60.png

Men kunne ikke drømme om det svigt det må være ikke at blive støttet i det der gør en glad.

De ville begge lege med klapvogn, syntes dog ikke Klemens skulle gå med en lyserød, så vi fandt en blå til ham...

Ville han have en støvsuger så det også fint...

De skal støttes de små...

enig, enig, ENIG.

Anmeld

24. oktober 2008

3rollinger

Jeg har jo baade en pige og en dreng og de leger begge to med hinandens legetoej. Dvs at min soen koerer barnevogn med baby i og leger i koekken, alt det han vil. Han kan faktisk bedre lide det end at lege med biler.

Min datter som er den aeldste havde ret meget drengelegetoej ogsaa foer hun fik en lillebror. Baade biler og togbane og en fodbold, eller hvad man nu regner for drengelegetoej.

Generelt vil de bare lege med det samme, og saa er de flintrende ligeglade med om det er til piger eller til drenge. Det ved de nemlig slet ikke

Knus
Trine

Anmeld

24. oktober 2008

Pia.

Begge mine drenge har og er glade for pige ting... Mads elsker dukker og er så heldig at hans søsters værelse er fyld med dem... 76.gif

Mille der imod har aldrig leget sådan med drengeting...

Knus Pia, som syntes børn skal lege med lige nøjagtig det de har lyst til...

p.s Mads' nusser er med prinsesser på...

Anmeld

24. oktober 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

Begge mine drenge har og er glade for pige ting... Mads elsker dukker og er så heldig at hans søsters værelse er fyld med dem... 76.gif

Mille der imod har aldrig leget sådan med drengeting...

Knus Pia, som syntes børn skal lege med lige nøjagtig det de har lyst til...

p.s Mads' nusser er med prinsesser på...

Og Konrads nusser med lyserøde og lillae blomster-smiler.

Anmeld

24. oktober 2008

Pia.

Eva skriver:

Og Konrads nusser med lyserøde og lillae blomster-smiler.

Jamen er det ikke dejligt... 60.png - Mads har så mange søde nussere, men det skal bare være den lyserøde med prinsesser på 76.gif

Anmeld

24. oktober 2008

Honningblomst

PiaR skriver:

Jamen er det ikke dejligt... 60.png - Mads har så mange søde nussere, men det skal bare være den lyserøde med prinsesser på 76.gif

Jo, det er skønt....Konrad vil jo kun bruge sin "lille-bitte" voksendynebetræk nusser....de store har også stadig deres...skøre unger...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.