Er så sur nu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2011

Lillefe

SussieThyssen skriver:

Øvs da..men prøv nu alligevel.
Det kan jo godt være, at han er smuttet ind uden de har opdaget det og så har lagt sig og sovet et sted, og de så først opdager ham, når han kommer hjem.

Har I fået ham kastreret?
Det vil hjælpe meget på hans renderi.
Hos dyrlægen fik vi kastreret, øremærket og vaccineret Elvis for 1400 kr, og det er vi rigtigt glade for. Nu kommer Elvis jo ikke ud, men hvis han nu skulel smutte, så har vi ham da mærket.

Kærligst
Sussie

Ja det tror jeg også det vil.. dog har vores kat aldrig gået særligt langt for han vil helst være hjemme..  heldigvis.. for andre katte synets det er sjovt at andgribe den stakkel.. han kommer også hjem og sover om natten..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2011

Na-Wi

Perl skriver:

NU er det ikke fordi jeg vil beskylde nogen katte for noget.. men vi har altså en kat som bor nogle rækker længere nede og den går HELE tiden ind i vores hus og vil spise vores mad og være her! og er SÅ træt af at smide den ud! her den anden dag så kom min søn hjem fra skole og siger pludseligt hva søren nu er den her igen.. og jeg havde ikke haft døren åben siden dagen før!  så måske skulle folk også give deres katte det mad de vil have og passe deres egne katte, så de ikke kommer hen til os andre og tager vores mad..

Vi har en nabo som har samme problem, hele sidste sommer hvor vi alle havde dørene åbne kom den samme kat konstant ind til hende og den hoppede op på hendes køkkenbord og begyndte at tage for sig  en nat var den kommet ind i hendes søns soveværelse hvor den gik rundt på ham mens han sov  

Anmeld

9. april 2011

Lillefe

Vi har en nabo som har samme problem, hele sidste sommer hvor vi alle havde dørene åbne kom den samme kat konstant ind til hende og den hoppede op på hendes køkkenbord og begyndte at tage for sig  en nat var den kommet ind i hendes søns soveværelse hvor den gik rundt på ham mens han sov  

Ja det er lige præcis det! min kat den er stort set kun i vores have og går ikke særligt langt han kommer hjem HVER nat.. heldigvis vil han hellere være sammen med os.. og vi køber altså den gode mad til ham! jeg gider sku ikke have der er en anden kat som æder hans mad!  ellers skal vi da til at sende dem en regning!

Anmeld

9. april 2011

SussieThyssen

Har I fået Gismo igen???

Anmeld

9. april 2011

mariamiss6

Ja jeg er da også lidt nysgerrig....

Gider du i øvrigt ikke vise mig et billede af kattem, hvor man kan se dens øjne?

Det du forklarer om hans øjne lyder som det man kalder glasøjne hos for eksempel heste og hunde (sibiriske hushyer har dem ofte) og det har jeg faktisk ALDRIG set hos en kat

Anmeld

9. april 2011

eElak

Det første i simpelthen gør er at få øremærket/chippet katten og så køb et halsbånd med et skilt med adresse + jeres nummer! 

Jeg bor i tæt bebygget område, hvor det ikke er normalt at have en udekat.. Men min kat er udekat, og selvom jeg har prøvet længe at holde hende inde, så kunne jeg ikke "bekæmpe" hendes natur til sidst. 

Efter at have hentet hende en gang i internatet, pga en (som bor lige overfor) havde indleveret katten til politiet, så skyndte jeg mig at få det halsbånd til hende, som jeg længe havde tænkt på at få fat i. 

Synes det er noget mærkeligt noget at jeres naboer har taget jeres kat... Men igen - det blæste meget den dag, og måske har de bare tænkt at den trængte til at komme indenfor?? 

I hvert fald, så kan i godt tillade jer at forklare dem omkring det at fodre andres katte.. at det er en bjørnetjeneste.. og at de altså ikke skal tage jeres kat ind - medmindre den er kommet til skade..
(og IGEN husk at få det halsbånd!) 

Anmeld

9. april 2011

Worldwide

SussieThyssen skriver:

Har I fået Gismo igen???

ja, vi fik ham hjem meget sent i går aftes.. Valgte at gå ud da jeg så der kom lys over ved dem, og før jeg nåede at lukke døren bag mig åbne de døren og smed ham ud og forsvandt..

Idag har de så været ude at lede rundt.. Ved ikke om de leder efter ham eller bare katte generalt.. Men vi holder ham inde indtil vi har rundet dyrlægen nu... Bare stakkels kat altså! Han går forvirret rundt og kan ikke forstå hvorfor han ikke bare kan rende ud..

Anmeld

9. april 2011

Brams

Mileva skriver:

Vores hankat løber ude som det passer ham og selvfølgelig har han været ude i dag.. Men vi har ikke set skyggen af ham som vi plejer i løbet af dagen.. Tænkte han måske var løbet ud på sjov og først ville kom hjem i morgen tidlig..

Kæresten går ud og ryger og kigger lidt rundt efter Gismo.. Lige pludselig ser han ham.. I NABOENS vindue!! Kæresten kalder selvfølgelig på mig og siger 'Ser hvem der sidder derover'

Det var så tydeligt at se Gismo gerne ville ud og hjem til os.. Han gik rastløs rundt i vinduet.. Hvad gør man lige? Vi har ikke fået ham øremærket endnu, så vi har egentlig ingen beviser på han er vores!

Øv hvor er jeg sur over folk ikke kan lade andres dyr være! De ved udemærket godt det er vores kat! Alligevel bliver de ved med at fodre Gismo og de andre katte der løber rundt her...

Over og banke på med det samme og så samtidig fortælle dem, at I ikke er så meget for at de fodre Jeres kat

Anmeld

9. april 2011

SussieThyssen

Mileva skriver:

ja, vi fik ham hjem meget sent i går aftes.. Valgte at gå ud da jeg så der kom lys over ved dem, og før jeg nåede at lukke døren bag mig åbne de døren og smed ham ud og forsvandt..

Idag har de så været ude at lede rundt.. Ved ikke om de leder efter ham eller bare katte generalt.. Men vi holder ham inde indtil vi har rundet dyrlægen nu... Bare stakkels kat altså! Han går forvirret rundt og kan ikke forstå hvorfor han ikke bare kan rende ud..

Har I ikke mulighed for at lave en voliere til ham?
Vi har jo en her på altanen til vores misser.
Men jeg ved jo ikke lige hvordan I bor.
Nogle af mine venner, havde et halvtag uden for et par af deres vinduer..der lavede de en voliere til deres...så kunne misserne komme ud, men ikke løbe væk.
Godt I fik ham igen

Anmeld

9. april 2011

smokin

Baby-støv skriver:

enig

Også sige til dem, at de ikke skal fodre jeres kat eller bare generelt andre katte... ..... Det har jeg godt nok sagt mange gange til folk...

min kat er død pga dårligt foder fra en nabo på vores vej. Han stiller dåsemad ud og lader det rådne og lader misserne spise det... 

Vores hankat blev så syg at han måtte blive aflivet.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.