Er så sur nu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

Worldwide

PsychedeliC skriver:

Det er meget bisart (stAves?) at tage andres dyr synes jeg

Ville aldrig nogensinde selv tage et andet menneskes dyr ind og beholde det! Men hvis det var snestorm og staklen sad ude ville jeg da tage det køre dyr og aflevere tilbage.. Men gætter på mennesker er MEGET forskellige på det punkt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

PsychedeliC

Mileva skriver:

Ville aldrig nogensinde selv tage et andet menneskes dyr ind og beholde det! Men hvis det var snestorm og staklen sad ude ville jeg da tage det køre dyr og aflevere tilbage.. Men gætter på mennesker er MEGET forskellige på det punkt

Du har så meget ret 

Anmeld

8. april 2011

Mussen2

TinaPina skriver:

Min holdning til katte er jo at hvis folk vil ha dem i fred, så må de holde dem hjemme. Men vi har så også et KÆMPE katteejer problem herhjemme. Så det er jeg nok lidt farvet af

Jeg er så enig. Jeg aftter simpelthen ikke at katte modsat alle andre dyr, kan slippe godt afsted med at overskide sagesløse menneskers ejendom, overpisse deres ejendele, ridse deres biler, kravle ind i deres kældrer etc......

Egentlig er det jo ikke kattens skyld, men deres ejeres. Det er efgter min mening helt hen i vejret og der bør ske en holdningsændring til dette i samfundet.

Nu er det selvfølgelig ikke det der er problemet for trådstarter, men se da at få jeres kat øremærket og lav nogle gode katte faciliteter på jeres egen grund og fortæl så naboen at i ikke ønsker de fodrer JERES kat. For det er da noget underligt noget

Sorry for sidespringet, bliver bare så harm over katte(ejere)

Anmeld

8. april 2011

Worldwide

Mussen2 skriver:

Jeg er så enig. Jeg aftter simpelthen ikke at katte modsat alle andre dyr, kan slippe godt afsted med at overskide sagesløse menneskers ejendom, overpisse deres ejendele, ridse deres biler, kravle ind i deres kældrer etc......

Egentlig er det jo ikke kattens skyld, men deres ejeres. Det er efgter min mening helt hen i vejret og der bør ske en holdningsændring til dette i samfundet.

Nu er det selvfølgelig ikke det der er problemet for trådstarter, men se da at få jeres kat øremærket og lav nogle gode katte faciliteter på jeres egen grund og fortæl så naboen at i ikke ønsker de fodrer JERES kat. For det er da noget underligt noget

Nu kan vi så ikke spære af så katten ikke render ud.. Han hopper bare over hegnet alligevel.. Synes da bare det er ufatteligt man ikke kan lade andre dyr være..

Anmeld

8. april 2011

Mussen2

Mileva skriver:

Nu kan vi så ikke spære af så katten ikke render ud.. Han hopper bare over hegnet alligevel.. Synes da bare det er ufatteligt man ikke kan lade andre dyr være..

Ja, detr vil jeg give dig ret i. Det er da noget underlig noget at "tage" andres dyr. Kan han være kommet galt afsted, så de har villet hjælpe eller sådan noget.

Når det er sagt, så synes jeg det er en katteejers pligt at minimerer de gener en kat KAN medfører naboer. Som du nok kan hører har jeg været meget plaget af katte fra naboen. Det er fint nok de krydser min matrikkel og ligger en dej i hjørnet i ny og næ, men jeg synes katteejee tager alt for lidt ansvar for deres katte, NÅR de skaber problemer for omverdenen.

Håber du snart får din kat igen

Anmeld

8. april 2011

Worldwide

Mussen2 skriver:

Ja, detr vil jeg give dig ret i. Det er da noget underlig noget at "tage" andres dyr. Kan han være kommet galt afsted, så de har villet hjælpe eller sådan noget.

Når det er sagt, så synes jeg det er en katteejers pligt at minimerer de gener en kat KAN medfører naboer. Som du nok kan hører har jeg været meget plaget af katte fra naboen. Det er fint nok de krydser min matrikkel og ligger en dej i hjørnet i ny og næ, men jeg synes katteejee tager alt for lidt ansvar for deres katte, NÅR de skaber problemer for omverdenen.

Håber du snart får din kat igen

Det kan da sagtens være han har været uheldig eller lign, men når de nu ved det er vores kat, hvorfor så ikke komme over med ham?

Kan sagtens følge dig i det du siger Har selv boet et sted hvor der var andre katte som virkelig kunne sende mit pis i kog.. Men Gismo plejer ikke at rende ind hos folk eller ødelægge ting hos andre i deres haver osv.. Han krydser ganske vidst deres grund, men for det meste render han ude på marken eller på det store græs areal.. Og tbeligt nok, så kommer han ind for at tisse og popo

Ser desværre ud til vi bliver nødt til at vente til i morgen med at gå over til dem... :/

Anmeld

9. april 2011

Nessie

Jeg synes I skal slå koldt vand i blodet og gå over til naboen når de er kommet hjem, og sige at I har set jeres kat i deres vindue, og at han må være rendt ind uden de opdagede det.

Jeg har selv haft en kat, som jeg aldrig havde drømt om, ville gå ind hos andre, fordi han var så sky, men det havde han altså gjort en dag.

Det er da heldigvis de færreste der bare tager andre folks dyr. Min kan er både øremærket, og går med halsbånd, så det er til at se at hun hører til et sted, og de kan læse vores tlf.nr. på halsbåndet.

At naboen fodrer katte er jo sådan set deres valg, og mon ikke det primært er de vilde katte, de fodrer, og det skal der bestemt ikke sættes en stopper for.
At jeres så også går derover og spiser er jo kun naturligt, og hvis I vil have det stoppet, må I holde katten på egen grund. Kan gøres med en indhegning med "tag" på.

Iflg. loven om vej og mark, må et dyr tilbageholdes i 24 timer, men ejeren skal have besked. Hvis dyret gentagne gange entrer matriklen, må den aflives, men dog KUN ved at varsle det et år i forvejen til ejeren.

Jeg forstår udemærket at folk synes at man skal holde katten inde på egen grund, men ved også at det nærmest er umuligt. Man kan godt opdrage katte, men de gør alligevel som de slev synes.

Håber I snart får jeres kat igen

Anmeld

9. april 2011

Lillefe

Mileva skriver:

Vores hankat løber ude som det passer ham og selvfølgelig har han været ude i dag.. Men vi har ikke set skyggen af ham som vi plejer i løbet af dagen.. Tænkte han måske var løbet ud på sjov og først ville kom hjem i morgen tidlig..

Kæresten går ud og ryger og kigger lidt rundt efter Gismo.. Lige pludselig ser han ham.. I NABOENS vindue!! Kæresten kalder selvfølgelig på mig og siger 'Ser hvem der sidder derover'

Det var så tydeligt at se Gismo gerne ville ud og hjem til os.. Han gik rastløs rundt i vinduet.. Hvad gør man lige? Vi har ikke fået ham øremærket endnu, så vi har egentlig ingen beviser på han er vores!

Øv hvor er jeg sur over folk ikke kan lade andres dyr være! De ved udemærket godt det er vores kat! Alligevel bliver de ved med at fodre Gismo og de andre katte der løber rundt her...

NU er det ikke fordi jeg vil beskylde nogen katte for noget.. men vi har altså en kat som bor nogle rækker længere nede og den går HELE tiden ind i vores hus og vil spise vores mad og være her! og er SÅ træt af at smide den ud! her den anden dag så kom min søn hjem fra skole og siger pludseligt hva søren nu er den her igen.. og jeg havde ikke haft døren åben siden dagen før!  så måske skulle folk også give deres katte det mad de vil have og passe deres egne katte, så de ikke kommer hen til os andre og tager vores mad..

Anmeld

9. april 2011

Lillefe

Mussen2 skriver:

godt sagt.. lige mine ord.. og jeg har selv kat...!

Anmeld

9. april 2011

Na-Wi

Vi har os katte her hvor vi bor der render ind hos andre folk, og jeg frygter den dag det sker hos os for så spiser min hund den helt sikkert.. Jeg synes at katte burde holdes inde da det er irriterende for os andre..

Til TS jeg håber virkelig du får din kat tilbage, jeg glæder mig til at læse en update  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.