Dagpleje vs. Vuggestue (Projektopgave)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

Thalia

Ud fra erfaring med både dagpleje og vuggestue vælger jeg helt klart vuggestue.

Der er ganske enkelt for mange ulemper og for meget lotteri ved dagplejeløsningen og det kan jeg ikke byde mine børn.

-Men skal vi have flere børn vil jeg klart undersøge muligheden for hjemmepasning indtil de skal i børnehave da jeg mener det er den klart bedste løsning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

chael

Helst vuggestue.

Mest fordi vi har prøvet dagpleje ræset, og det kunne jeg ikke overskue en gang til.

Vores DP-mor blev desværre syg, men det resulterede i, at vores datter blev kastet rundt og de ville til sidst have hende i en ny DP i en nabo by

Jeg stampede i jorden mange gange, for at få hende i børnehave tidligt, for det var ikke holdbart i længden.

Og det ser jeg ikke som en rolig hverdag, når den faste DP'er syg, eller på ferie, og de skal til forskellige gæste DP'er

Så vi valgte uden at blinke, en VS plads til min søn. Der kender han rammerne, de voksne og er der en voksen der er syg, så er der altid en anden voksen de kender, og rammerne er de vant til

Så derfor, KUN vuggestue, ville aldrig vælge andet. Og i min søns VS, der er der rolige og hyggelige stunder. Med sang og højtlæsning

*Camilla 15+2

Anmeld

8. april 2011

BJL2010

Vi valgte vuggestue - dp er slet ikke en mulighed der hvor vi bor. Vuggestuen er lille (20 børn) og der er 9 på mit barns stue med 3 voksne - så god normering! Kunne sagtens have fundet på at vælge dp hvis muligheden havde været der, men jeg kan også sagtens se fordele ved vuggestuen. Først og fremmest er det professionelle der arbejder der - nok er ikke alle pædagoger lige dygtige, men alle dem jeg har mødt har været super dygtige fagligt og engagerede i deres arbejde. Det synes jeg er vigtigt!

En fordel ved vuggestue er nok også, (veninders erfaringer) at det er en lettere overgang for barnet, når det skal i børnehave, fordi de er vant til institutionsomgivelserne og lidt flere børn omkring sig, end der er hos en dp.

Knuser

Anmeld

8. april 2011

BellaCiinea

Ihh hvordan kan en afstemning om landevejsdimser få flere stemmer end min

Troede det var det helt rigtige sted at lave min afstemning. 

Skal bruge svaret på søndag...! 

Anmeld

8. april 2011

wamse

Mine 3 har været i dagpleje

Anmeld

8. april 2011

JulieE

Flow skriver:

Min søn går i vuggestue... Her er ingen gæste dagpleje, og det er samme sted hver eneste dag... Det er et stort plus for os.

Her er der uddannede pædagoger, og det er der ikke altid i dagplejer. Det er et stort plus, da jeg kan se en væsentlig forskel min søns udvikling fra da han gik i dagpleje hos en ikke uddannet dagpleje..

Vil helt klart vælge en vuggestue frem for  dagpleje..

Helt enig! Klart også mine bevægegrunde for at vælge vuggestue

Min datter startede ud med en dagpleje og allerede i den 3. uge skulle hun i gæstedagpleje. Slet ikke holdbart at sende et lille barn der kun lige er ved at være indkørt over til et vildt fremmed menneske. Gudskelov fik vi tilbudt den vuggestueplads, vi havde som 1. prioritet, så hun istedte kunne starte derovre den uge

Anmeld

8. april 2011

BabyNilas

Jeg har stemt vuggestue og det er der flere grunde til. (selvom han ikke er startet endnu han er kun 4 mdr.)

1. Den ligger lige ved siden af hvor vi bor
  2. Jeg har været i praktik der da jeg var gravid
  3. Og vores søn er PT på noget medicin som han måske skal fortsætte på et stykke tid endnu og da han skal have det mens han bliver passet ville jeg gerne have at der er en voksen som kan bruge den tid det tager til at give ham det da det tager noget tid.

Anmeld

9. april 2011

BellaCiinea

Håber der er flere der svarer inden imorgen

Kunne godt tænke mig at der var mindst 100 der havde stemt

Anmeld

9. april 2011

Mor til Frederic og Freya

IsabellaCiinea skriver:

Hej Baby.dk ! 

Jeg går på Social og Sundhedsskolen i Silkeborg på Grundforløbet.

Jeg er igang med en projektopgave i skolen.

Mit selvvalgte emne er: Børn i eget hjem

Jeg vil så ud fra det, lige smække en afstemning op herinde, for at se en statistik over det herinde.

Afstemningen går ud på om I vil have jeres barn i vuggestue eller i dagpleje

Håber I vil svare på det

MVH

Isabella

Der skal stå DAGPLEJE i afstemningen, og ikke børnehave

Bare mig der sover i timen

Har stemt dagpleje....

Ikke om han skulle komme fra et stille og roligt hjem, til sådan en gang larm og sygdomme. Der slet ikke den samme tryghed - nærhed og kærlighed i en vs..

Her var vs slet ikke oppe at vende, da vi vidste at vores skulle i dp og ikke én dag har det været fortrudt. Hun har lige haft 25 års jubilæum og er udd pædagog.

Her i kommunen er alle instutioner inkl dp med i sund politik. Dertil laver hun al mad selv, så det er både hjemmelavet knækbrød - laksetærte med rejer - grønsags suppe - grov brød osv. Ikke om de skal fyldes med alle de tilsætnings stoffer og e nr'ere.  

Hun er afsted på alle de kursus'er der er; konflikt håndtering - motoriske lege - sprog lege osv.

Han ville slet ikke kunne fungere i det miljø da han var mindre, da han havde brug for tryghed og har det svært ved mange børn - larm osv..

De ville ikke kunne være lige så meget obs på ham og hans problemer som en dp.

Anmeld

9. april 2011

Hertzum77

Begge mine piger har været i dagpleje (Silkeborg) og det har været helt fantastisk. Vi valgte dagpleje, da det passede bedst til vores temperment og jeg ville ikke have valgt om igen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.