Dig og makeup til hverdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2011

Frøken J.

Eva. skriver:

Men hvis de er på alder med dig, så tænker jeg det er en del af det at blive voksen...prøver forskellige ting, være usikker, finde sin identitet..hvem er jeg....

Måske for nogen, men for mange er det også et spørgsmål om dybereliggende problemer. Det skal der ikke herske nogen tvivl om Og nu må jeg også indrømme, at jeg selv ser den der afprøvning og teste-alle-arenaer periode som liggende lidt før 20'erne Sådan kan jeg i hvert fald huske, at vi var i min venneflok da vi var de 15-18 år. Det var tiden, hvor man skulle prøve så mange ting som muligt, udforske sig selv osv. De fleste jeg kender er faldet på plads i sig selv nu her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2011

Frøken J.

Jacob&Kusuma skriver:

Siden jeg blev gravid har jeg ikke brugt makeup pånær 3 gange (jul, nytår og min kæreste fødselsdag )

Jeg har faktisk fået en rigtig flot hud ved ikke at bruge makeup, så det håber jeg, jeg kan holde fast i - også efter graviditeten.

Det eneste jeg gør nu er at bruge en øjenvippe bukker, læbe pomade og til tider neglelak

Men det var noget helt andet før jeg blev gravid, der kunne jeg sagtens bruge en halv time foran spejlet og gøre min ansigt og hud klar, og jeg brugte den gang først fugtighedscreme bagefter concealer, bagefter foundation, pudder, bronzer, plukkede mine øjenbryn, bagefter tegne dem op, på mine øjne skulle der først eyeliner på mit øjenlåg, bare en tynd sort streg, bagefter eyeliner på de våde områder ved mine øjne, så skulle mine vipper bukkes og smøres med to slags mascara en til volumen og en vandfast til længden. Læberne gør jeg ikke så meget ud af end bare at give dem noget pomade.

Det var hverdag skulle jeg til fest kom der også øjenskygge på

Men nu vil jeg ikke røre det stads mere og føler mig så fin og glødende uden

Wow, det var også meget. Hvordan kan det være, at du brugte så meget dengang? Graviditeten har haft den modsatte effekt på den, har fået forfærdelig hud. Og jeg bruger ellers kun makeup når jeg skal ud, de fleste dage i ugen er jeg hjemme og studerer. Men det har ikke hjulpet, desværre!

Anmeld

9. april 2011

slettet_7530

Jeg brugte HELE krigsmalingen da jeg var meget ung, indtil jeg blev kæreste med en ishockeyspiller fra landsholdet, han sagde til mig ordret: ikke fordi du ikke er smuk som du er nu, men jeg kunne nu alligevel godt tænke mig at se den pige der er gemt bag al det make-up, det tog noget tid inden jeg prøvede at fjerne det jeg følte mig MEGET bar, men han udbrød hold kæft hvor er du smuk uden al det krudt i ansigtet, hvorfor bruger du så meget?? fra den dag af stoppede jeg med at bruge noget andet end mascara til hverdag, engang imellem som forleden dag da jeg havde fået favet mit hår og klippet det, tog jeg eyeliner på og lidt øjenskygge samt læbestift.

Dengang var det foundation med farve, pudder, rouge, eyeliner ,øjenskygger,læbestift og glans på læberne til sidst

Anmeld

9. april 2011

Aves.

Måske for nogen, men for mange er det også et spørgsmål om dybereliggende problemer. Det skal der ikke herske nogen tvivl om Og nu må jeg også indrømme, at jeg selv ser den der afprøvning og teste-alle-arenaer periode som liggende lidt før 20'erne Sådan kan jeg i hvert fald huske, at vi var i min venneflok da vi var de 15-18 år. Det var tiden, hvor man skulle prøve så mange ting som muligt, udforske sig selv osv. De fleste jeg kender er faldet på plads i sig selv nu her

Men selvom man som 20 årig ser tilbage og tænker at det var så det jeg er kommet igennem og er skabt som hel og voksen nu, så er min erfaring ud fra mig selv og mine veninder at der sker MEGET igennem 20érne i forhold til ens udvikling og personlighed også i forhold til at tackle og udvikle hvad man er hvem man vil være og hvor man er på vej hen.

Men det er svært at skrive om når du står hvor du gør og jeg hvor jeg gør og kommer sussie ind over vil hun sikkert og forhåbentlig kunne se noget jeg ikek ser nu i forhold til hvor jeg er i livet..sådan er det jo, udvikling og viden skal jo helst ske altid og ikke stoppe når man er 21 år..

Men nu røg det hele i en anden grøft...well...Jeg tænker det er godt hvis makeup kan hjælpe sårbare piger i en periode...de fleste af os ender jo nok med leverdejsfarvet hår, minimal makeup, lange bryster og en voldsom glæde ved livet og alle vores små børnebørn...ikke alle veje går lige..

Nå, haven kalder, løbet kalder..jeg har ikek børn hjemme, solen skinner, livet er skønt og der er intet der hænger, endnu..

Anmeld

9. april 2011

Aves.

Albertesmor skriver:

Jeg brugte HELE krigsmalingen da jeg var meget ung, indtil jeg blev kæreste med en ishockeyspiller fra landsholdet, han sagde til mig ordret: ikke fordi du ikek er smuk som du er nu, men jeg kunne nu alligevel godt tænke mig at se den pige der er gemt bag al det make-up, det tog noget tid inden jeg prøvede at fjerne det jeg følte mig MEGET bar, mn han udbrød hold kæft hvor er du smuk uden al det krudt i ansigtet, hvorfor bruger du så meget?? fra den dag af stoppede jeg med at bruge noget andet end mascara til hverdag, engang imellem som forleden dag da jeg havde fået favet mit hår og klippet det, tog jeg eyeliner på og lidt øjenskygge samt læbestift

Og køn er du...

Anmeld

9. april 2011

slettet_7530

Eva. skriver:

Og køn er du...

tak

Anmeld

9. april 2011

twinny

pudder og mascara til hverdag..... synes godt det kan blive for meget, hvis man bruger krigsmaling til hverdag.....

så vil jeg hellere sove lidt længere om morgen...

Anmeld

9. april 2011

Aves.

Albertesmor skriver:

tak

Anmeld

9. april 2011

FamilienSørensen

Secrets skriver:

Wow, det var også meget. Hvordan kan det være, at du brugte så meget dengang? Graviditeten har haft den modsatte effekt på den, har fået forfærdelig hud. Og jeg bruger ellers kun makeup når jeg skal ud, de fleste dage i ugen er jeg hjemme og studerer. Men det har ikke hjulpet, desværre!

Tja puha det er ikke godt at vide sådan 100%, men jeg mener det var fordi at jeg kunne tillade mig det. Min kæreste havde jo ikke noget imod det og jeg havde jo ikke noget at tænke på.

Jeg tror jeg har fået rigtig flot og glødende hud fordi jeg bruger en halv time om dagen på at give min krop og især min babybo en ordentlig omgang massage og pleje med Levevis Dodylotion, plus når jeg er i bad bruger jeg en hjemmelavet kaffeskrub, jeg massager min hud med og får alle de døde hudceller væk.

Og nu er solen også begyndt at skinne, så derfra får jeg også min glød

Anmeld

9. april 2011

xalo mit et & alt

jeg bruger næsten ik noget i hverdagen, kun de dage jeg ska noget specialt så bruger jeg mascara skygge eyeliner lidt puder.. sådan ik mere for den sags skyld.. gider ik for er alt for doven til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.