Secrets skriver:
Hvor meget makeup bruger i til daglig, og hvad mener i om, at nogen bruger rigtig rigtig meget?
Det er self. ens helt eget valg, men jeg synes bare det er synd nogen gange. Har lige set en videoguide til hverdagsmakeup af en pige online, som har den fineste fine hud naturligt og er virkelig smuk. Og der blev brugt først et tyndt lag et eller andet på ansigtet, så et lag foundation, så et lag bronzer for at fremhæve ting + en highlighter for at fremhæve noget andet, 3 forskellige produkter til øjenbrynene, 3 forskellige slags øjenskygger, mascara, eyeliner og 2 forskellige produkter til læberne.
Jeg synes bare det er synd, hvis man har så pæn hud, at dække den så meget til, for man kan jo godt fremhæve de fine ting ret simpelt. Så er der nogen der bruger tilsvarende meget, og hvorfor? Eller omvendt, hvorfor lader i være?
På en normal dag bruger jeg pudder, blush og mascara. Pudder fordi jeg har en hud, der skinner rigtig meget, blush for lige at give lidt glød og så mascara fordi det er pænest til mig. Min hud er ikke så pæn bar.
Hvad med jer?
Nu arbejder jeg i et parfumeri, hvor jeg også er inde på klinikken, der hører til, og i dette fag er makeup et must. Plus jeg ofte er den der står for festmakeupperne.
Men altid går jeg med youngbloods mineralpudder. Det er uden parfume eller parabener, OG da det er mineral, så dækker den alle mine ar og lign fra da jeg havde akne som ung, men uden at jeg ser makeuppet ud plus at huden kan ånde igennem den. En concealer til øjenområdet og så ellers alt hvad der hører til: øjenskygge (ofte helt diskret pånær om fredagen hvor jeg tit laver en lidt gå i byen øjenmakeup - Det er der mange kunder der spørger til og man kan så vise dem, hvor nemt det er til de dage, hvor de skal noget ekstra), streg og mascara og rouge.
De fleste ting er fra youngblood, da jeg jo har det på godt hele ugen, og så ønsker jeg ikke at lukke min hud inde. Men jeg eeeelsker at lægge makeup, og jeg er rigtig rigtig god til det og min kæreste griner ofte af mig når vi står i kø i Kvickly og jeg får øje på én, jeg enten gerne vil hoppe på med voks og pincet til brynene eller kradse de der 7 lag maling af. Det er vigtigere at fremhæve det man elsker ved sig selv end at dække det man SELV synes er frygteligt.
/Mette - der om 5 timer skal lægge en aftenmakeup på en brud til polterabend og jeg glæder mig 
Dette er for mig til bryllup med festmakeup. Makeuppen er der, men det overskygger ikke resten af mig
(synes jeg)