Jeg synes I skal slå koldt vand i blodet og gå over til naboen når de er kommet hjem, og sige at I har set jeres kat i deres vindue, og at han må være rendt ind uden de opdagede det.
Jeg har selv haft en kat, som jeg aldrig havde drømt om, ville gå ind hos andre, fordi han var så sky, men det havde han altså gjort en dag.
Det er da heldigvis de færreste der bare tager andre folks dyr. Min kan er både øremærket, og går med halsbånd, så det er til at se at hun hører til et sted, og de kan læse vores tlf.nr. på halsbåndet.
At naboen fodrer katte er jo sådan set deres valg, og mon ikke det primært er de vilde katte, de fodrer, og det skal der bestemt ikke sættes en stopper for.
At jeres så også går derover og spiser er jo kun naturligt, og hvis I vil have det stoppet, må I holde katten på egen grund. Kan gøres med en indhegning med "tag" på.
Iflg. loven om vej og mark, må et dyr tilbageholdes i 24 timer, men ejeren skal have besked. Hvis dyret gentagne gange entrer matriklen, må den aflives, men dog KUN ved at varsle det et år i forvejen til ejeren.
Jeg forstår udemærket at folk synes at man skal holde katten inde på egen grund, men ved også at det nærmest er umuligt. Man kan godt opdrage katte, men de gør alligevel som de slev synes.
Håber I snart får jeres kat igen 
Anmeld